A PPCsurvey.com május 5-én közzétett egy olyan átfogó reportot, amit eddig még nem láthattunk. Több mint 500 PPC specialista részletes véleményét összegezték benne, és legfőképpen az automatizációval való elégedettséget, az elmúlt 2-3 év új fejlesztéseire fókuszáltak, a szakma mennyire elégedett azokkal.
Legérdekesebb statisztikák, (bár nem mindegyik meglepő):
Recommendation szekcióval a megkérdezettek több mint 63%-a elégedetlen, az auto-apply javaslatokkal pedig 83%-uk elégedett. Nem rossz, de itt még van hova fejlődni.
Amivel a legelégedettebbek a megkérdezettek, az a Smart shopping, reszponzív display hirdetések, data-driven modell, tCPA és tROAS smart bidding.
Amit kiemeltek igényként:
- Célbeállítások fejlesztése, ne csak a konverziónövekedés, profitnövekedés legyen fókuszban, hanem a profit margin és visszatérő vs új vásárlókat is jobban vegyék figyelembe. (62%)
- Ezenkívül sütimentes mérésekhez kapcsolódó aggodalmaknak adtak hangot, GA4 tagging (56%)
Fontos! A Google mostantól már 70%-os optiscore értéket követel meg, a fiók optimális állapotához, így még nagyobb a jelentősége, hogy a recommendation szekciót gyakran nézzük át és frissítsük ennek mentén!
Az alábbiakban pedig mutatunk még néhány ábrát, amit még különösen érdekesnek találtunk a reportban:
Reporting:
Versenytárs elemző szoftverek:
Elemzés, optimalizáció