Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Új riporttal erősít a Search Console

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.06.02.

Az ‘Alapvető webes vitals-mutatók’ jelentés a UX szempontból lényegesnek tartott mérőszámokat teszi elérhetővé a Search Console-ban önálló riport formájában. A Google május elején bemutatott új jelentése a felhasználói élmény mérését teszi egyszerűbbé.

Alapvető mutatók mérése a Search Console-ban

Az új riport a korábbi Sebesség riportot fogja kiváltani. 

SearchConsole_webvitals_1

Ez a lépés a Google felhasználói élménnyel kapcsolatos véleményét is jelzi, miszerint a felhasználók elégedettsége több tényezőn múlik, mint csak a gyors betöltési sebesség. A keresőóriás szerint a jó UX egyszerre terjed ki a betöltési sebességre, az interaktivitásra, és a vizuális stabilitásra.

google-search-console

A 3 alapvető mérőszám

Az alábbi 3 mérőszámból épül fel az Alapvető webes vitals-mutatók jelentés:

  • LCP (Legnagyobb vizuális tartalomválasz / Largest Contentful Paint): azt az időt méri, ami aközött telik el, amíg a felhasználó lekéri az URL-t, és amíg a weboldal legnagyobb látható tartalomeleme letöltődik. Ennek 2.5 másodpercnek vagy az alattinak kell lennie.
  • FID (Első interkaciótól számított válaszkérés / First Input Delay): “Az az idő, amely a felhasználónak az oldallal való első interakciójától (pl. linkre kattintás, gombra koppintás stb.) addig tart, amíg a böngésző válaszol az interakcióra.”* A kívánatos értéke kevesebb, mint 100 ms.

*Forrás: https://support.google.com/webmasters/answer/9205520?hl=hu

  • CLS (Elrendezés összmozgása / Cumulative Layout Shift): “Azt határozza meg, hogy mennyit mozog az oldal elrendezése a betöltés során.”* Ennek értéke 0 és 1 közt lehet. Az 1 jelenti a legtöbb mozgást, a 0 pedig azt, hogy nincs mozgás az oldalon. Ideális értéke kevesebb mint 0.1.

*Forrás: https://support.google.com/webmasters/answer/9205520?hl=hu

A riport

A riport eszközökre lebontva megmutatja az URL-ek státuszának historikus alakulását. A “Jelentés megnyitás”-ra kattintva részletesebb adatokat láthatunk arról, hogy pontosan melyik mérőszám mutat hibát, a ‘Részletek’-ben a mérőszám típusára kattintva pedig az érintett URL-csoportok konkrét listáját is megnézhetjük.

SearchConsole_webvitals_2

SearchConsole_webvitals_3SearchConsole_webvitals_4

A mérőszámok javítása

A Google javaslata szerint a “gyenge” URL-ek javításával érdemes kezdeni a sort, a priorizálást pedig az érintett URL-ek száma alapján lehet megtenni. Bizonyos feladatoknál fejlesztői segítségre lehet szükség: ebben az esetben a riport exportálható a Search Console-ból, és továbbküldhető a javítást végző fejlesztőnek.

A Google javaslata szerint az általános javítások közt az alábbiaknak kéne szerepelnie:

  • Oldal méretének csökkentése 500Kb alá
  • Az oldalon belüli források limitálása 50-re
  • AMP használatának megfontolása

Mint minden Search Console riport esetében, itt is érvényes, hogy a javított hibák közvetlenül a SC riporton belül ellenőrizhetők.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet