Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

‘Price competitiveness report’ elérhető a GMC-ben

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.02.21.

Ahogyan lenni szokott, egyelőre még csak béta verzióban és nem minden ügyfél számára, de elérhetővé vált a price competitiveness report GMC-ben.

Amennyiben valaki jogosult a ‘Market insights programra’, a ‘growth szekció alatt GMC-ben be kell kapcsolni azt és ezután elérhetővé válnak a price competitiveness és best seller reportok.

google-merchant-center-blog-1

Ez a következőket fogja megmutatni:

PL: 

  • A te árad a benchmark alatt vagy felett volt 1%-kal, ha nem 1-et mutat, akkor azt jelenti, hogy több mint 1%-kal volt magasabb/alacsonyabb az árad (lesz olyan, hogy nincs benchmark adat, ha az adott termékre nem volt elegendő adat)
  • A product-level report megmutatja, hogy az adott termék hány kattintást kapott a kiválasztott időszak alatt, ehhez mutatja a te áradat, a benchmark árat és historikus benchmark ár mozgást is mutatni fog.

Az ilyen adatokhoz való hozzáférés főleg azért fontos, mert Shoppingnál már szó van róla egy ideje, hogy az ár döntő faktor lesz a megjelenési aukciók során. Ha a shopping kampány esetleg nem teljesít jól, érdemes lehet tehát a nem megfelelő árazásra gyanakodni.

Ha az account nem jogosul a market insights programra, akkor ezt az opciót nem fogjuk látni sajnos, de ez idővel változhat, így havonta, kéthavonta érdemes lehet ellenőrízni azt.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet