Minden iparágban vannak influencerek – azok az emberek, akik vélt vagy valós tudásuknak és hatalmuknak köszönhetően rendelkeznek azzal a képességgel, hogy másokat befolyásoljanak. Hollywoodban ott vannak a celebritások, a divatban a modellek, az üzletben pedig a mogulok.
Az internet sem különbözik ettől. Közösségi influencerek azok a bloggerek, közösségi média személyiségek vagy iparági szakértők, akik hatalmas és hűséges követőtábort alakítottak ki azzal, hogy bepillantást engednek, szórakoztatnak, bevonnak, őszinték, viccesek, és nem utolsó sorban emberiek. Ennek a kapcsolatnak következménye az influencerek példátlan hatalma.
Sokáig az “influencer marketing” nem jelentett mást, mint ezeknek az embereknek a megfizetését, hogy mások előtt szerepeljenek, de ez nem használható hosszabb távon. Sokkal jobb és kölcsönösebb megközelítés az, ha partnerségi kapcsolatba lépve velük mindenki márkáját erősítjük.
Az influencer marketing integrálásának három előnye:
Nem számít milyen szinten vagy a tartalom marketing kampányban, az influencerek mindig segítenek feljebb lépni.
- Influencer = releváns tartalom. Mivel az influencerek minden napot a követőikkel töltenek, mindenki másnál jobban ismerik a terepet. A projekt vagy kampány során plusz bepillantást nyerhetsz velük.
- A fogyasztók a fogyasztókban bíznak. Mivel az influencer és követői közötti kapcsolat az őszinteségen alapszik, egy baráti ajánlás egy megbízható influencertől akár tízszeresen megnövelheti a vásárlás lehetőségét.
- Át tudnak jutni a zűrzavarban. Ha a rajongók kapnak egy emailt valakitől, akit már követnek, azt nagyobb eséllyel nyitják meg, mint az ugyanolyan szövegezésű, de személyes kapcsolat nélküli márkáét. Ez a közösségi média bejegyzéseire is vonatkozik.
A top online influencerek azonosítása és toborzása
A tökéletes influencer megtalálása trükkös tud lenni. Elsősorban partnereket kell keresned, hogy tényleg hatásos legyen az együttműködés. A márkád ideális influencere:
- a célcsoportodnak megfelelő követőbázissal rendelkezik,
- osztozik a márkád értékeiben és érdeklődési köreiben,
- szívesen lép veled kölcsönösen előnyös partneri kapcsolatba.
Amint megtaláltad a potenciális influencereket, jöhet az ismerkedés. Kövesd a közösségi média profiljaikat, vegyél részt a társalgásban, oszd meg a tartalmakat, stb. Ha nem vagy biztos benne, hogy valaki tényleg megfelel-e a márkádnak, csak kérdezz rá a motivációikra, érdeklődési köreikre és bármire, ami számodra fontos lehet.
Amikor már biztos vagy abban, hogy megtaláltad a tökéletes influencert, küldj nekik egy üzenetet, vagy hívd fel őket telefonon – igen, ez tényleg működik. Légy egyenes és őszinte azzal kapcsolatban, hogy mit keresel és ő mit kap cserébe. Mivel kölcsönös haszon a cél, állj készen arra, hogy részletesen elmagyarázd, hogy neki milyen előnye származik az együttműködésből.
- Hogyan bővítenéd az influencer közönségét/hálózatát? Van releváns közönséged, amit meg tudsz vele osztani? Publikálhat-e az oldalaidon?
- Milyen plusz juttatást biztosít a márkád? Ingyen termékmintát? VIP meghívókat? Betekintést a kulisszák mögé?
Ne feledd, hogy az influencer és közönsége közötti kapcsolat alapja a bizalom, így bizonyítanod kell, hogy megérdemled az idejüket.
A tartalom marketing kampány erősítése az influencerek segítségével
Győződj meg arról, hogy van egy világos terved az influencerek szerepéről mielőtt társulnál velük. A szimpla tartalomgenerálás és megosztás nem partnerség vagy fenntartható kapcsolat. Készíts egy tervet arról, hogy miként fog részt venni a tartalom kampányokban:
- Felbecsülhetetlen piaci adatok gyűjtése. Kérj tanácsot az influencertől arra vonatkozóan, hogy az iparágadban milyen témák mozgósítják az embereket, illetve hogy milyen platformokon érheted el a kívánt célcsoportot.
- Szerezz támogatást. A kölcsönösség jegyében adj az influencernek mintát a tartalmadról az ő közösségi platformjainak vagy blogjainak pozitív támogatásáért cserébe.
- Osszátok meg egymás platformjait. Remek influencer marketing taktika a vendégposztok vagy interjúk cserélése. Ez mindkét félnek új platformot ad a másik márkájának népszerűsítésére.
- Készítsetek közös tartalmat. Az influencerek az embereket megmozgató tartalmak készítéséből élnek, így teljesen átalakíthatják a tartalom marketing törekvéseidet.
- Túl sok influencert használtak már ki olyan cégek, akik csak a közönségért akartak fizetni, általában olcsó szóróanyagokkal. A hiteles, hivatásbeli influencerek anyatigrisként óvják a közönségüket. Nyerd el a bizalmukat azzal, hogy érdemes vagy rá, és lépjetek a kölcsönösen előnyös partneri kapcsolat útjára.
Bővebben: