Mary Meeker a Kleiner Perkins elemzője éves jelentésében idén is publikálta, hogy mik az aktuális internetes trendek. 213 diás és 30 perces prezentációjából a legfontosabb trendeket a Search Engine Journal szedte össze.
5 éven belül a keresések 50%-a kép- vagy hangalapú lesz
A hangalapú keresések elterjedésével az amerikai piacon már idén is számolni kell, de a képes keresés egy érdekes előrejelzés. A képes keresések fontosságát már ugyan korábban is hangsúlyozták, de az elmúlt évben a fókusz átterelődött a hang és videós keresésekre. Mindenesetre a webáruházaknak a termék bemutató képes és videós stratégiáját érdemes újragondolniuk és a száraz bemutatás helyett, kicsit emocionálisabb módon prezentálni azokat, hogy aztán a keresők találati listáján is inkább őket válasszák.
Az online hirdetések működésének a veszélye
Mary Meeker kimutatása szerint az internetfelhasználók 91%-a már fontolóra vette, hogy használjon hirdetés blokkoló megoldást, ami hatalmas veszélyt jelent minden online értékesítés fókuszú cégnek. Illetve felértékelődik a natív hirdetések és az aktív keresőmotorok szerepe, ahová éppen azért mennek az internetezők, hogy választ kapjanak a felmerülő igényükre, problémájukra.
Az Internet boom a végéhez közelít
Tulajdonképpen, ha Indiát kivesszük a számításokból, akkor már ma is érzékelhető, hogy egyre kisebb az a mindenevő internetes közönség, mely ugyanúgy fogyasztja a minősíthetelten online tartalmat, hirdetést, mint a minőségit és nem tesz különbséget.
Az okostelefon felhasználók számának növekedése lassul
Fontos kiemelni, hogy ez csak egy lassulás a növekedésben, tehát még mindig nagy szerepe van a mobil stratégiának. Arról nem is beszélve, hogy az Andriod-os készülékek esetében továbbra is erős növekedés tapaszatalható, az iOS készülékeknél érzékeltek először lassulást.
A globális vásárlások 10%-a Interneten zajlik
Ez két dolgot mutat azonnal. Az első, hogy a 2000-ben mért 2%-hoz képest ez egy hatalmas emelkedés, amihez ugyan 16 év kellett, de az elmúlt években gyorsult fel drasztikusan. A másik, hogy az eladások 90%-a még ma is személyesen történik, tehát hatalmas robbanás előtt áll továbbra is az e-kereskedelem.