Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Webáruházak, készüljetek a szupervásárlókra

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.10.25.

A Google állítása szerint 2016-os év végi kiskereskedelmi szezonban már a szupervásárlók fognak dominálni, így minden webáruháznak komoly előkészületeket kell tennie. Mindezt a Google megtámogatta egy kisebb piackutatással is.

Google szupervásárló

A márkahűség a múlté

A digitális vásárlók nem bolthűek, márkahűek. Egyik pillanatról a másikra könnyedén döntenek egy másik boltban történő vásárlás mellett, mely különösen igaz a mobilról érkező látogatók esetében. A Google felmérése alapján a 2016-os év végi szezon vásárlóinak az 50%-a nyitott arra, hogy új kereskedőtől vásároljon.

A mobil egyértelműen befolyásolja a vásárlási folyamatot

Az okostelefon felhasználók nagy százalékban előbb a mobiljukon kutakodnak, mint hogy betérjenek egy fizikai boltba. Egészen pontosan a felhasználók 64% előbb mobilján gyűjt ötleteket és csak ezt követően látogatja meg a boltot.

Az online keresgélés egyértelmű eredménye a bolti látogatás

Az online tudakozó felhasználók 76%-a 24 órán belül felkeres egy helyi boltot. Azonban csak 28%-uk vezet valódi vásárláshoz is. Felmerül a kérdés, hogy milyen fejlesztésekre lenne szüksége a boltoknak, ahhoz, hogy megfogják a betérő érdeklődőket?

A minőség fontosabb, mint az ár

A mobilos vásárlókra jellemző, hogy nem feltétlen árérzékenyek, inkább a minőséget tartják szem előtt. Az évről-évre változó keresési kifejezésekből jutott a Google erre a következtetésre, ami értelemszerűen angol kulcsszavakra alapul, így magyar e-kereskedőként óvatosan vonjunk le következtetéseket. A Google szerint például a “best gift” jellegű keresési kifejezések jóval erősebb ütemben növekedtek a  “cheap”-el kapcsolatos keresőszavakhoz képest.

Kiemelt e-kereskedelmi napok

Ma már senkinek sem meglepő, hogy a vásárlói hajlandóság nagyban megnő az olyan napokon, mint a Black Friday vagy a Cyber monday, akár 30-50%-al is nagyobb lehet a konverziós arányunk.

Forrás: Matt Southern, SEJ-en megjelenő összefoglalója alapján.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet