A Google állítása szerint 2016-os év végi kiskereskedelmi szezonban már a szupervásárlók fognak dominálni, így minden webáruháznak komoly előkészületeket kell tennie. Mindezt a Google megtámogatta egy kisebb piackutatással is.
A márkahűség a múlté
A digitális vásárlók nem bolthűek, márkahűek. Egyik pillanatról a másikra könnyedén döntenek egy másik boltban történő vásárlás mellett, mely különösen igaz a mobilról érkező látogatók esetében. A Google felmérése alapján a 2016-os év végi szezon vásárlóinak az 50%-a nyitott arra, hogy új kereskedőtől vásároljon.
A mobil egyértelműen befolyásolja a vásárlási folyamatot
Az okostelefon felhasználók nagy százalékban előbb a mobiljukon kutakodnak, mint hogy betérjenek egy fizikai boltba. Egészen pontosan a felhasználók 64% előbb mobilján gyűjt ötleteket és csak ezt követően látogatja meg a boltot.
Az online keresgélés egyértelmű eredménye a bolti látogatás
Az online tudakozó felhasználók 76%-a 24 órán belül felkeres egy helyi boltot. Azonban csak 28%-uk vezet valódi vásárláshoz is. Felmerül a kérdés, hogy milyen fejlesztésekre lenne szüksége a boltoknak, ahhoz, hogy megfogják a betérő érdeklődőket?
A minőség fontosabb, mint az ár
A mobilos vásárlókra jellemző, hogy nem feltétlen árérzékenyek, inkább a minőséget tartják szem előtt. Az évről-évre változó keresési kifejezésekből jutott a Google erre a következtetésre, ami értelemszerűen angol kulcsszavakra alapul, így magyar e-kereskedőként óvatosan vonjunk le következtetéseket. A Google szerint például a “best gift” jellegű keresési kifejezések jóval erősebb ütemben növekedtek a “cheap”-el kapcsolatos keresőszavakhoz képest.
Kiemelt e-kereskedelmi napok
Ma már senkinek sem meglepő, hogy a vásárlói hajlandóság nagyban megnő az olyan napokon, mint a Black Friday vagy a Cyber monday, akár 30-50%-al is nagyobb lehet a konverziós arányunk.
Forrás: Matt Southern, SEJ-en megjelenő összefoglalója alapján.