Látogatókat terelni a landoló oldaladra szuper dolog – de még hátra van a munka oroszlánrésze: elérni, hogy konvertáló látogatók legyenek!
Íme 10 tipp és bevált recept ahhoz, hogy a látogatóból ügyfél legyen.
1. Bizonyosodj meg róla, hogy a landolód és a hirdetésed összhangban van
Ha valaki a hirdetésedre kattint, biztosítani kell őt arról, hogy ezt követően megfelelő oldalra érkezett. A landoló oldal szövegezése, színvilága, az ott használt képek és vizuális elemek mind biztosítják a látogatót arról, hogy jó helyen jár. Gondoskodj arról, hogy visszaköszönjön a hirdetés hangulata a landoló oldalon.
PRO TIPP: Ha több különböző hirdetést futtatsz, vagy egy hirdetésben eltérő címsorokat és leírásokat rotálsz, gondoskodj arról, hogy bármelyik megjelenése esetén visszaköszönjön az ott használt szöveg a landoló oldalon is.
2. Koncentrálj a hajtás fölötti részre
A “hajtás fölött” kifejezés még az újságpapírok idejéből származik. (Emlékszel még az újságpapírokra? 🙂 ) Manapság ezt a kifejezést a weboldal azon részére értjük, ami görgetés nélkül, az oldalra érkezve rögtön látható. Ez az oldalunk legértékesebb része, ki kell hozni belőle a legtöbbet!
A jól konvertáló landoló oldalakon a fő címsor, az ajánlat különlegessége és a CTA (vagyis a gomb) helye mindenképpen hajtás fölött van.
Figyelj oda, hogy még véletlenül se legyen zsúfolt a landoló oldal ezen része, de főképp arra ügyelj, hogy könnyen észrevehető és vonzó legyen a CTA, amit használsz.
3. A dizájn vezesse a látogató tekintetét
Kifejezetten ritkán készül annyira rövid landoló oldal, ahol nem lehetséges lejjebb görgetni. Ugyan a lényeges részt hajtás fölé érdemes terveznünk, mégis érdemes különféle dizájn trükkökkel megmutatni a látogatóknak például azt, hogy görgetés után is talál még tartalmat.
Különféle formák, képek, animációk mind mind jó megoldásnak bizonyulnak.
PRO TIPP: Ezekkel a trükkökkel ráadásul a CTA könnyebb megtalálását is segíthetjük. A legfontosabb például, hogy a gomb színe vonzza a tekintetet és a kinézete egyértelműen árulkodjon arról, hogy kattintható gombról van szó.
4. Mutasd be a termékedet/ szolgáltatásodat bevetés közben
Ha meg tudod mutatni a termékedet vagy szolgáltatásodot használat közben, a látogató könnyebben el tudja képzelni magát annak használata közben – és végülis ez lenne a cél, igaz?
Akár fotókat, akár step-by-step animációkat vagy demo videókat használsz, rengeteget tettél azért, hogy kézzelfoghatóvá váljon amit kínálsz, és ne csupán felkeltse, de fent is tartsa a látogató figyelmét.
PRO TIPP: Ha jól használjuk, a gyakorlati bemutatóval minden kétséget eloszlathatunk, és növelhetjük hitelességünket is.
5. Ne használj menüsort
A landoló oldalakon a menüsornak köszönhetően csökken a CTA megtalálása és lekattintása. Az igazán jó landolók 1 célra fókuszálnak, ezért törekedni kell arra, hogy minden olyan elemet elkerüljünk az oldal tervezésénél, ami erről elveheti a látogató figyelmét.
Ne legyenek felesleges linkek (ideértve a menüsort is), és CTA-k, valamint ügyeljünk arra, hogy amennyiben több CTA is van, mindegyik egy azonos cél teljesülését támogassa.
6. Használd a közösség erejét
A legtöbb látogató már könnyedén kiszűri a tipikus marketing szövegeket (hidd el, már mindet hallották legalább egyszer). Amiből viszont sosem elég: a valódi ügyfél visszajelzések.
Mitől hat valósnak egy visszajelzés? Leginkább attól, hogy a név mellett akár a fényképük, vagy lakhelyük (város) is megjelenik, sőt, ha igazán profik akarunk lenni, akkor a megvásárolt terméket vagy szolgáltatást is megmutatjuk, akár használat közben. Bizony! Egy kép vagy videó a vásárlótól igazán hitelessé és személyessé teszi landolónkat.
7. Egyszerű és világos üzenetek
Egy kép többet mond ezer szónál – ugyanakkor vitathatatlan a megfelelő szövegek szerepe is.
Törekednünk kell arra, hogy rövid, érthető szövegeket használjunk, és ne írjuk tele az oldalunkat teljes szélességében és hosszában. Minimalizáljuk a bekezdések számát és a mondatok hosszát egyaránt.
PRO TIPP: Ha mégis nagyobb mennyiségű információt szeretnénk átadni a landoló oldalunkon keresztül, érdemes félkövér vagy színes betűket használnunk.
8. Csak gyorsan!
Minden ügyfelünknek elmondjuk: a betöltési sebesség mindennél fontosabb! Nagyjából 3 másodpercünk van, ha ennél hosszabb idő alatt tölt be a landoló oldalunk, jó eséllyel elveszítettük a látogatót.
Az üzenet egyszerűsítésén túl ezért is fontos, hogy az oldalunkat ne tömjük tele felesleges elemekkel, de legalább ilyen fontos a felhasznált képek méretének optimalizálása is. Oldalunk elkészülte után mindenképpen teszteljük azt a Google eszközével.
9. A megfelelő eszközökre tervezzünk
Egyre több ember böngészi az internetet mobilról, ezért megkerülhetetlen ez a kérdés a tervezés során. A képernyők kisebbek, a betöltési sebesség még fontosabb és az interakciós lehetőségek száma is csökken ennek köszönhetően.
Jellemzően azt tanácsoljuk: ne arra törekedjünk, hogy megfelelően látható legyen az oldalunk mobilon is, hanem ez az eszköz legyen a kiindulópont! Az úgynevezett “mobile-first” szemlélet mára már nem jó tanács csupán, hanem kötelező szempont a tervezésnél.
10. Tesztelj, figyelj és korrigálj
Az A/B tesztelés a legegyszerűbb és legjobb módja a konverziók maximalizálásának. Kipróbálnál egy máshogy megfogalmazott címsort? Feltennél egy kérdést a látogatóknak, de nem tudod, hogy reagálnának erre? A főnököd ragaszkodik ahhoz, hogy a CTA gomb neon rózsaszín legyen? Tesztelj és megkapod a válaszokat ahelyett, hogy a gondolataidra vagy saját ízlésedre támaszkodnál.
Ijesztőnek és nehézkesnek tűnhet a tesztelés, de egyrészt ma már több eszköz is rendelkezésünkre áll ehhez, másrészt biztosan állítjuk: megtérül a rászánt idő és energia.
Összességében tehát látható, hogy egy landoló oldal sokszor jobban támogatja a kampány céljainkat a meglévő weboldalunknál. Ahhoz azonban, hogy elérjük a kívánt eredményeket, érdemes a fenti pontokat figyelembe venni a landoló oldal kialakításánál.
Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy legyen egy optimalizált, jól konvertáló landing oldalad, részletek itt.