Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Content Matrix: tartalommarketing profi szinten

Tartalomjegyzék

Árpád Szabó
2021.08.19.

A tartalommátrix (content matrix) nem csupán a meglévő tartalmak leltára. Ennek a modellnek a segítségével jobban megérthetjük a közönségünktől kapott reakciókat. Segít azokra a lényeges faktorokra összpontosítani, amelyek a különböző vásárlási fázisokban valóban számítanak.

Mi az a tartalommátrix?

A célja az, hogy a potenciális ügyfeleket releváns tartalommal lássuk el. Segítségével átfogó képet kaphatunk a meglévő tartalmak formátumáról. A vízszintes tengely a figyelemfelkeltéstől a vásárlási döntésig halad. A függőleges tengely az emocionalitást és a racionalitást különbözteti meg.

A mátrixot a tengelyek a következő részekre bontják:

  • Szórakoztatás
  • Információ
  • Inspiráció
  • Meggyőzés

Minden tartalmi formátum külön-külön beilleszthető a rácsba. A mátrix célja, hogy a potenciális vevők mindig megfelelő tartalmakat kapjanak a teljes vásárlói útjuk során. A következő ábra a Smart Insights által korábban összeállított mátrix alapján készült. 

Szórakoztatás

A mátrix ezen szakaszában nem kell tartalmilag mélyreható bejegyzéseket gyártanunk. A vásárlói út korai szakaszában kevesebb az igény az informális tartalmakra, de annál több a szórakoztatóakra. Fontos a figyelemfelkeltés. Ilyen tartalmakat elsősorban a vásárlói életút kezdeti szakaszában alkalmazzunk, hogy a figyelmet a vállalkozásunkra irányítsuk!

Indíthatunk nyereményjátékokat és kvízeket, készíthetünk márkavideókat. Legyen könnyed hangvételű a kommunikációnk!

Információ

A megfelelő információk hiányában kevesen köteleződnek el egy termék iránt. Ugye Te sem választanál egy szolgáltatást vagy terméket, ha nem lennél tisztában az alapvető információkkal? Kiemelt jelentőséggel bír a tájékoztatás. Ebben a szakaszban a legfontosabb tulajdonságokon és adatokon túl készítsünk tartalmilag ideillő, izgalmas bejegyzéseket! Jó ötlet a cikkek, infografikák, trend statisztikák készítése és posztolása.

Inspiráció

Az ügyfél megismerte a termékedet vagy a szolgáltatásodat. Szuper! Lehet, hogy már a kapcsolatot is felvette a cégeddel. Itt az idő, hogy inspiráló tartalmak segítségével ösztönözzük a vevőket. A vásárlói út ezen szakasza kifejezetten alkalmas a bizalomépítésre. Motiváló, bizalomkeltő tartalmak segítségével olyan jövőbeli vásárlókat érsz el, akik érzelmi alapú döntéseket hoznak. Segítségünkre lehetnek az együttműködések, az értékelések és visszajelzések megosztása.

Meggyőzés

Ideje meggyőzni a látogatót, hogy érdemes meghoznia a végső döntést. Keressünk olyan formátumot, ami hatékonyan megmutatja, hogy miért kap értéket a termék, szolgáltatás megvásárlásával! Emeljünk ki további pozitív tulajdonságokat, USP-ket! Készíthetünk egyszerű listákat a termékelőnyökről. Meghívhatjuk egy webinárra, ahol részletes információkat kaphat, megoszthatunk szakmai tényekkel alátámasztott esettanulmányokat. 

forrás: https://blog.hubspot.com/sales/what-is-the-buyers-journey

Így használd!

A tartalommátrix megismerése után nézzük, hogy miként alkalmazd a modellt saját vállalkozásodra szabva! Ahhoz, hogy megfelelő mátrixot készítsünk ismernünk kell a célközönséget. Érdemes különböző célcsoportokat kialakítani Ehhez olyan adatokra van szükség mint a kor, a nem vagy a tartózkodási hely. Ezeket az adatokat meghatározhatjuk például a korábbi ügyfelekkel való kapcsolattartás alapján. Segítségünkre lesz még a közösségi média, a weboldalunk, vagy az általunk készített felmérések elemzése is. 

A tartalommarketing és a célközönségek kapcsolatáról bővebben itt olvashatsz.

Ha ismerjük a vásárlóinkat, akkor listát állíthatunk össze arról is, hogy milyen formátumot érdemes nekik készíteni. A mátrix grafikus ábrázolásának segítségével pedig könnyen azonosíthatjuk, hogy a különböző negyedekben milyen tartalom javasolt. 

Folyamatos vizsgálat és fejlődés

Folyamatos elemzés és vizsgálat szükséges ahhoz, hogy minden célcsoportnak szórakoztató és informatív tartalmakat hozzunk létre. Figyeljünk arra, hogy a különböző a célcsoportok a számukra megfelelő tartalmakat kapják! Az elemzések után vonjuk le a megfelelő következtetéseket, ha szükséges, változtassunk! Kerüljük az általános, unalmas bejegyzéseket!

Legyünk egyediek!

A tartalommátrix egy hatékony eszköz, ami új szintre emeli a tartalommarketinget. Segítségével elérhetjük, hogy a megfelelő tartalmat a megfelelő ügyfélhez juttassuk el az erre legalkalmasabb időben.

A cikk Nicole Langhart írása alapján készült.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet