Már nem kell vagyonokért megvásárolni egy jól hangzó .com-ra végződő domaint, hiszen akár .expert, .photography vagy .pizza végződésű domainnél is építhetünk brandet.
Az ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) bővítette a hozzáférhető top-level domainek körét, aminek köszönhetően még több a választási lehetőségünk, ha többre vágyunk, mint egy .hu vagy .com végződésű cím.
Ma az interneten regisztrált 288 millió domain közül 116 millió .com-ra végződik, így rengeteg, gyakori vagy jól hangzó szavakat és kifejezéseket tartalmazó cím már foglalt, melyeket számos esetben magas áron szeretnének tulajdonosaik továbbértékesíteni. Az új top-level domainek átlagosan évi 40 dollárért vásárolhatóak meg, ami bár magasabb a megszokott domain regisztrációs díjnál, mégis jó üzlet egy már lefoglalt webcím megvásárlásához képest. Az új végződések pedig jó eszközei lehetnek a brandépítésnek is – például sportszereket árusítva .training-es címet is adhatunk üzletünknek.
Ez az új lehetőség sokak szerint véget vet a domain nevek limitált elérhetőségének, és a ma még furcsának tűnő végződések egyre inkább elterjedté válhatnak.
Ugyanakkor érdekes vetülete lehet a keresőoptimalizálásra is. Gondoljunk csak bele, hogy hány új domain név és weboldal fog így beszállni az első helyekért folytató küzdelembe néhány kiemelt kulcsszóra. Ha a Google eddigi működéséből és algoritmusának a logikájából indulunk ki, akkor szinte kizárt, hogy mondjuk egy netpincer.hu-val rövid időn belül felvegye a versenyt mondjuk egy frissen regisztrált etelrendeles.pizza domain név alatt működő weboldal. A historikus adatok, a domain kora és a linkjuice csak néhány, de nagyon fontos eleme a teljes SEO-nak, így az új domain-ek csak kevés esetben tudnak majd labdába rugni és az eredményekhez komoly SEO munkára lesz szükség.