Hivatalos blogján jelentette be nemrég a Google, hogy a mobilos keresések száma meghaladja a desktopokon (számítógépek, laptopok) végzett keresésekét immáron 10 országban, többek között Japánban és az Amerikai Egyesült Államokban is.
Jerry Dischler cikkében kitér a mobil és a desktop használat legnagyobb különbségeire, és felhívja a figyelmet a mobilos viselkedés tanulmányozásának fontosságára, valamint az ehhez való alkalmazkodásra. Naponta több milliárd keresést hajtanak végre a Google-ön, melyek mögött 4 jól elkülöníthető szándék áll: tudni akarok valamit, menni akarok valahova, csinálni akarok valamit, venni akarok valamit.
A searchenginewatch.com egyik írója, Jason Tabeling legfrissebb cikkében pedig arra világít rá, hogy a mobilon végrehajtott keresésekhez általában a desktopon megszokott kulcsszavaknál jóval rövidebb kifejezéseket használnak az emberek. A fenti ábrán is látszik, hogy jócskán lecsökken a long tail kulcsszavak száma mobilon a desktophoz képest.
Nemcsak a felhasználók részesítik a mobilhasználatot előnyben, de a Google is a mobilbarát hozzáállásra buzdítja a weboldalakat. Április végén indította el az azóta “mobilegeddon” névre keresztelt algoritmusát, mellyel kedvez a mobilbarát oldalaknak.
Mivel a mobilos forradalom korántsem ért még véget, ideje alkalmazkodnunk hozzá – a fogyasztók már rég megtették.