A járványhelyzet jelentősen felgyorsította az e-kereskedelmet azzal, hogy az emberek boltban vásárlás helyett inkább online kezdtek rendelni. De ez nem jelenti azt, hogy a digitális marketingben könnyen és egyszerűen beállt egy új rend.
A gyors növekedésnek vannak másodlagos hatásai, amelyekkel lépést kell tartani, ahogy az Amazon is tette, amely kiterjesztette a hirdetési opcióit pont ebből az okból kifolyólag. A márkáknak ezt figyelembe kell venniük az Amazon-stratégiájuk felépítésében
Úgy becsülik, hogy a járvány 5 évvel gyorsította fel az online vásárlás növekedését, amely ugyan megjósolható, hogy 2021-ben lelassul, de még így is jóval nagyobb részt hasít ki a piac egészéből, mint korábban valaha. Ennek természetesen a legnagyobb nyertese az Amazon, amelynek az előző negyedévi profitja 220%-kal haladja meg a tavaly első negyedévi értéket.
Optimalizálás Amazonon
Bár sok hirdető az Amazont még mindig egy kizárólag közvetlen válaszadási csatornának tekinti, valójában már ez a platform a márkaépítés hatékony és elmaradhatatlan eszköze abban, hogy az ottani vásárlóink bizalmát erősítsük a brand és maga az amazonos vásárlás felé.
Erre korábban is lehetőség volt, azonban az Amazon a korábbinál jóval több eszközt kínál már erre, úgy mint a Szponzorált Brand Videó, Szponzorált Brand Egyéni Kép, Brand Story, Amazon Stores, Amazon Posts és Amazon Over-the-Top.
Ezek a fejlesztések annyira hirtelen jelentek meg, hogy sok hirdető érzi úgy, nincs kapacitása időben tesztelni és kiismerni ezeket az opciókat használat előtt.
Ha így érzed, habozás helyett mielőbb lépj kapcsolatba egy prémium partnerrel, amely munkatársai örömmel segítenek a hirdetésben!
Optimalizálás Amazonon kívül
Eddig komoly kihívást jelentett a hirdetők számára annak lemérése, hogy az azon kívüli marketing hatása miként hat az Amazon vásárlásokra, azonban most már vannak erre is megfelelő eszközök.
Az Amazon Attribúcióval a márkák számszerűsíthetik a display, keresési, közösségi, videós és email csatornák hatékonyságát, hogy általuk milyen arányban fedezik fel, érik el és vásárolják a termékeiket Amazonon. Ez nagy segítséget nyújt a hirdetőknek a költségkereteik ideális elosztásában.
Amazon Videó
A streaming és az Over-the-Top (OTT) hirdetések továbbra is folytatják az elképesztő erősödésüket. A video streaming teszi ki most a teljes internetes forgalom 80%-át. Az Amazon ebbe 2019-ben szállt be az Amazon OTT-vel.
Az Amazon OTT hamar a középpontba került azzal, hogy az Amazonról származó first-party adatokat hatékonyan használta a hirdetésekben, tehát kiváló adatvezérelt célzási lehetőségeket nyújt. Tehát a brandek számára kiemelkedő hasznosságúnak bizonyulhat, ha ebbe a platformba fektetnek.
Az Amazon működése
Mielőtt súlyos összegeket fordítana bárki Amazon hirdetésekre, érdemes először alaposabban tisztába kerülni a platform működésével – de egyébként ez minden platformra igaz.
Pontosan át kell látni a szerződési feltételeket, készletek elosztását, igényelőrejelzést, versenytársak helyzetét, a rendelések menedzselését, a katalógusok menedzselését és a profit maximalizálását. Sokat fejlődhetnek az ezekben való tájékozódással azok a márkák, akik megrekedve érzik az Amazon hirdetéseik eredményességét.
Ha úgy érzed, hogy ez túl sok ahhoz, hogy egyedül átlásd, felveheted a kapcsolatot egy ügynökséggel, amely segíteni tud mindebben.
Összegezve
Világos, hogy az Amazon nyert a legnagyobbat a járványhelyzeten, de ezt a hullámot minden olyan márka meglovagolhatja, amelyik igénybe veszi a platformot, amelynek ilyen szintű térnyerését hívták életre a globális változások.
Mindent egy lapra feltenni az online marketingben eleve helytelen üzleti modell. Célszerűbb több platformon egyszerre hirdetni, amelynek az Amazon egy igen értékes szeletének bizonyulhat.