A fiatal generáció hatalomátvételét követően, és a Baby Boomer nemzedék eltűnése után, a marketingeseknek újra kell gondolniuk stratégiai szokásaikat és alkalmazkodniuk kell a „mobile first” felfogáshoz.
A marketing szférában meglehetősen sokat hallani mostanság a mobile first kifejezést, pedig rengetegen nincsenek tisztában annak valódi jelentésével. A marketingland.com oldalán Aaron Strout foglalkozott a témával kicsit részletesebben, szerinte a Baby Boomer generáció (a ma 50-70 évesek) leváltásával jelentős változás lesz a fogyasztói piacon. A felhasználói viselkedés radikális változására a marketingeseknek is reagálniuk kell, és a mobile first felfogás egyre elterjedtebbé, végül pedig alapkövetelménnyé válik. De mit is jelent pontosan a kifejezés?
A szókapcsolat tulajdonképpen egy új szemléletmód, mely figyelembe veszi a mobil felhasználói szokásokat és jelentős energiát fordít az ez irányú fejlesztésekre. A weboldal kialakításában és cég kommunikációjában is jelen van ez a fajta mentalitás, céljuk, hogy a fogyasztói igényeket teljes mértékben kielégítsék a hordozható eszközök platformján (is).
Sokan úgy gondolják, hogy egy alkalmazás fejlesztése vagy egy reszponzív honlappal eleget tesznek a követelményeknek, holott a valódi jelentése ennél sokkal összetettebb. Egy mobil first company (ahogyan a Google-t is mostanában emlegetik) újragondolja a felhasználói élmény jelentését, feltérképezi a látogatói szokásokat és a tapasztalatok alapján nagy erejű módosításokat eszközöl.
A fiatal felnőttek (18-34 éves korosztály) jelenleg a leggyorsabban növekvő demográfiai csoport, így idő előrehaladtával az ő fogyasztói szokásuk fogják meghatározni a mindenkori trendeket.
Az író, az amerikai viselkedési minták alapján, a következők szerint jellemzi őket:
- Egyre nagyobb részük egyedülálló szülő;
- Faji sokszínűség tekintetében különbözőbbek, mint valaha;
- Mélyen érintették a közelmúlt eseményei (9/11, gazdasági válság);
- Általánosságban elmondható, hogy szkeptikusak a vallási és a politikai nézetek iránt, továbbá immúnisak rengeteg márka és azok üzeneteivel szemben;
- Sokat vásárolnak online és a rövid élettartamú ruhákat részesítik előnyben (Strout itt a H&M-et és a Zara-t emeli ki);
- Hajlamosak az empátia alapján döntéseket hozni;
- És ami a legfontosabb: a digitalizált világban nőttek fel!
Rengetegen foglalkoznak a témával és különböző jóslatokat lehet olvasni, ami nem meglepő, elvégre mindenki kíváncsian várja vagy épp ellenkezőleg, retteg az elkövetkezendő változásoktól.
Az eredeti cikkben a változó igényekről és a témával kapcsolatban további érdekességeket lehet olvasni: http://marketingland.com/mean-mobile-first-marketers-care-133650