Azoknak a márkáknak és ismert személyiségeknek, akik hitelesíteni szeretnék oldalukat vagy profiljukat a Facebookon és az Instagramon, mostantól egy frissített jelentkezési folyamaton kell átesniük.
A korábbi folyamat updatelésével az a Facebook törekvése, hogy javítsa az ellenőrzési folyamat hatékonyságát. De lássuk, mi változott, és mire kell figyelni.
Űrlap frissítés az átláthatóság érdekében
Az ellenőrzési kérelem elbírálásához a márkáknak vagy közszereplőnek ezt az űrlapot kell benyújtania.
Először is jelölni kell, mit szeretne hitelesíttetni: oldalt vagy profilt. Mindkét verzió esetében egyformák a követelmények:
- A hitelesség megerősítése: Ehhez hivatalos dokumentumra van szükség, amely igazolja, hogy az oldal vagy profil kapcsolódik Önhöz vagy a vállalkozáshoz. Ez lehet útlevél, jogosítvány, adóbevallás, legutóbbi közműszámla vagy alapító okirat. Az adott dokumentumot fel kell tölteni.
- Relevancia igazolása: Ezután ki kell választania azt a kategóriát, amely a legjobban jellemzi a profilt vagy oldalt. Pl.: sport, kormányzat és politika, zene, divat, vállalkozás vagy márka stb. És meg kell adni azt az országot vagy régiót, ahol tevékenykedik.
- A frissítés az opcionális lehetőségekben rejlik, ugyanis most leírást adhat célközönségéről, valamint megadhatja, ha más néven is emlegetik, beleértve a más nyelven való elnevezést.
Végül öt linket is benyújthat, amelyek bizonyítják, hogy az ellenőrizendő oldal vagy profil „közérdekű”. Az űrlap azonban leszögezi, hogy a promóciós vagy fizetett tartalmat nem veszik figyelembe.
Proaktív módon is be lehet nyújtani ezt az űrlapot, de a Facebook a jövőben aktívan is felveszi majd a kapcsolatot azokkal a fiókokkal, amelyek megfelelnek az ellenőrzési feltételeinek!
Mit jelent a hitelesítés?
Van egy dolog, amit a Facebook nyilvánvalóan teljesen világossá akart tenni – olyannyira, hogy kétszer is megemlítették ezt a bejelentésükben.
Az ellenőrzések nem a platform jóváhagyásai. A hitelesítés lényege csupán az, hogy az ellenőrzött profil tényleg az legyen, akinek mondja magát. Vagyis a kapott kék jelvény azt jelenti, a Facebook ellenőrizte, hogy az adott fiók vagy profil valóban az általa képviselt közszereplőhöz vagy márkához tartozik.
Így néz ki a gyakorlatban:
A Facebook azt is hangsúlyozta, hogy adott üzleti vagy személyes profiljának ellenőrzése nem befolyásolja a rendszer preferenciáit, az ellenőrzés tehát nem jelenti azt, hogy a rendszer előnyben részesítené az Ön tartalmát abban a tekintetben, hogy hol jelenik meg.
A közösségi platform hangsúlyozza, hogy pártatlanságra törekednek az ellenőrzési folyamat során, olyan forrásokra támaszkodva, mint a hiteles sajtóvisszhang és a fiók/személy kulturális hatása.
Figyelmeztetések
A bejelentés egy ajánlást is tartalmaz a kétfaktoros hitelesítés kapcsán, további védelemként a hackerek ellen.
Továbbá emlékeztet arra is, hogy egy ellenőrzött oldal vagy profil esetében nincs mód sem tulajdonosváltásra, sem az oldal céljának módosítására. Továbbá a kék jelvényt nem lehet „átvinni” egy másik fiókra.
A Facebook bejelentése azzal zárul, hogy intézkedéseket fognak tenni azon fiókokkal szemben, amelyek rosszindulatú módon szerezték meg az ellenőrzési jóváhagyást, például ha kiderül, hogy valaki eladta ellenőrzött fiókját más Facebook- vagy Instagram -felhasználónak.
A Facebook kijelentette, hogy folyamatos vizsgálatot tartanak közösségi irányelveik megsértésének akadályozása érdekében.
Cikkünk alapjául szolgáló írás: https://www.searchenginejournal.com/new-verification-guidelines-for-facebook-and-instagram-accounts/418936/