Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Új local SEO feature-ök

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.10.10.

Nemrég rendezték meg a Search On konferenciát, ahol a Google 7 új local SEO elemet mutatott be, ami hamarosan része lesz az életünknek. Felhasználói és SEO-szempontból egyaránt.

Ezek az új elemek nagymértékben növelni akarják a felhasználói élményt, hogy minél hasznosabb és szórakoztatóbb legyen egy-egy lokális keresés.

Ezek az új elemek főleg az éttermeket, közeli helyeket, és a vállalkozásokat érintik. Nézzünk is rá a listára!

1: Éttermekre való keresés fogás szerint

A közeli jövőben már nem csak konyha, és név, hanem ételek neve alapján is kereshetünk. Az adott fogás nevére keresve máris listázni fogja azokat az éttermeket, amelyeknél fogyaszthatunk az adott ételből.

Ezen felül plusz szűrőket is beállíthatunk az ételekkel kapcsolatban, mint pl vegetáriánus opciók, csípős ételek stb.

2: Éttermek felfedezése valamilyen “titkos” különlegesség alapján

Sokszor megesik, hogy a csillagos értékelések nem mondanak el mindent egy-egy étteremről. Ezért a közeljövőben lehetőségünk lesz arra, hogy sokkal jobban felfedezzük az éttermeket azáltal, hogy a Google fel fog tüntetni ún. ‘People say’ kiemelt értékeléseket az adott éttermekről.

Ezekben az értékelésekben az étterem olyan különlegességeiről kaphatunk betekintést, ami szintén befolyásolja a döntésünket. Akár egy kevésbé jól értékelt étterem esetében is pozitív irányba fordítva azt.

3: Bővített információk a menüről

Úgy néz ki, hogy a Google végre meg fog oldani egy igen gyakori és idegesítő jelenséget az éttermeknél: a menü hiányát. Sokszor megesik ugyanis, hogy vagy Facebook-ra vannak feltöltve (az egyébként nem legaktuálisabb) menük, vagy egyáltalán nincsenek erről információk. Vagy esetleg csak a felhasználók által feltöltött (megintcsak: nem jó minőségű és/vagy nem aktuális) menüről

Hamarosan egy sokkal megbízhatóbb és használhatóbb digitális menüt fogunk kapni a találatok között. Az ételekről ráadásul sokkal több információ is rendelkezésre fog állni, mint pl vegetáriánus opciók.

A Google ezt algoritmikusan fogja generálni több adatforrásból: a felhasználóktól, a kereskedőktől, és az étterem weboldaláról fogja összeszedni ezeket az információkat, többek között a MUM algoritmus segítségével.

4: Live View

Ez tulajdonképpen egy régi feature, amit a Google most upgrade-el. A Live View lényege, hogy a telefonod segítségével valós időben láthatod street view nézetben, hogy a közelben pl milyen boltok vannak, vagy hogy egy általad keresett ATM pontosan merre is van a közelben.

5: Légi felvételek a legnépszerűbb látványosságokról – 3D-ben

Ez egy jelenleg is működő feature: 250 híres látványosságról (épületről) láthatunk már 3D-s képeket madártávlatból. Ezek listája a közeljövőben várhatóan nőni fog.

6: Helyiségeken belüli 3D-túra

Hamarosan nem csak az utcát járhatjuk be virtuálisan, hanem a vállalkozáson belül is tehetünk egy 3D-s “sétát”, hogy még inkább megismerjük az ottani vállalkozást, helyet. Ez megintcsak a döntéshozatalt segíti elő.

Ráadásul – ha minden igaz – azt is látni fogjuk 3D-ben, hogy fog kinézni a helyiség az adott időnek megfelelő zsúfoltság szerint. Továbbá, hogy milyen lesz az időjárás az adott helynél.

7: “Neighborhood vibe” feature

A Google hamarosan megjelenteti az ún. “Neighborhood vibe”-ot, ami röviden tömören annyit tesz: megmutatja egy adott környék legnépszerűbb helyeit, nevezetességeit, hogy egyfajta ízelítőt kaphassunk úticélunkról. Ez megintcsak abban fog segíteni nekünk, hogy utazásunk célhelyén milyen lehetőségeink, érdekességek találhatóak meg, amelyeket érdemes meglátogatni.

Ezek generálásához a felhasználóktól érkező információkat, és mesterséges intelligenciát fog használni.

Ezek az új feature-ök a következő hónapokban fogja élesíteni a Google, egyelőre csak a legnagyobb városokban, mint pl London, New York, Tokyo, Los Angeles, Párizs, San Francisco.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet