A május 25-én kezdődött algoritmus frissítés június 9-én hivatalosan is befejeződött.
Ha a május 25. és június 9. közti időszakban javulást (vagy stagnálást) látunk a weboldal organikus teljesítményében, akkor örüljünk! Újabb algoritmus frissítést vészeltünk át sikeresen.
Azonban, ha negatívan érintette weboldalunkat a frissítés, és visszaesett a honlapunk teljesítményet, akkor a Google tanácsát megfogadva javítsuk a weboldal tartalmát!
John Muller, a Google képviseletében októberben elmondta, hogy ezen “core update”-ek nem egy-egy konkrét problémát céloznak meg, hanem a weboldal általános relevanciáját. Ez magában foglalhatja a könnyű használhatóságot (felhasználó barát-e a weboldal), az egy oldalon belüli hirdetéseket, de leginkább a weboldal általános állapotát.
Egy ilyen frissítés után, ha tompítani akarjuk a károkat, ne ragadjunk le egy-egy problémánál, például konkrét technikai vagy on-page SEO elemnél, hanem holisztikusan próbáljuk meg felmérni a weboldal optimalizálási lehetőségeit.
Az AI által írt tartalmú weboldalakat hogyan érintette a coe update?
Még túl korai lenne következtetéseket levonni, azonban már mutatkoznak jelek arra vonatkozóan, hogy a mesterséges intelligencia által előállított tartalmú weboldalak erősebben érezték meg a frissítés utáni visszaesést. Ilyen Oliver Boyers Twitteren megosztott esete is:
Azonban volt olyan is, akinek ennek a frissítésnek köszönhetően sikerült beelőznie a versenytársait egy olyan piacon, ahol jellemző az AI által generált rossz minőségű tartalom.
Azzal kapcsolatosan, hogy mennyire támogatott az AI tartalmak használata, a Google azt mondja, hogy csak abban az esetben mennek az ilyen tartalmak a szabályaik ellen, amennyiben ezen tartalmakkal a keresőmotor manipulációja a cél.
Forrás: Searchenginejournal.com