Az IAB (Interactive Advertising Bureau) legújabb kutatása szerint a felnőtt lakosság fele a telefonján böngészi azokat a termékeket, amiket aztán az üzletekben megvásárol. A jelenséget úgy nevezték el, hogy “showrooming”és főleg a fiatal felnőttek között elterjedt. A lényege, hogy vásárlás közben ellenőrzik a ténylegesen látott termékek árát és felkeresik más boltok weboldalait.
Az is kimutatható, hogy a telefonos árösszehasonlítás ellenére a vásárlás nagyobb részben valós boltegységben jön létre, de sok esetben nem ott, ahol a böngészés történt. Az is jellemző, hogy miután az illető elhagyja a boltot, mégiscsak interneten keresztül vásárol, akár számítógépről akár telefonról.

Ez azonban nem igaz az Y generációra, akiknek több mint kétharmada csakis ott vásárol, ahol a legmegfelelőbbnek találja az árat, ha ez egy teljesen másik bolt, akkor azt részesítik előnybe. Ugyanerre a generációra igaz, hogy ha online végzik el a vásárlást, akkor legnagyobb százalékban okostelefont használnak, nem tabletet vagy asztali számítógépet. A vásárlók nagy része igazán az ünnepek környékén fordul a készülékek felé az ajándékok utáni hajszában.
