Hogyan formálják a vizuális tartalommarketing trendek a márkaépítési stratégiát? Érdemes szemmel tartani ezeket a legfontosabb trendeket.
A marketing ma már nem ugyanaz, mint öt évvel ezelőtt – vagy akár csak egy évvel ezelőtt.
A világjárvány a feje tetejére állította a világot, de az igazság az, hogy már egy ideje ebbe az irányba tartottunk.
Ha nem csak hazánkra vonatkozóan, hanem nemzetközi szinten vizsgáljuk a változást, akkor azt látjuk, hogy a COVID egyszerűen megnyomta a gyorsított előretekerés gombot.
Furcsa módon a karanténba vonulás és a közegészségügyi biztonság érdekében hozott társadalmi távolságtartó intézkedések hatással voltak a mentális egészségünk egészére, valamint arra, ahogyan a márkákra tekintünk, amilyen interakciót váltott ki belőlünk, és ahogyan ezek vonatkozásában vásároltunk.
A fogyasztók viselkedése megváltozott:
- A korábbinál elkötelezettebb interakciókra vágynak a márkákkal.
- A márkák iránti bizalom és hitelesség fontossága új szintre emelkedett.
- Nagyobb figyelmet fordítanak a kisvállalkozásokra és a fenntarthatóságra.
Ez egy teljesen más fogyasztói bázis, mint amit a múltban láttunk. A kérdés az, hogy ezek a trendek hogyan hatnak a vizuális tartalommarketingre?
A vizuális tartalom szorosabb és hitelesebb kapcsolatot teremt a márka és a fogyasztó között
Az Edelman bizalmi barométeréből kiderül, hogy 70% szerint a márkákba vetett bizalom a korábbinál sokkal fontosabb tényezővé vált.
A videós tartalmak egyedülálló lehetőséget biztosítanak arra, hogy a márka és közönség közt szinte szemtől-szembe kapcsolat jöjjön létre.
Marketing felmérésekből kiderült, hogy a videós tartalmak a világjárvány fényében még fontosabbá válnak a márkák számára.
Íme néhány olyan videó- és egyéb vizuális tartalomtrend, amelyre különösen érdemes odafigyelni:
1. A hiteles tartalom és a személyes történetek növelik a közönség elkötelezettségét
A fogyasztók látni akarják a márka mögött álló hús-vér embereket.
Ez történhet a következő módokon:
- A vezérigazgató beszél a cég értékeiről.
- Kulisszák mögé pillantás, hogy az emberek arcot tudjanak társítani ahhoz, akivel telefonon beszéltek.
- Olyan blogbejegyzések, amelyek a termékeket készítő embereket mutatják be, nem csak a termékeket önmagukban.
Használd például az Instagram Storiest, a TikTokot, a márkád bemutatását! Legyél következetes ebben, és észre fognak venni!
A közönséget ma már kevésbé érdeklik a stilizált fotózások, a tökéletes modellek és termékfotók díszes körítése. A valóságot akarják látni.
Ahelyett, hogy eladási trükkökkel próbálnád reflektorfénybe állítani a márkádat, beszélj közvetlenül a fogyasztókhoz, akik a személyes, emberi vonatkozásra kínácsiak!
Légyél nyitott, “sebezhető”, és ne félj megosztani a nézőpontod!
2. A listák vizuális grafikává alakítása
Ha az unalmas sablonos listákat grafikává alakítod át, az vizuális figyelemfelkelt eredményez, így a lényegesebb információkat tudod kiemeli a szövegblokkból. Máskülönben lehetséges, hogy simán átugrották volna anélkül, hogy elmerülnének benne.
Agyunk a vizuális feldolgozásra van beállítva; valójában a vizuális anyagokat az emberi agy 60 000-szer gyorsabban dolgozza fel, mint a szöveget.
Növeld az elkötelezettséget és a látogatók webhelyen töltött idejét több írott tartalomból készített vizuális grafikával!
3. Márka információk optimalizálása a Google képekhez
A termékfotók, szolgáltatást bemutató képek, ábrák nemcsak erősítik a brandet, mint az iparágon belüli elismerést, hanem megnyitja az ajtót a linkek és hivatkozások előtt is:
Ha minden feltöltött képet megfelelően optimalizálsz alt taggel, akkor ezeket a grafikákat a Google indexelheti a keresőben és a Képekben. Más szerzők is rátalálhatnak ezekre, akik a saját tartalmaikhoz felhasználják és hivatkoznak rád.
Az összes egyéb kiegészítő képeket, infografikákat is optimalizálhatod, így az összes tartalmi formátum – nem csak néhány, hanem az összes – megjelenik a Google képkeresőjében.
A Google olyan, mint a Dewey tizedes rendszer. Társíts kellő mennyiségű információt minden egyes kis vizuális tartalomhoz, és nagyszámú eléréshez juthatsz!
Tegyük fel például, hogy van egy podcasted, kapcsolódó weboldallal. Ha minden egyes podcast epizódot optimalizálsz a megfelelő weboldaltartalommal, amely grafikákat és egyéb vizuális anyagokat is tartalmaz, akkor a podcastod megjelenhet a Google Képekben is.
Nézd meg, hogyan sikerül ez a Search Engine Journalnak:
Mivel minden grafikához megfelelően optimalizált Google alt címkék tartoznak, még az iTunes-ban lévő SEJ podcast is megjelenik a Google Images-ben:
4. Livestream videó tartalom
Ezt már korábban is említettem, de megismétlem, mert nagyon fontos – a közönség elfordul az erősen szerkesztett tartalomtól, amely nem tűnik hitelesnek.
Hasonló a helyzet az élő videostreamek esetében az előre felvett videókkal szemben.
Az élő közvetítés a közvetlenség és hitelesség érzetét kelti. Az események valós időben zajlanak, különösen a virtuális események térhódításával.
A felhasználók sok esetben tudnak kommenteket írni és közvetlenül kapcsolatba lépni a műsorkészítővel, ami tovább növeli az elkötelezettséget.
Ezen előnyöket szem előtt tartva nem meglepő, hogy az élő videók általában kétszer akkora elkötelezettséget érnek el, mint az előre felvett videók.
5. Játékosított interaktív vizuális tartalom
Az ilyen típusú, rendkívül vonzó tartalmak különösen elterjedtek a közösségi média felületeken, de nem kell csak az Instagramra és a Facebookra korlátozódni.
Alapvető funkciója, hogy közvetlen interakcióra késztesse közönségét, legyen szó akár egy kedvenc ruhadarab bemutatásról, egy online kvízről, játékról, vagy számos más lehetőségről.
Lényegében arra buzdítja a közönséget, hogy ossza meg véleményét, vagy játsszon veled valamilyen “játékot”.
6. Rövid TikTok videók
A TikTok videók nézésekor úgy érezhetjük, hogy végtelen mennyiségű tartalom zúdul ránk. Csak mi szabhatunk határt annak, hogy mennyit nézzünk meg egy-egy videóból és kíváncsiak vagyunk-e a soron következő videóra is. Csak egy pöccintésre van a felhasználó a következő videótól, ezért ha azt akarjuk elérni, hogy sokan megnézzék az általunk készített tartalmakat, akkor annak gyorsnak és lényegre törőnek kell lennie, miközben szórakoztató is.
Az ilyen stílusú tartalmak iránti fogyasztói étvágy még egy ideig nem fog elmúlni.
2021. januárjában a TikTok volt a második legtöbbet telepített nem játékokat tartalmazó alkalmazás, csak abban a hónapban közel 62 millió letöltéssel. Más közösségi médiumok platformjai is növekedést mutatnak.
Mitől olyan izgalmas ez a fajta vizuális tartalom?
A legtöbb ilyen videó szórakoztató, furcsa, és nem veszi magát túl komolyan. Megragadják a közönséget, és gyorsan átadják a lényeget.
7. Vizuális tartalom -> vásárlás
A termékek vásárlása a közösségi média tartalmakhoz egykor újszerű koncepció volt, de nem kellett sokat várni ahhoz, hogy ez váljon a normává. 2020-ban a Facebook-felhasználók 18,3%-a vásárolt közvetlenül a platformonról indulva.
A vizuális tartalom által eredményezett vásárlások azonban nem korlátozódnak a közösségi médiára.
A cégek egyre kreatívabbak, és átirányítják a felhasználót közvetlenül a digitális katalógusaikba, blogbejegyzéseikbe, szinte bárhová, ahová egy link kerülhet.
8. Ephemerális tartalom
Az efemer tartalom csak átmenetileg hozzáférhető, jellemzően egy 24 órás időablakon belül, aztán eltűnik. Hasonló elven működnek a Snapchat és Instagram/Facebook történetek.
Mivel ez a tartalom csak rövid ideig érhető el, a sürgősség érzetét kelti, ami mielőbbi megnézésre késztet. Különösen jól használható a felhasználók által generált tartalmak (UGC) bemutatására. Nem kell aggódni a márka arculatába való illeszkedés miatt, mivel kis idő elteltével úgyis törlődnek.
Az Instagram arról számolt be, hogy az emberek 58%-a érdeklődött jobban egy márka vagy termék iránt, miután azt a történetekben (storiesban) látta, tehát van jelentősége az efemer tartalomnak, különösen, ha az termékhez/szolgáltatáshoz is kapcsolódik.
9. Animációk és gifek
Ez a fajta vizuális tartalom már egy ideje népszerű, és valószínűleg még sokáig trendi lesz.
A gifek és animációk sokféleképpen használhatók, például egy lépés bemutatására egy oktató posztban, egy kép feldobására, vagy egy szórakoztató, magával ragadó csavar hozzáadására a tartalomhoz.
Szinte mindenre van gif vagy animáció, ami csak eszedbe jut.
10. 360°-os vizuális elemek
A közönség érdeklődését felkelti, hogy “meglátogathat” egy helyet, és az ujja csúsztatásával vagy az egér húzásával változtathatja a nézetet, ami azonnal sokkal vonzóbbá teszi az egyébként lapos tartalmat, mivel kíváncsiságot ébreszt.
Az e-kereskedelem szempontjából a termékeket minden szögből meg lehet mutatni, hogy a fogyasztó jobb képet kapjon arról, hogy mit vásárol, és az online vásárlás élménye összességében emelkedjen.
Rengeteg lehetőség van az ilyen típusú tartalomra.
Megkerülhetetlen: A vizuális tartalom megváltoztatja a fogyasztók és a márkák közötti interakciót
Elkötelezettség.
Megbízhatóság.
Ez az, amit a modern kor fogyasztói keresnek. A vizuális tartalom minden platformon és csatornán úgy fejlődik, hogy megfeleljen ezeknek az igényeknek, és megváltoztassa a közönség érzékelését és a márkákkal való kapcsolatát.
Azok a vállalkozások, amelyek megfelelnek ezeknek az elvárásoknak, azok lesznek azok, amelyek nemcsak túlélik, hanem növekedni is fognak a COVID utáni piacon.
Ez a cikk Julia McCoy cikke alapján készült