A Google bejelentette a legújabb algoritmus-frissítését, ami a “termék értékelések frissítése” nevet viseli. Ennek lényege, hogy azok a termék értékelések, amelyek releváns információt nyújtanak az adott termékről, jobb helyezést tudjanak elérni azoknál, amik kevés, a döntési folyamatot nem támogató információkat osztanak meg.
A frissítés hatására egyetlen termék sem lesz büntetve. Azonban, mivel a szakértők és/vagy tájékozott rajongók által írt értékelések jobb helyezést fognak tudni elérni a jövőben, így bizonyos tartalmak értelemszerűen hátrébb fognak sorolódni.
A frissítést már élesítették, így világszerte minden angol nyelvű termék-értékelésen már használatban van.
Az algoritmus-frissítés nem ún. “core update”, vagyis nem lesz átfogó hatással a SERP-re. Csak a termék véleményeket fogja érinteni, más tartalmi elemekre nem lesz hatással a frissítés.
Annak érdekében, hogy ne érintsen minket negatívan a frissítés, fontos odafigyelnünk arra, hogy olyan információval lássuk el a felhasználókat, amely kellően részletesen és egyedi módon mutatja be a terméket, amit egy szakértő, vagy a területet jól ismerő egyéb, hiteles személy írt.
Segítségképpen a Google az alábbi iránymutató kérdéseket javasolja figyelem előtt tartani:
A termék vélemény…
- …kellő szakmai információt tartalmaz a termékről?
- …nyújt további, egyedi információt a termék megjelenésével és használatával kapcsolatban, a gyártó által biztosított leíráson túl?
- …szolgál mérhető információval a termék teljesítményéről?
- …bemutatja, hogy a termék miben különbözik a versenytársaitól?
- …bemutat hasonló termékeket, és elmagyarázza, hogy milyen típusú felhasználásra melyik termék az ajánlott?
- …bemutatja a termék tapasztalaton alapuló előnyeit és gyengeségeit?
- …bemutatja, hogy a termék hogyan fejlődött a korábbi modellekhez képest? Vagy ismerteti a fejlődési pontokat, felhívja-e a figyelmet bizonyos hibákra, vagy bármilyen más módon segítséget nyújt a vásárlási döntésben?
A termék véleménynek érdemes kitérnie olyan kulcsfontosságú területekre, amik hatással lehetnek a vásárlók döntéshozatalára. Például egy autó esetében ilyen területnek számít, hogy mekkora a fogyasztása, mennyire biztonságos vagy milyen könnyen irányítható.
Ezen és további információk legyenek egyediek, a szerző saját tapasztalatából eredőek, és mutassanak túl azon, amit a gyártó már eleve kommunikál a termékről.