A Google megerősítette, hogy globálisan elérhető a bétában a versenytársak melletti láthatóság elemzése.
Az új versenytárs elemző riport segítségével a piaci versenyről az eddiginél bővebb információt kapunk arról, hogy kik a versenytársaink, valamint hol állunk az árversenyben és megjelenésben hozzájuk képest.
Az információ mind a shopping, mind az ingyenes adatokkal való megjelenés tekintetében elérhető.
A megjelenített mutatók:
- Relatív láthatóság: A versenytársak ajánlatai milyen gyakran (milyen arányban) jelennek meg a mi ajánlatunkhoz képest.
- Oldal átfedési aránya: Milyen gyakran jelennek meg a versenytársak ajánlatai velünk egy oldalon.
- Magasabb pozíció aránya: Milyen gyakran került egy versenytárs ajánlata a miénknél jobb pozícióban megjelenítésre.
Hol érhető el a jelentés?
Jelenleg azokra az ajánlatokra jelenik meg, amik az USA piacán forgalmat generálnak.
A Merchant Centerben a Performance (Teljesítmény) menüpont alatt található a Competitive Visibility (Versenytársak melletti láthatóság) riport, mely 2 részből áll.
- Saját versenytársak: Előzetesen kiválasztott versenytársakhoz való összehasonlítás
- Top Competitors (Piacvezetők): A piacvezetők összesített eredményeit tartalmazza.
Mindkét riport szűrhető termékkategóriára, megjelenítés típusára és időszakra.