Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Úgy tűnik, az eddiginél kevesebb bővített találat jelenik meg a Google találati listájában

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.03.01.

Február 18-a óta jócskán lecsökkent a bővített találatok megjelenése a Google találati listáján, állítja több forrásra hivatkozva a SearchEngineLand

A legtöbb elemzőcég adatai jelentős csökkenést mutatnak. Az alábbi ábra a Mozhoz tartozik:

Hasonló trendeket mértek az SEMrushnál is: 

A Moz szerint 7.5%-ról 4.5%-ra, a SEMrush szerint 6.9%-ról 5.1%-ra módosult a bővített találatok aránya, ez az elmúlt napokban tehát több weboldal organikus forgalmának csökkenésével járhatott.

A legfrissebb adatok a RankRanger-től származnak, az ő méréseik alapján a bővített találatok aránya elkezdett visszakapaszkodni a korábbi értékre: 

A Google szándékait nem ismerjük, hivatalos tájékoztatás egyelőre nem volt az ügyben, így nem tudni, hogy kísérletezés, bug, vagy a bővített találatok arányának szándékos csökkenése áll a háttérben.

Érdemes tehát átnézni az Analytics fiókjainkat, történt-e a vizsgált időintervallumban különösebb zuhanás, hiszen akár annak ez a jelenség is az okozója lehetett.

Cikkünk forrása: https://searchengineland.com/google-search-may-be-showing-featured-snippets-less-often-346414 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet