Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Mostanság kicsit zsémbes a Google algoritmus

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.01.18.

Az alábbi algoritmus figyelmeztetés (Today Google is grumpy) fogadott minket hétfőn reggel, reagálva a hétvége történéseire.

Zsémbes Google algoritmus

Most hétvégén ismét riadót fújt az összes nagyobb algoritmusfigyelő eszköz, melyek több ezres kulcsszóadatbázist és a hozzájuk tartozó helyezéseket, organikus forgalmat monitorozzák folyamatosan. Vagyis amint kiugró változás történik több szegmensben egyszerre, arról feltételezik, hogy központi agoritmus változtatás eredménye. Bár nemzetközi szinten sok port kavart, magyar weboldalaknál, saját ügyfélkörben nem érzékeltünk érdemi változást, se pozitív, se negatív irányban. A Google-től sem érkezett semmilyen megnyugtató fél-hivatalos válasz.

Változik a Google algoritmus?

Ugyanakkor feltételezhető, hogy tudatos tesztelések zajlanak, alátámasztásul néhány tény:

  • Már tavaly év végére ígérték a Pinvgin algoritmus lefutását, ezt eltolták idén év elejére, de pontos időpont meghatározása nélkül. Vagyis könnyen lehet, hogy mikro-tesztelések zajlanak.
  • Januárban gyakorlatilag minden hétvégére kaptunk egy kisebb adagot belőle.
  • Idén jelentették be, hogy a Panda a központi algoritmus szerves része lett, önállóan már nem fut le többet.

Vagyis folyamatosan zajlanak a fejlesztések, változtatások, egyedül a hivatalos alátámasztása hiányzik még, de vélhetően nagyon rövid időn belül megérkezik ez is és akkor pontot tehetünk a sok találgatás végére.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet