Egészen friss hír, hogy a Google a korábbi teszteléseket követően végleg kivezeti a jobb oldali hirdetési pozíciókat és helyette fölül kapunk négy helyet és még alul hármat (kivétel PLA hirdetések). Bár teljesen hivatalos bejelentés még nem történt, úgy tűnik, hogy globális frissítésről van szó.
Annak ellenére, hogy a legtöbb forrás végleges módosításról beszél, még találkozni furcsaságokkal. Az alábbiakban két különböző találati listát láthatunk ugyanarra a “keresőmarketing ügynökség” keresőszóra. A két találati lista mindössze annyiban különbözik egymástól, hogy míg az egyik bejelentkezve történt, addig a másik inkognító ablakból.
Bejelentkezve:
Inkognító módban:
Milyen hatással lehet az AdWords hirdetéseinkre?
Értelemszerűen figyelni kell mutatószámainkat, de amire már mától figyelnünk kell, hogy:
- A brand szavainkra miként változott/csökkent az organikus forgalom. A legtöbb ügyfelet ugyanis nehéz meggyőzni arról, hogy hirdessen AdWords-ben a “saját” szavára, amikor az ingyenes találatok között, úgyis első helyen áll. No ezt most érdemes újra értelmezni, mert az ingyenes találatok már nem is látszódnak az above the fold (hajtás feletti) tartalomban vagyis a görgetés nélkül elérhető és látható részben.
- Érdemes felülvizsgálni a hirdetési stratégiánkat azoknál a kulcsszavaknál, melyeknél eddig a 4.-5. pozíció jobban teljesített ár-érték arányban, mint a top 3 és ezért a top 3-at elengedtük.
Mit jelent ez a keresőoptimalizálással foglalkozó szakembereknek?
Azt, hogy kezdjenek el foglalkozni AdWords-el is:) De viccet félretéve, az ingyenes találatokból érkező forgalomnak a jelentősége ugyanúgy megmaradt, főleg azoknál a találatoknál, ahol a Google térkép nem aktív. Számos ügyfelünk van, akiknél az organikus forgalom a teljes forgalomnak közel a felét hozza és ez a módosítást követően sem lesz másképp. Akik eddig is megfelelő arányban használták a Google-nek a fizetett hirdetési és ingyenes megjelenési lehetőségeit, azoknál ez inkább AdWords stratégia újragondolást igényel.