Nagy örömmel indult számunkra 2022: értesültünk arról, hogy továbbra is Google Kiemelt Partner lehetünk, amivel a Google Partnerek körében is a legfelső 3%-ba tartozunk. Méltán lehetünk büszkék erre az eredményünkre, hiszen valódi, kiemelkedő teljesítmény szükséges hozzá. A Google Partner státusszal már több, mint 12 éve rendelkezünk és elsőként szereztük meg idehaza. Lássuk, mit is jelent ez számunkra, mit jelent a Google Kiemelt Partnernek lenni!
A Google még 2019-ben jelentette be, hogy tovább fejleszti partner programját, és ennek mentén módosítja (vagy ha úgy tetszik, szigorítja) azon feltételeket, amik szükséges ahhoz, hogy valaki Google Partnerré vagy Google Kiemelt (Premier) Partnerré válhasson. Eredetileg 2020 februárjában jelentették be a program követelmény változásait, de a koronavírus-járvány hatásai miatt a bevezetés késett, ami egyben időt adott a vállalatnak arra is, hogy a hirdetők visszajelzéseit beépítse a követelmények végleges változatába.
A feltételek – Google Partner
A feltételek alakításába volt tehát beleszólása a hirdetőknek is, ám mégsem számolhatunk be a követelmények lazításáról, könnyebbségről.
A Google Partneri feltételek három csoportba különíthetőek el, melyeket a Google napi (!) szinten ellenőriz:
- Teljesítménnyel kapcsolatos követelmények
Jelentős tényező, hogy a Google Partners rendszerben regisztrált Google Ads-kezelői fióknak legalább 70%-os optimalizálási pontszámot kell elérnie, ami nem haszontalan előírás, így biztosított, hogy a lehető legjobb eredményt tudjuk biztosítani az ügyfelek számára.
- Költéssel kapcsolatos elvárások
Minden, a Google Partners rendszerben regisztrált Google Ads-kezelői fióknak legalább 10 000 USD összegű 90 napos hirdetési kiadást kell fenntartania a kezelt fiókokban. Ekkora költés kezelése mellett bátran állíthatja magáról a partner, hogy kellő tapasztalattal bír.
- Tanúsítványokkal kapcsolatos követelmények
A Google Partners szolgáltatásban regisztrált Google Ads-kezelői fiók esetében a fiókszakértők legalább 50%-ának tanúsítvánnyal kell rendelkeznie a Google Ads szolgáltatásban.
Ezenkívül minden olyan termékterületen (például keresési, Display-, Shopping-, videó- vagy alkalmazáskampányok) lennie kell minimum egy, tanúsítvánnyal rendelkező fiókszakértőnek, amelyre a cég legalább 500 USD értékű kampányköltést fordított a megelőző 90 nap során.
A vizsgák (tanúsítványok) megszerzése nem pusztán papír: megfelelő napi gyakorlattal ötvözve ez biztosítja az ügyfelek minőségi és naprakész kiszolgálását.
A feltételek – Google Kiemelt Partner
A Google Kiemelt Partneri státuszú cégeknek meg kell felelniük az előző pontban részletezett követelményeknek, valamint ezen felül az adott országban a részt vevő vállalatok felső 3%-ába kell kerülniük (évente meghatározva).
A felső 3%-ot meghatározó főbb tényezők az alábbiak:
- Ügyfélszám növekedése
A partnerek képessége meglévő ügyfeleik számának növelésére és új ügyfelek megszerzésére, amelyet az éves hirdetési költés növekedése és az első alkalommal Google Ads ügyfelei körében elköltött hirdetések alapján mérnek.
- Ügyfélmegtartás
Az ügyfelek üzleti fenntartásának bizonyított képessége, amelyet az évről évre megtartott ügyfelek százalékos aránya alapján mérnek.
- Termékdiverzifikálás
Bizonyított befektetés a keresésen túli, eredményorientált termékösszetételbe, a Display, Apps, Video és Shopping hirdetésekre fordított összegek százalékos arányával mérve naptári évenként.
- Éves hirdetési kiadások
A Google Ads vagy a Google Marketing Platformba történő befektetés, a naptári évenként a kezelt fiókok költéseivel mérve.
Látható tehát, hogy valóban egy “exkluzív klubról” beszélhetünk, de miért éri meg a felső 3%-ba tartozni? Milyen előnyöket élvezhetnek a Google Kiemelt Partnerek?
A Google Kiemelt Partneri státusz előnyei
A Google számos előnyt nyújt azon partnerei számára, akiket e kiemelt státusszal illet. Jóval több ez, mint csupán egy, a saját felületeinken is bátran megjeleníthető jelvény.
Google Kiemelt Partnerként az alábbi előnyöket élvezhetjük:
- Elérhető béták
A negyedéves összefoglalókon keresztül folyamatos hozzáférést kapunk a legfrissebb bétákhoz. A bétákhoz való hozzáféréssel pedig hatalmas piaci előnyt biztosíthatunk ügyfeleink számára.
- Friss statisztikák
Minden hónapban kézhez kapjuk a Google legfrissebb statisztikáit, így mindig egy lépéssel a változó fogyasztói szokások és az iparági trendek előtt járhatunk.
- Jelentős anyagi támogatás ügyfeleink számára
Akár 120.000 forint értékű Ads jóváírással tudjuk támogatni ügyfeleink induló kampányait, melynek elköltésére 60 nap áll rendelkezésre.
- 24 órás support
24 órás támogatást élvezhetünk, aminek köszönhetően gyorsan és hatékonyan oldhatjuk meg a felmerülő problémákat és kérdéseket.
- Google rendezvények
Ráadásul jóval több Google rendezvényen nyílik lehetőségünk megjelenni ez által.
Az alábbi ábrákkal mutatjuk, mi szükséges tehát ahhoz, hogy Google Partnerré válhasson valaki, és hogyan emelkedik ki közülük a Google Premium Partner, amilyen a Klikkmánia is.
A fentiek mentén büszkén viseljük tehát 2022-ben is a Google Kiemelt Partneri minősítésünket, amivel élvezhetjük a Google által nyújtott előnyöket. Az így elnyert előnyökkel kiemelkedő támogatást tudunk nyújtani ügyfeleink számára, ahogyan ezt eddig is tettük. Elnyerni e státuszt ugyanis korábbi teljesítményünk eredményeként tudtuk, amiért cégünk minden munkavállalója nap mint nap aktívan tesz és tett. Köszönjük nekik!