Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Hogyan vásárolnak a nők a Covid 19 járvány után?

Tartalomjegyzék

Nóra Bozsogi
2021.08.04.

Tudományosan is bizonyított tény, hogy a nők vásárlási szokásai eltérőek a férfiakétól. A Koronavírus járvány okozta extrém körülmények kialakulása előtt is általánosságban elmondható volt, hogy a legtöbb nő jobban szeret vásárolni, mint a férfiak. De vajon történt változás az elmúlt időszak következményeképpen?

Hogyan vásárolnak a nők és a férfiak?

Steve Taylor pszichológus egy szaklapban, még a koronavírus járvány előtt 2014-ben fejtette ki ennek antropológiai alapú magyarázatát. A több ezer éves ősi táplálékszerző minták bennünk élnek. A nők mai napig gyűjtögető módban vásárolnak, üzletről üzletre járnak és a legjobb minőségű és áru termékeket keresik. A felmérés alapján körülbelül 2 óra után kezdik megunni a vásárlást.

Ezzel szemben a férfiak vadászati üzemmódban vásárolnak. Egyedül szeretnek vásárolni, egy dologra koncentrálnak. Megszerzik a “zsákmányt” és gyorsan hazaviszik (nehogy megromoljon az elejtett állat). 26 perc után kezdik megunni a vásárlást.

A női fogyasztók hatalmas vásárlóerővel rendelkeznek

A nők sokszor a családi kassza fő döntéshozói, az ő bizalmuk elnyerése egy fontos cél lehet a vállalkozásoknak.
Ha a korábban megszokott férfias marketingkommunikációt választjuk a hirdetésekben, akkor nem fogjuk tudni megszólítani őket. Más motiváció és stratégia szükséges a nők eléréséhez.

Pálfi Éva brandstylist még 2018-ban megalkototta B2W-t (Business to woman-t), amely minden olyan nőkre célzó üzleti tevékenységet (beleértve a kommunikációt, logisztikát, értékesítést, stb.) jelent, melyet a hirdető kifejezetten női célcsoporttal folytat. A női célcsoport lehet női vevőkre célzó business (B2B), és lehet női fogyasztó (B2C) is.
https://www.palfieva.hu/

A járvány hatására azonban megváltoztak a vásárlási szokások

Új trendek alakultak ki azzal kapcsolatban, hogy hogyan vásárolunk és mire költünk.
A korosztályok vásárlási viselkedése is eltérő eredményeket hozott.

A KPMG a vásárlási szokások új trendjeit kutatta, melynek eredményét márciusban tette közzé. 18.657 online kérdőív alapján 16 országban végzett rendszeres lakosság felmérése alapján vázolja fel a fő trendeket és fogalmazza meg ajánlásait. A cikk itt olvasható:

Az X generáció például, vagyis a jelenleg 40 és 56 éves korosztály, a pandémia alatt jelentősen le volt terhelve. Az otthoni munkavégzés, a gyerekek otthoni oktatásának segítése miatt a szabadidejük is lekorlátozódott. Ellentétben a Z generációval, akiknek a szabadideje jelentősen megnőtt.
További változás (életkortól szinte függetlenül), hogy a vásárlók a kontakt nélküli vásárlási technikákat választották inkább. Az egyetlen kapcsolódást a világhoz a digitális jelenlét jelentette, valamint gyors és biztonságos megoldást kínál az internetes vásárlás.
A járvány utáni időszakban is megmaradt az emberek webes megoldások iránti igénye. 

Megváltozott az emberek biztonságérzete és értékrendje is. Az emberek többsége inkább választ olyan márkát, amelynek értékrendjével azonosulni tud, vagy amely fenntartható terméket vagy szolgáltatást nyújt. (Itt részletezzük a Google Shopping kampányok legnagyobb hibáit is.)

Hogyan szólítsuk meg a nőket? Mitől nyílik ki a pénztárcájuk?

A leterhelt és elfoglalt nők legfőbb választási szempontja, hogy az adott szolgáltatás ismerje őt, értékelje őt, és könnyítse meg a dolgát.
Az X-generáció, ezen keresztül az otthon dolgozó nők és anyák élték meg talán a legnagyobb digitális felzárkózást. A masszív digitális jelenlét már nem a millenárisok vagy a Z generáció kiváltsága. A szolgáltatók, ha a jól megválasztott csatornán és üzenettel kapcsolódnak hozzájuk hatalmas potenciált aknázhatnak ki, de ha ezt a hatalmas vásárlóerőt szeretné megcélozni egy vállalkozás ma, akkor egy professzionálisan megtervezett online marketing stratégia és keresőoptimalizálás nélkülözhetetlen lesz a sikeréhez.

Pár jó tanács:

  • Ha a weboldalad érdektelen és nincs egységes stílusa, akkor a nő azonnal el fogja hagyni. Egy jó brand styling képes a tudatalattira hatni.
  • Légy személyes! Egy saját történettel felkeltheted a nők szimpátiáját, együttérzését.
  • Légy megbízható,és elérhető! A vásárlói vélemények láthatósága jó pont.
  • A vásárlás legyen egyszerű folyamat, amivel megkönnyíted a mindennapjait és időt spórolsz neki.

Cherchez la femme!

Források:

https://home.kpmg/hu/hu/home/media/press-releases/2021/05/me-my-life-my-wallet.htmlhttps://computerworld.hu/uzlet/a-jarvany-utan-is-ovatosabbak-maradnak-a-vasarlok-281550.htm

https://www.ksh.hu/statszemle_archive/terstat/2021/2021_02/ts610201.pdf

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet