A vírus számos területen nyomot hagy. Nincs ez másként a keresők piacán sem, ahol egyértelműen látszik, hogyan változott a felhasználói viselkedés az utóbbi hónapokban.
A Merkle 2020 Q1-es jelentéséből számos érdekességre fény derül, ami a keresőmarketing szakemberei számára mindenképpen figyelemreméltó.
Az egyik legérdekesebb statisztikai adat a jelentésben a keresők organikus haasználatának alakulása.
A Google-nél egyértelműen csökkent a felhasználói keresések száma az előző évi adatokhoz képest. 13%-kal alacsonyabb a keresőhasználat, mobilon pedig ez még inkább, 16%-kal csökkent.
A Yahoo és a Bing még nagyobb vesztesei a vírusnak, a Yahoo mobil keresései például 38%-kal csökkentek.
Nem mindenki számára kedvezőtlen azonban az aktuális helyzet. A DuckDuckGo tovább emelkedett, 38%-kal, valamint mobilon 35%-kal növekedett az organikus keresések látogatói száma.
Érdemes elolvasni korácci cikkünket, amiben részletesen segítünk kiaknázni ebben a keresőben rejlő lehetőségeket.