Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

E-mail marketing automatizálás az e-kereskedelemben

Tartalomjegyzék

Árpád Szabó
2021.05.17.

Egyre többen használják ki az e-mail marketingben rejlő lehetőségeket. Az automatizálás során pedig olyan eszközök állnak a rendelkezésünkre, amelyekkel a látogató regisztrálásától kezdve, az első vásárláson át, végigkísérhetjük a folyamatokon. Legyen szó egy be nem fejezett vásárlásról, vagy egy születésnapi emlékeztetőről, a folyamatok automatizálása a segítségünkre lesz.

Számtalan lehetőség áll a rendelkezésünkre a vásárlók megszólítására. Következzen 6 automatizált e-mail, amit ajánlott alkalmazni, ha elégedettebb ügyfeleket és több vásárlást szeretnék.

1. Üdvözlő üzenet

Az első és legkézenfekvőbb megoldás, ha egy új hírlevél feliratkozót vagy regisztrálót köszöntünk egy üdvözlő üzenettel. A köszönetnyilvánítás mellett lehetőségünk van a szolgáltatások, termékek további bemutatására is. Remek lehetőség az értékesítésre, hiszen itt egy olyan potenciális, előszűrt célcsoportot szólíthatunk meg, akik már a korábbi tevékenységükkel jelezték, hogy érdeklődnek a termékek és szolgáltatások iránt.

Fontos, hogy az e-mail cselekvésre ösztönözzön. Egy kedvezménykupon motiváló, felajánlhatunk ingyenes szállítást az első vásárláshoz, a lényeg a vásárlásra ösztönzés.

2. Emlékeztető e-mail

Inaktivitás függvényében kiküldhetünk egy emlékeztető üzenetet, hogy a felhasználót emlékeztessük a regisztrációra vagy egy korábbi vásárlására. Fontos ez az üzenet is, hiszen előfordulhat, hogy hosszú ideje nem látogatta a honlapunkat és már el is felejtkezett róla. Ilyenkor ösztönzőleg hat extra kedvezmény csatolása is. Gyakran egy kapott engedmény akkor is cselekvésre ösztönzi az embereket, ha jelenleg arra a vásárlásra nem is lenne szükségük.

3. Tranzakciós és visszaigazoló e-mailek

A rendelés és szállítás visszaigazolásáról szóló üzenetek alapvető automatizált lehetőségek az e-kereskedelemben. A vásárló nagy valószínűséggel ellenőrzi a postaládáját, hogy kapott e visszaigazolást a vásárlásról, megrendelésről vagy fizetésről. Ezeket az üzeneteket előszeretettel meg is nyitja, hiszen nem akar elmulasztani semmilyen információt, ami a további folyamatokkal kapcsolatos. 

Ebből látszik, hogy a visszaigazoló e-mailek nagy marketing értékkel rendelkeznek, amiket érdemes kihasználni további kiegészítő termékek értékesítésére (cross-selling) vagy kedvelés, követés kérésére. 

4. Ismét elérhető termék

Előfordul, hogy a kiválasztott termék nem elérhető. Hasznos, ha a látogató értesítést kérhet, ha a termék ismét elérhető. Amennyiben megadta az e-mail címét és újra készleten van a termék, már küldhető is az emlékeztető. Itt is egy olyan lehetőséget használunk ki, amikor egy potenciális vásárlót célzunk meg egy automata üzenettel.

5. Üzenet a kosárelhagyóknak

Egy tanulmány szerint az összes vásárlás körülbelül 70%-át nem fejezik be, miután berakták a terméket a virtuális bevásárlókosarukba. Ezt a hatalmas számot lehet csökkenteni jól célzott, automatizált üzenetekkel. Fontos, hogy értesítsük a vevőt, hogy nem fejezte be a vásárlást és a kosara nem üres. Tovább növelhetjük a vásárlási kedvet, ha megemlítünk néhány vonzó szolgáltatást: ingyenes szállítás, ingyenes visszaküldés. Csatolhatunk egy ösztönző kedvezménykupont is, ahol megjelöljük annak felhasználhatóságának határidejét.

6. Születésnapi üzenet

A vevők értékelik, ha gondolunk rájuk a születésnapjukon. A gratuláció mellett itt is csatolhatunk egy akciós kupont. Érdemes megfontolni az üzenet időzítését is: Rengeteg promóciós e-mailt kaphat a felhasználó. 

Egy jól időzített dátummal, néhány nappal a jeles nap előtt, kitűnhetünk a gratuláló üzenetek sokaságából és nagyobb eséllyel kerül megnyitásra az üzenet. Különböző hírlevél programokkal már személyre szabott képeslapokat is küldhetünk. A forgalomgenerálás mellett bizalmat és megbecsülést építünk ki. 

Az automatizálás megéri

Az e-mail marketing átalakult az elmúlt években. Egyre inkább a kiküldött üzenetek minőségén van a hangsúly, előtérbe került a személyes hangvétel is. Eredményes az akciók, divatos termékek bemutatása és a kedvezménykuponok csatolása. Az elégedettebb ügyfelekkel csak profitálhatunk. Ez a néhány alapvető automatizálási folyamat elősegíti ezt.

A cikk Nicole Langhart írása alapján készült.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet