A Google új – a mobil megjelenítéshez hasonló – felhasználói felületet tesztel, míg az AdWords helybővítményeket vásárlói értékelésekkel egészítik ki!
Desktop-Mobil felhasználói felület (UI)
Nemrégiben több szemfüles felhasználó is változásokat tapasztalt a Google találati oldalának kinézetén, az alábbi screenshot alapján úgy tűnik, hogy a desktop felületet is a mobil felhasználói szokások fogják meghatározni.
A találati lista sokkal inkább hasonlít egy mobil eszközön megjelenő felületre, egyesek szerint a két platform előbb vagy utóbb teljesen megegyező lesz. Bár ez egy kicsit radikális kijelentés, mégis az elmúlt időszakban tapasztalt frissítések alapján egyre inkább igaznak tűnik a Google legújabb jelzője, mint „mobile first company”.
Helybővítmények és értékelések
Egy másik újdonság is napvilágot látott, amely az AdWords felület Helybővítményét igyekszik megreformálni. Korábban már szó esett arról, hogy a cég fogyasztói értékelésekkel (csillagokkal) szeretné növelni a hirdetési relevanciát, de a Google most hivatalosan is megerősítette, hogy a módosítás él.
A tavalyi év egyik nagy változtatása volt, hogy a Helybővítmények kezelése és egyszerűsítése érdekében az eszközt összekötötték a Google Cégem adataival. A frissítés után a rendszer automatikusan beszívta a feltüntetett helyadatokat, mely egyszerre könnyítette meg a hirdetők életét és nyújtott naprakészebb információkat.
Az értékelésekkel ezt szeretnék tovább erősíteni, hiszen a mai világban a fogyasztói vélemények, tapasztalatok meghatározóak a vásárlási hajlandóság szempontjából. A frissített bővítmény asztali és mobil eszközökön is megjelenhet, de hogy ez magyarországi viszonylatban mennyire aktuális, arról sajnos egyelőre nincs hír.