Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

AI felsőfokon – a hatékonyság érdekében

Tartalomjegyzék

Viktor Tóth
2023.05.25.

Google Marketing Live 2023 összefoglaló

Május 23-án és 24-én a Google újabb izgalmas bejelentéseit láthattuk a Google Marketing Live-on, azon a nagy jelentőségű eseményen, amely a mesterséges intelligencia és a Google-termékek összes fontos, izgalmas lehetőségét bemutatta. 

Marketingesként ünnepelhetjük a folyamatos AI-frissítéseket és a technológiai váltást, amelyre már régóta készül a Google, vagy éppen némi fenntartással is fordulhatunk feléjük. Hagyományainkhoz híven idén is górcső alá vesszük a fontosabb bejelentéseket. 

Kampánytípusok

Performance Max 

A Google legújabb kampánytípusa hamarosan még automatizáltabb élményt kínál majd a kampánybeállítási folyamatba beépített Google AI segítségével 

Ezen túlmenően a generatív mesterséges intelligencia segítségével történő képalkotás is szerepelni fog az újítások között, hogy segítsen kreatív alkotást létrehozni ezekhez a kép- és videó anyaggal rendelkező kampányokhoz.

Egy továbbfejlesztett cél és egy vadonatúj cél is segít abban, hogy a PMax erőfeszítéseit ideális vásárlói felé terelje. Az új ügyfelek szerzése cél még tovább fejleszti a Google, illetve egy új célt is be fognak vezetni, ennek neve pedig  new re-engagement goal, aminek a segítségével majd a jelenleg “legértékesebb” vásárlóinkkal/ügyfeleinkkel vehetjük fel a kapcsolatot a hirdetéseken keresztül. A Google adatai szerint azok a hirdetők, akik nagyra értékelik az új ügyfelek megszerzését, és az Új ügyfél-érték módot a Performance Max funkcióban használják, 9%-kal javították ROAS-ukat, és 5%-kal javították az új ügyfelek arányát is! 

(Átlagos teljesítmény növekedés a Google  belső vizsgálatok alapján. Az egyéni eredmények a kampány részleteitől függően változhatnak. All Verticals A/B teszt, 2022. október – 2023. április.) 

Mostantól arra is lehetőség nyílik majd számunka, hogy  használjuk a megújított eszközlétrehozási folyamatot, amelyet (nem meglepő módon) generatív mesterséges intelligencia vezérel. Mi csak megadunk neki néhány  néhány részletet, hogy a Google mesterséges intelligencia megismerje vállalkozásunkat, és máris  többféle szöveg- és képelemet is egyszerűen hozzáadhatunk kampányainkhoz. A folyamat során felülvizsgálhatjuk vagy eltávolíthatjuk a javasolt elemeket. Arra is irányíthatjuk az AI-t, hogy további lehetőségeket hozzon létre kizárólag a mi elképzelésünk alapján. E frissítések némelyike ​​2023-ban elkezdődik az asztali számítógépeken az angol nyelvű országok hirdetői számára. Ha további kreatív ötletekre van szükségünk, akkor  arról is betekintést kaphatunk, hogy mely elemek teljesítenek a legjobban, valamint javaslatokat kaphatunk arra vonatkozóan, hogy hol lenne a legnagyobb hatással a kampányra az új elemek hozzáadása. 

Új lehetőséget nyit számunkra az  Ads Creative Studio is. Új eszközök jelennek meg, amelyek megkönnyítik a kreatív és médiacsapatok együttműködését. Exportálhatjuk a Performance Max elemeit közvetlenül a Google Ads szolgáltatásba, és megismerhetjük a bevált módszereket és specifikációkat annak biztosítására, hogy a kreatív sikeres legyen és ezt még a bevezetés előtt tehetjük meg . Az Ads Creative Studio új trendfelfedezője abban is segít a kreatív csapatoknak, hogy feltárják a legújabb keresési trendeket és adatokat, hogy új kreatív ötletet dolgozhassanak ki.

Egyéb fejlesztések: 

Az új típusú kísérletek segítségével A/B tesztelhetjük a különböző konfigurációkat egyetlen Performance Max kampányon belül, például engedélyezhetjük a végső URL-bővítés funkciót, hogy megtekinthessük, hogyan teljesít. Ez a béta funkció  még ebben az évben elérhető lesz.

  • Az Insights oldalon a jobb keresési kifejezés-statisztikák minden korábbinál több keresési kifejezés-kategóriát tartalmaznak, hogy segítsenek megérteni az ügyfelek szándékát és azt, hogy hogyan keresnek az általunk is hirdetett kifejezésekre. Alkalmazhatunk egyéni dátumtartományokat, megtekinthetjük a historikus adatokat, és letölthetjük azokat. A fő Google Ads felület mellett az adatok a  Google Ads API-n keresztül is elérhetők lesznek. 
  • Az Insights oldalon található jobb teljesítménystatisztikák több magyarázatot és betekintést egyetlen egységes nézetbe  foglalnak majd, például a változástörténetet és az aukciós statisztikákat.
  • Az új elemekkel kapcsolatos információk további részleteket nyújtanak a  kreatívok teljesítményéről. Ennek segítségével például láthatjuk azt, mely kreatívok nem hatnak bizonyos közönségekre. Javaslatokat kaphatunk az új mesterséges intelligencia által generált eszközök használatára vonatkozóan, amelyek javíthatják az eredményeket. 

Search

Itt több újdonsággal is találkozhattunk, elsőként a new conversation experience in Google Ads nevű fejlesztést szeretnénk bemutatni. Egyesíthetjük  szakértelmünket az AI-al, annak érdekében, hogy jobb keresési kampányokat hozhassunk létre. Kérhetünk ötleteket a Google Adstól, hogy könnyen generálhassunk hatékony kulcsszavakat, címsorokat, leírásokat, képeket és egyéb elemeket. Júliusban tesztelik majd ezt a természetes nyelvi és társalgási élményt, és várhatóan még ebben az évben szélesebb körben elérhető lesz.

Új hirdetési élményeket szerezhetünk  generatív mesterséges intelligencia segítségével. Az utóbbi időben már rengeteg cikk született erről, a korábbiakban is beszámoltunk a fejlesztésről A generatív mesterséges intelligencia segítségével A Google felpörgeti a kereséseket, intelligensebbé és egyszerűbbé téve a keresést – miközben továbbra is kiugró pontként szolgálhatnak az eredményességhez. Ez az új Search Generative Experience (SGE) hamarosan elérhető lesz az Egyesült Államokban a Search Labs, a korai kísérletekhez való hozzáférést biztosító programon keresztül. Az elkövetkező hónapokban kísérletezni fognak majd  olyan keresési és Shopping-hirdetésekkel, amelyek közvetlenül integrálva vannak a mesterséges intelligencia által vezérelt pillanatfelvételi és beszélgetési módba, valamint olyan új formátumokkal, amelyek generatív mesterséges intelligenciát használnak a releváns, jó minőségű hirdetések létrehozásához, amelyek minden személyre szabottak. A Google ígéri, hogy felelősségteljesen közelíti meg a hirdetések fejlődését ebben az új környezetben, tanulnak a felhasználói visszajelzésekből, és szorosan együttműködünk a hirdetőkkel a még hatékonyabb megoldások érdekében. Részletetesen erről a Google Súgó linkjére kattintva olvashatunk. 

A továbbiakban bővíthetjük brand kampányaink elérését az általános egyezésre vonatkozó új márkakorlátozásokkal. Az általános egyezés a legrelevánsabb elérést és konverziót biztosítja a teljesítménycélokon belül. Korábban nehéz lehetett az általános egyezést használni bizonyos márkaigényekkel rendelkező kampányokban. Ezért vezetik most  be a márkakorlátozásokat. Ez az új funkció segít az általános egyezés további elérésében, miközben biztosítja, hogy csak az általunk megadott releváns márkaforgalomhoz illeszkedjen majd . Ezt az új funkciót akkor érhetjük csak  el, ha engedélyezzük az új általános egyezésű kampányszintű beállítást.

Képernyőkép a Google Ads UI márkakorlátozásairól

A Google ismét folytatta az intelligens ajánlattételi modellek fejlesztését, hogy pontosabb előrejelzéseket adhasson majd nekünk arról, hogy mely keresési lekérdezések eredményeznek legnagyobb valószínűséggel konverziót és értéket a vállalkozások számára. A Google mesterséges intelligencia fejlesztése révén a nagy kapacitású nyelvi modelljeik mélyebben integrálhatók az ajánlattételbe azért, hogy jobban megértsük a fogyasztói kereséseket és szándékokat. Hamarosan az Intelligens ajánlattétel intelligensebben optimalizálják a keresési lekérdezéseket, olyan esetekben is amelyekre korábban még nem volt példa. A Google-on naponta végzett több milliárd keresés 15%-a olyan lekérdezés, amelyet még soha nem láttak a keresőben. Ezek az ajánlattételi fejlesztések segítenek abban, hogy az értékesebb keresési pillanatokban jelenjünk meg ezáltal növelve a hatékonyságunkat. 

Az adaptív keresési hirdetésekkel kapcsolatban is történt változás.  A Google AI segítségével relevánsabb és értelmesebb hirdetéseket jelenítenek meg, amikor a fogyasztók keresnek majd az általunk hirdetett kifejezésekre. . Mostantól áttekinthetjük az egyes reszponzív keresési hirdetések legnépszerűbb keresési kategóriáit, annak érdekében,  hogy nagyobb betekintést nyerhessünk abba, hogy , mi növeli a teljesítményt, és új ötleteket is kaphatunk a hirdetések további optimalizálásához.

Egy már valamennyire ismert funkcióról is szó esett a GML 2023-on 

Az üzleti emblémák és nevek mostantól világszerte minden nyelven elérhetők azon hirdetők számára, akik megfelelnek a jogosultsági követelményeknek és teljesítik az ellenőrzési programot . Ezen elemek hozzáadásával segíthetünk a felhazsnálóknak azonosítani a vállalkozásunkat. Emiatt majd várhatóan könnyebben is  megtalálhatják,azt  amire igényük van. Azok a hirdetők, akik keresési hirdetéseikkel üzleti logót és nevet jelenítenek meg, átlagosan 8%-kal több konverziót érnek el hasonló konverziónkénti költség mellett. (A Google vilgászintű belső adatai, 2023.03.09 – 2023.03.22.) 

Shopping
Optimalizáljuk a ROI-t betekintési és jelentéskészítő eszközökkel Minden eddiginél fontosabb elemezni és optimalizálni a hirdetési befektetések teljesítményét. Ezért olyan új eszközöket élesítenek majd, amelyek jobb betekintést nyújtanak abba, hogy mi mozgatja az eladásokat, és hatékonyabban érhetjük el  el a célokat. 

Mostantól könnyebben azonosíthatjuk a termék- és kategóriaszintű optimalizálási lehetőségeket a Google Ads szolgáltatásban, például a hiányzó termékattribútumokat vagy az irányelvek részletesebb megsértését, és gyorsan megtekinthetjük a javasolt fejlesztési lépéseket . A kampányok jövedelmezőségének jobb megértése érdekében pedig könnyedén mérhetjük majd a kampányokban szereplő termékek profitját , valamint azt, hogy ez a költségkeret és ajánlatmódosítások alapján hogyan ingadozik az idő múlásával. Megnézhetjük  ezeket a jövedelmezőségi jelentési funkciókat Google Ads-fiókunkban a kosáradatokkal való konverziók megvalósításával .
 

Példa a Google Ads termékszintű optimalizálási lehetőségeire


A Web to App Connect létfontosságú az erősebb ROI és az ügyfelek hűségének eléréséhez, különösen az ünnepek előtt. Ez egy egyablakos cél, amely világos, lépésről lépésre útmutatást ad a konverziókövetés, az ajánlattétel és a mélylinkek megvalósításához , amelyek segítenek optimalizálni az internetről az alkalmazásba való élményt azon ügyfelek számára, akiknél már telepítve van az alkalmazás. A Web to App Connect átlagosan kétszer magasabb konverziós arányt biztosít az alkalmazására érkező kattintások esetében, mint a mobilwebhelyünkön. 

A Google Ads alkalmazáshirdetési központjának áttekintése

Mostantól  kezdve helyi ajánlatokat is hozzáadhatunk termékekhez a YouTube videóba ágyazott hirdetéseihez, és megjeleníthetjük a tételek elérhetőségét és az ügyfelek tartózkodási helye alapján változó árat. A helyi ajánlatok kiegészítik videomegoldásainkat azáltal, hogy a YouTube videóba ágyazott hirdetéseiben a fizikai üzletekre vonatkozó ajánlatokat jelenítenek meg. Az ajánlatok az online ajánlatok mellett jelennek meg , így a termékfeed valódi teljes tölcsérrel és többcsatornás élménnyé változtat. 

Ezenfelül bemutattak még egy nagyszabású fejlesztést is az eseményen. Az új és egyszerűsített Merchant Centerben található Product Studio segít a vállalkozásoknak termékképek létrehozásában generatív mesterséges intelligencia segítségével.

Nézzük a funkciókat! 

  • Egyéni “termékjeleneteket” hozhatunk  létre a változó marketingigények alapján – akár szezonális, akár kampányalapú, akár csak kísérleti jelleggel – új fotózások többletköltsége nélkül. Például egy bőrápoló cég kiemelheti egy termék különleges szezonális változatát, ha a termék képét kéri „barackokkal körülvéve, trópusi növényekkel a háttérben”.
  • Zavaró háttér eltávolítása: Egyszerű fehér hátteret szeretnénk a termék képéhez? Ezentúl  gyorsan eltávolíthatjuk az összetett hátteret a Product Studio alkalmazásban.

Gyorsan növelhetjük a felbontást: Javíthatjuk a vagy kis felbontású képek minőségét anélkül, hogy újra kellene fényképezni a terméket.

Az egyesült államokbeli kereskedők a következő néhány hónaptól kezdve hozzáférhetnek a Product Studio szolgáltatáshoz a Merchant Center Nextből, amely továbbfejlesztett platform a Google termékeinek listázására. Ezek a funkciók a Shopify Google és YouTube alkalmazását használó kereskedők számára is elérhetők lesznek.

A Merchant Center Next a platform egy egyszerűsített változata, amelynek célja, hogy megkönnyítse a kisebb kereskedők számára az indulást, az ügyfelek online megtalálását és a vállalkozásuk bővítését. Ennek egyik módja a terméktáblázat beállításának egyszerűsítése. Korábban azoknak a kereskedőknek, akik először jelentkeztek be a Google-on, kézzel kellett hozzáadniuk termékeiket, áraikat, képeiket, leírásaikat és egyéb részleteket. A Merchant Center Next szolgáltatásban automatikusan feltöltik a kereskedő terméktáblázatát a webhelyükről észlelhető információkkal (a kereskedők bármikor szerkeszthetik, hogy mi kerüljön be, vagy ki iskapcsolhatják ezt a funkciót), így könnyebben gyorsan megjeleníthetjük termékeiket a Google rendszerében.

Azt is megkönnyítik a kereskedők számára, hogy hozzáférjenek és megértsék teljesítményüket azáltal, hogy minden statisztikai jelentést a Teljesítmény lapra visznek át. Mostantól a kereskedők egy helyen áttekinthetik legkelendőbb termékeiket, hogy milyen vállalkozások jelennek meg az övék mellett, és még azt is, hogy a vásárlók hogyan viszonyulnak helyi vállalkozásukhoz a Keresésben és a Térképen. Így jóval egyszerűbb lesz áttekinteni az adatokat a jövőben. 

 A Merchant Center Next bevezetése már megkezdődött az új felhasználók számára. A következő hónapokban megkezdik a kisebb vállalkozások frissítését, és a tervek szerint 2024-ben fejezzük be a globális bevezetést. A kereskedők értesítést kapnak, amikor az új környezet készen áll a számukra.

Youtube

Egyáltalán nem okozott meglepetést, hogy a YouTube kreatív eszközeitis tudjuk frissíteni  AI-alapú eszközökkel. Ahogy a nézők többféle videót néznek (függőleges és vízszintes is) több képernyőn, a kreatív idő és energia iránti igény soha nem volt még ennyire htalmas. Növelhetjük kampányaink hatékonyságát azáltal, hogy követjük a YouTube bevált gyakorlatait, például több irányban töltünk fel videótartalmakat. A Google mesterséges intelligencia segíthet új vízszintes, négyzet alakú vagy függőleges videohirdetések létrehozásában olyan források felhasználásával, mint a többi kampány, termékfeed, alkalmazásbolt-adatlap stb. Függőleges videóhirdetést is készíthetünk a vízszintes videóink alapján, így kiválóan illeszkedik a YouTube rövidfilmekhez mobilon. A Google text-to-speech technológiájával akár hangot is hozzáadhatunk videóihoz. A Google mesterséges intelligencia a színfalak mögött is keményen dolgozik, hogy javítsa a YouTube-on lévő képtartalmaink minőségét, növelve a képfelbontást, és intelligens körbevágással átméretezd a képeket, hogy a lehető legjobban illeszkedjenek a kontextushoz.

Mérések, statisztikák, privacy  

Könnyebben kezelhetjük a belső felek adatait. Manapság számos módja van az adatok Google Ads rendszerbe való beillesztésének, beleértve a kézi feltöltéseket, a partnerkapcsolatokat ügyfélkapcsolati menedzseren (CRM) keresztül, a beágyazott munkafolyamatokat stb. A Google azon  dolgozik, hogy egyszerűsítse a belső felek adatainak Google Ads szolgáltatásban történő bevezetését és kezelését, mindezt adatvédelmi központú módon. Hamarosan a kis- és nagyvállalkozások zökkenőmentesen és biztonságosan összekapcsolhatják az adatforrásokat, az adatokat betekintést nyerhetnek, és javíthatják méréseik általános pontosságát, az év végén pedig további frissítések is várhatók. 

Egyszerűsítették a kibővített konverziók beállítását. A továbbfejlesztett konverziók adatvédelmi központú és pontosabb jelentéskészítést tesznek lehetővé. Hamarosan a Search Ads 360 szolgáltatásban is használhatjuk a kibővített konverziókat, és a Google Ads szolgáltatásban is egyszerűbbé tették az engedélyezést. Az új fiókszintű vezérlőkkel gyorsan beállíthatjuk a kibővített konverziókat a teljes fiókban. Az Ügyfélegyezéssel konverzióalapú közönséglisták létrehozásával a belső felektől származó adatok aktiválása is egyszerűbb lesz – és a fiókbeállításokban kezelhető.  

A Google Analytics 4 közönségeinek létrehozása és használata közvetlenül a Google Ads szolgáltatáson belül is megoldható lesz.. A Google Ads-kampányok létrehozása és kezelése során egyszerűen hozhatunk majd létre és adhatjuk hozzá a releváns Google Analytics 4-közönségeket a kampányokhoz . Ide tartoznak azok a prediktív közönségek, amelyeket a Google mesterséges intelligencia a legnagyobb valószínűséggel konvertál, amely kizárólag a Google Analytics 4 szolgáltatása. Emlékeztettek minket ismét:  július 1-ig frissítsünk a Google Analytics 4-re

Importálják az úgynevezett  töredékes, adatközpontú konverziós jóváírásokat a Google Ads szolgáltatásban. Bevezettük a töredékjóváírások importálásának lehetőségét adatközpontú hozzárendeléssel a Google Analytics 4 szolgáltatásból a Google Ads szolgáltatásba. Ha például egy ügyfél a vásárlás előtt két keresési hirdetésre, egy YouTube-hirdetésre és egy hírlevélre kattint, a hirdetések részleges jóváírása importálásra kerül a Google Ads rendszerbe , függetlenül a végső érintkezési ponttól. Ez javítja a teljesítményt azáltal, hogy az egyes hirdetések valódi értékére tesz ajánlatot.

Használhatunk offline konverziós korrekciókat a megtérülés növelése érdekében. Mostantól legfeljebb 7 nappal a rögzítést követően frissíthetjük az online konverzió értékét. Ez lehetővé teszi, hogy egyedi értékeket rendeljünk minden konverzióhoz az alapján, hogy mennyit érnek igazán a vállalkozása számára, beleértve az élettartamra vetített értéket és a nyereséget. Ezután az Intelligens ajánlattétel ezeket a halasztott értékeket használja fel a teljesítmény optimalizálására acéljaink alapján. A halasztott offline konverziókorrekciókra vonatkozó ajánlattétel jelenleg béta állapotban van. 

Megismerhetjük a legújabb kísérleteket az adatvédelmi technológiákkal kappcsolatban. Annak érdekében, hogy a jövőben is harmadik féltől származó cookie-k nélkül érhessük el az eredményeket, azt tervezzik, hogy a Chrome Privacy Sandbox API-jait integrálják hirdetési platformokba. Addig is fokozottan javasolják, hogy feltétlenül kezdjük  el az adatvédelmet biztosító közönség- és mérési megoldásokat, használnalni hogy készen álljunk a következő lépésekre. 

Applikációs kampányok

A mesterséges intelligencia középpontjában álló alkalmazáskampányok a Google legnagyobb csatornáin hirdetik alkalmazásunkat – mindezt egyetlen kampányból. Folyamatosan fejlesztéseket végeztek annak érdekében, hogy hatékonyabban érhessük  el és vonzza be a legnagyobb értékű ügyfeleket.

  • Alkalmazáshirdetéseink közül többet alakíthat carousellé azáltal, hogy terméktáblázatainkat új formátumokra alkalmazzuk a YouTube Shorts és a hírcsatornán belüli készletben. konverziónövekedést érnek el.
  • Használja a promóciós eszközöket a promóciók megjelenítéséhez az ügyfelek számára, amikor a legjobb ajánlatokat keresik.
  • Alkalmazhatunk szezonális kiigazításokat a felhasználói igények csúcspontjainak (pl. ünnepnapok) kezelésére. Ha részleteket adunk meg a közelgő promóciós eseményekről és a konverziós arány várható változásairól, az alkalmazáskampányok ennek megfelelően optimalizálják az ajánlatokat, és a szezonális esemény végén visszatérnek a szokásos teljesítményhez. 

A terméktáblázatok már elérhetők, a promóciós elemek és a szezonális korrekciók pedig bétaverzióban a következő hónapokban állnak majd rendelkezésre. 

A Web to App Connect létfontosságú az erősebb ROI és az ügyfelek hűségének eléréséhez, különösen az ünnepek előtt. Ez egy egyablakos cél, amely világos, lépésről lépésre útmutatást ad a konverziókövetés, az ajánlattétel és a mélylinkek megvalósításához , amelyek segítenek optimalizálni az internetről az alkalmazásba való élményt azon ügyfelek számára, akiknél már telepítve van az alkalmazás. A Web to App Connect átlagosan kétszer magasabb konverziós arányt biztosít az alkalmazására érkező kattintások esetében, mint a mobilwebhelyünkön. 

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet