Az év vége közeledtével érdemes kicsit számot vetni az elmúlt évvel, és egyben felkészülni a következőre. Ebben a cikkünkben összeszedtünk néhány trendet, mely úgy tűnik, a következő évben meghatározó lesz a keresőmarketing világában.
Search továbbra is a legerősebb digitális csatorna lesz. Legnagyobb kihívás a Z generáció elérése okos eszközökön, hiszen ez a generáció már szinte 100%-ban okostelefonokon ‘él’, viszont a hagyományosan használt social csatornákat egyre inkább kerülik.
Instagram marad továbbra is a Facebook titkos fegyvere: Instagram Explore Feed-je lesz jövőre az újonnan kihasználható felület, mely sokkal több érdeklődés alapú célzás tesz elérhetővé.
eKereskedelem további növekedése várható, 2023-ra Statista felmérései szerint több mint 300 millió online vásárló lesz az USA-ban. Nem csak a világ ezen részén várható növekedés, világszinten is egyre nagyobb az online vásárlók száma. Ami lehetőség a hirdetők számára, a különböző eKer hirdetési formátumok ( pl. Shopping) kihasználása a vásárlási folyamat minden lépése alatt, valamint multi-platformos hirdetési módok kiaknázása.
Vizuális és hangalapú keresési trend növekedése. A Google szerint a keresések 20%-a már hangalapú és a háztartások 55%-a szeretne 2022-ig smart speakert beszerezni. Hangalapú keresések fejlődése nagy hatással lehet a search kampányokra és ugyanez igaz a vizuálisra, mely egyelőre még csak most kezd kibontakozni.
Videós hirdetések 2020-ban tovább növekednek, felmérések szerint az idei évben 25%-kal nőtt a videóra szánt marketing büdzsé, és ez a trend várhatóan még tovább fog növekedni 2020-ban.
Több lehetőségük lesz brandeknek a személyre szabott üzenet eljuttatására a fogyasztók számára, kapukat kinyitva ezzel a brandépítés előtt.
Mesterséges intelligencia és machine learning fejlődése új lehetőségeket rejt magában a hirdetők számára. Korlátlan adat érhető el az automatizmus számára, mellyel relevánsabb közönséget érhetünk el, mint valaha.
Keresések, CTR az egészségügyön belül – 2019-ben hatalmasat nőtt az egészségügyi keresések száma, a cpc azonban csökkent. Nagy lehetősége lesz az iparágon belül a hirdetőknek, hiszen egyre többen ‘tanulnak’ egészségügyről interneten, ezzel új lehetőségeket feltárva a smart bidding területén is.
Hirdetési csalás ‘ad fraud’ növekedése – Sajnos 2020-ra ennek is további növekedést jósolnak, a hirdetőknek fel kell készülni erre.
Valamint egy nem túl meglepő trend: továbbra is a mobil viszi a digitális hirdetés 1. Helyét.