2025. január 13-án a Google frissíti Ügyfélegyezési irányelveit, és ezen dátumtól kezdve a hirdetők elveszíthetik a jogukat a saját ügyféllista (custom match és similar audience listák) használatára vagy akár a teljes hirdetői fiók felfüggesztésre kerülhet, ha a hirdetéseik kárt vagy rossz felhasználói élményt okoznak a felhasználóknak.
Az egyre szigorúbb adatvédelmi szabályozások miatt a jövőben a hirdetőknek is fokozottabban kell figyelniük, hogy milyen adatokat használnak fel a Google kampányokban. Az első és legfontosabb szempont, hogy valaki személyes adatát (pl. e-mail-címét) a beleegyezése nélkül nem lehet használni. Problémát okoz, ha a hirdető nem tudja megfelelően igazolni, hogy rendelkezik a megfelelő hozzájárulással. Tilos olyan hirdetést használni, ami kiskorúakat céloz. Szintén nem lehet ügyféllistában használni azokat, akik nem engedélyezték vagy visszavonták a hirdetés megjelenítéshez kapcsolódó adatvédelmi hozzájárulást. Tilos olyan hirdetési kreatívot használni, ami túlzottan, szinte teljesen személyre szabott üzenetet hordoz.
forrás: https://www.seroundtable.com/google-customer-match-policy-38400.html
https://support.google.com/google-ads/answer/6299717?hl=hu&sjid=710439502091542280-EU