Amikor a Google bejelentette, hogy elindították a RankBrain-t, azonnal megerőstették, hogy ez a harmadik legfontosabb Google rangsorolási faktor, mely befolyásolja, hogy hányadik helyet foglaljuk el a Google találati listáján az egyes keresőszavakra. Azonnal elindultak a spekulációk, hogy akkor valójában melyik a legfontosabb első kettő, de erre már nem született válasz, egészen mostanáig.
Előző héten egy hangout megbeszélésen Andrey Lipattsey, a Google Search Quality Senior munkatársa megerősítette, hogy a linkek és a tartalom a két legfontosabb Google rangsorolási faktor, megelőzve a RankBrain-t.
A RankBrain, mint Google rangsorolási faktor?
Közben már arra is fény derült, hogy a RankBrain nem egyértelműen rangsorolási faktor, hanem egy olyan algoritmus (mesterséges intelligencia), mely folyamatosan felülvizsgálja a tényezőket és ha kell újrasúlyozza azokat.
A hatékony és sikeres keresőoptimalizálás azonban továbbra is a részletekben rejlik. Az ugyanis, hogy a tartalom és a hivatkozások mennyire fontosak, már eddig is közismert volt, csak nem hivatalos. Az azonban, hogy pontosan milyen minőségű tartalomfejlesztést végzünk és milyen linkfejlesztést már rengeteg apró részleten múlik, melyre az egyik leginkább szemléltető útmutató a Search Engine Land által kiadott SEO periódikus (Google rangsorolási faktor) rendszer: