Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Változó adatvédelem – mit jelent ez számunkra?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.02.07.

Változik az adatvédelem, mely komoly hatással lehet a fizetett médiával dolgozó szakemberek munkájára.

A Search Engine Journal cikke két fő részre tér ki, Európára és a hamarosan ránk köszöntő CCPA-ra.

adatvedelem

Lássuk, mi is vár ránk! 

Európa szinten az alábbi várható:

2018 óta a GDPR van hatályban.

Ennek megfelelően ha ez EGT országai közé tartozó országban szeretnénk hirdetni akkor a következők minősülnek személyes adatnak: 

  • Név.
  • Társadalombiztosítási szám.
  • Dátum és Születési hely.
  • Biometrikus adatok. ( nem, kor) 
  • Végzettség 
  • Bármilyen pénzügyi, orvosi vagy foglalkoztatás alapú adat 

Ami változik: meg fog újulni az ePR  ( ePrivacy Regulation) ami 2003 óta nem módosult annak ellenére sem, hogy az elmúlt 17 évben sok minden megváltozott az online marketingben.

Az ePR (elektronikus hírközlési adatvédelmi rendelet ) minden vállalkozásra vonatkozik, ami online nyomkövető technológiát használ (követi a felhasználókat), elektronikus közvetlen marketingben vesz részt, vagy online kommunikációs szolgáltatásokat nyújt. 

Ezenkívül kibővítik a PII ( Personally Identifiable Information ) meghatározását, és magába foglalnak minden olyan információt, amely online entitást azonosíthat – ideértve a sütiket és a metaadatokat is.

CCPA (California Consumer Privacy Act) 

Ennek szabályozása sokkal közelebb áll a GDPR-hoz.

Jelenleg az alábbi vállalkozásokra fog vonatkozni:

  • Az éves bruttó bevétele meghaladja a 25 millió dollárt.
  • 50 000 vagy annál több fogyasztó vagy háztartás személyes adatait vásárolja vagy értékesíti.
  • Vagy éves bevételének több mint felét keresi a fogyasztók személyes adatainak értékesítéséből

Mit érdemes tennie az ilyen cégeknek? 

A nyomonkövetésből több adat el fog veszni számunkra a szabályozásoknak megfelelően. Egyre többen használnak hirdetésblokkolót és kapcsolják ki Google profiljukban a nyomonkövetést is, valamint a Facebook is felhívta a figyelmet a “facebookon kívüli tevékenységek nyomonkövetésének tiltására. A jövőben csak a kiindulási és a befejezési pontunkat, a bemeneteket és outputokat tudhatjuk meg – hasonlóan a hagyományos marketing csatornákhoz.

Ezért a látogatók célzásánál érdemes az alábbiakra koncentrálni:

  • Kik ők?
  • Mire van szükségük? 
  • Hol találhatjuk őket?
  • Stb.

Egyre inkább azt látják, hogy a márkák úgy döntenek, hogy a kontextust használják a fizetett kampányok felhasználói célzásának céljára, ám nem a kontextust a szó régi GDN-kontextus-kampányok célzásához kell hasonlítani

 Különböző módszereket ajánl a szerző a célzásokhoz, melyek elérhetőek itt , itt és itt.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet