A YouTube egy újabb eszközt kínál a magyar hirdetők számára, amivel a hirdetők még hatékonyabban érhetik el reklámjaikkal a nézőket. Az új módszer, a YouTube Select segítségével olyan elhelyezéseket kapunk reklámunk számára, amelyek az eddiginél is relevánsabbak a szolgáltatásunk vagy termékünk meghatározott közönsége számára.
A YouTube prémium hirdetési programja – eredetileg Google Preferred névre hallgatott.
Mi is az a Google Preferred?
A GP azt tette lehetővé, hogy a hirdetők kimagaslóan teljesítő videókban helyezzék el hirdetéseiket. A program felosztotta a YouTube legsikeresebb csatornáit 18 és 34 évesek között, tartalmazva a platform legfelső 5%-át, és kategóriákba sorolta be ezeket. A működés lényege az, hogy a hirdetők releváns, igazoltan minőségi tartalom mellett jelenítsék meg a hirdetéseket.
Miben más a YouTube Select?
Még könnyebben tudjuk elérni azt a közönséget, akit más platformon nem vagy csak nehezen tudunk; mivel olyan tartalmakon keresztül célozzuk meg őket, és olyan tartalmakon jelenünk meg számukra, amiket érdeklődésükből fakadóan néznek és tudatosan keresnek. Ezen felül pedig nyugodtak lehetünk afelől, hogy a márkánkhoz passzoló tartalmakon jelennek meg a hirdetéseink.
Előnyök
A fentiek alapján talán nem is szükséges külön részletezni az előnyöket, de azért lássuk röviden, miért is éri ez meg.
Több és relevánsabb tartalom
A YouTube biztosítja a legszéleskörűbb videótárat. Annak érdekében pedig, hogy megtaláljuk a számunkra lényeges tartalmakat, a YouTube Select “content-csomagokat”, azaz lineupokat különböztet meg globálisan és lokálisan egyaránt. Ilyen kategóriák többek között a szépségápolás, divat, szórakoztatás, technológia, sport stb.
Idén egy újítással is találkozhatunk (USA) “Feltörekvő lineupok” néven: ez azt teszi lehetővé, hogy szélesítsük a kampányaink elérését feltörekvő vagy niche csatornákra is.
TV képernyős célzás
Globálisan igaz az, hogy a felhasználók az otthonukban található legnagyobb képernyőn nézik a YouTube tartalmakat (különösen a COVID alatt) tehát megnövekedett a TV képernyőn történő megtekintés. Ezért egy külön, TV képernyő szerinti Linup bontást is biztosít a felület.
A YouTube Select segítségével tehát már magyar hirdetőként is speciálisan összeválogatott csatornákon és videóknál helyezhetjük el hirdetéseinket, amivel célzott és eredményes elérésre számíthatunk.