Nincs kétség, hogy 2020 egy őrült év volt. A társadalmunkban bekövetkezett nagy változások okozta káosz miatt számos iparágnak – beleértve a marketinget is – fejlődnie és alkalmazkodnia kellett ahhoz, hogy megfeleljen az “új normális” helyzetnek.
Globális válság vagy sem, mindenki tudja, hogy a marketing trendek fénysebességgel változnak. A naponta megjelenő új statisztikákkal, technológiákkal és technikákkal folyamatosan változik az ahogyan vonzzuk, összekapcsoljuk és piacra invitáljuk közönségünket. Olyannyira, hogy néha nehéz lehet lépést tartani.
Ahhoz azonban, hogy sikeresek legyünk ebben a pörgős iparágban, nem csupán a marketing trendjeivel kell lépést tartanunk, de előtte is kell járnunk. Most, a történelem egyik legkiszámíthatatlanabb évének végéhez közeledve, nagy és izgalmas új marketing trendek kezdtek megjelenni. Tehát 2020-tól továbblépve mutatunk 7 praktikus trendet, amely segít eligazodni az elkövetkező évben és vállalkozásodnak fénysebességet és hangot adni.
Íme a marketing trendek, melyeket 2021-re jósolunk
Felhasználó által létrehozott tartalom (UGC)
Ahogy a neve is sugallja, a felhasználó által létrehozott tartalom (UGC) minden olyan tartalom – videó, kép, vélemény -, amelyet az ügyfelek vagy a felhasználók hoztak létre, nem pedig maguk a márkák.
Az influencer-marketing 2016-os emelkedése óta az UGC számos márka marketingstratégiájának sarokkövévé vált, a vállalatok és sok nagynevű márka 86% -a újrateremtette híveinek és szószólóinak tartalmát. Az UGC bizonyítottan messze felülmúlja a márka által létrehozott tartalmakat, így kétségtelenül fantasztikus marketingstratégia az ügyfelek bevonása.
Az idei lezárás és a társadalmi elhatárolódás korlátozásai miatt az UGC nagymértékben növekedett, mivel több márka alkalmazkodik a digitális változásokhoz, és ügyfeleitől várja a kívánt tartalom létrehozását. Például a The Iconic felhasználta az UGC-t az anyák napi kampányuk során, amely az otthon lévő anyákról készült képeket és felvételeket tartalmazott.
A szponzorált bejegyzések és az elérhetetlen életmód végtelen folyamává válik, egyre nagyobb az étvágy a hétköznapi emberek, az életmód és a tapasztalatok hitelesebb képviseletére – különösen a válság és a társadalmi változások idején.
„Az UGC olyan, mint az új iskolai„ szájról szájra ”a marketingre” – mondja Jo Envato szociális média szakembere, Jo Birleson.
Márkás Tartalom
A jó minőségű márkás tartalom is növekszik, és az előrejelzések szerint 2021-ben szárnyalni fog.
Még júliusban az Apple kiadott egy kiváló minőségű, szórakoztató elbeszélő videót „ Az egész otthonról dolgozni ” címmel, hogy népszerűsítse, hogyan lehetne termékeiket felhasználni az otthoni munkavégzéssel járó stressz enyhítésére a globális válság idején . Estee Lauder még egy online interaktív játékkal is megjelent, a THE ANRCADE néven – egy futurisztikus játék, amelynek középpontjában az „ifjúságot generáló erőpontok” megszerzése áll, hogy népszerűsítsék az Advanced Night Repair krémet. Nem számít, milyen megközelítést választ, a kiváló minőségű márkás tartalom célja a közönség figyelmének felkeltése és a márka kiemelése.
Social kereskedelem
Nem titok, hogy a közösségi média ma az online marketing legnagyobb és legelőnyösebb platformja. Facebook üzletek, Instagram üzletek, Pinterest Shopping hirdetések és katalógusok bevezetésével a social kereskedelem az elkövetkező év egyik legnagyobb marketing és e-kereskedelmi trendjévé válik!
Mivel az online vásárlók 55% -a vásárol a közösségi média csatornáin, például a Facebookon, az Instagramon vagy a Pinteresten, és a fogyasztók 71% -a a közösségi médiához fordul vásárlási inspirációért, ma már minden eddiginél fontosabb, hogy munkánkat, termékeinket és szolgáltatásainkat vásárolhatóvá tegyük a közösségi média felületeken – különösen, amikor egyre több vállalkozás vált át a digitális rendszerre, hogy alkalmazkodjon a COVID-19 válsághoz.
Az ügyfelek nagyobb eséllyel fognak vásárolnak, ha korszerűbb vásárlási élményt tudunk nyújtani számukra. A közösségi kereskedelem lehetőséget ad a márkáknak arra, hogy optimalizálják a vásárlási élményt több csatornán és platformon, lehetővé téve ügyfeleik számára, hogy termékeiket minden lépésnél megvásárolhassák.
Márkaaktivitás
Mivel számos mozgalom hatalmas lendületet kapott 2020-ban, a márkák és vállalkozások kezdték nyíltabban vállalni értékeiket és meggyőződésüket. Olyan nagy nevek, mint a Reebok, a Nike, a Netflix és még sokan mások állást foglaltak a Black Lives Matter mozgalom támogatása mellett 2020-ban, előmozdítva álláspontjukat a közösségi médiában. Egyes márkák pedig még tovább vitték azzal, hogy aktivizálják a márkaépítésüket, sőt a termékeiket is.
Az Egyesült Államokban a Pure Gold elindította a 6 For 6-Pack programot az ökológiai gazdálkodás támogatására, Ben & Jerry pedig a Klíma Tanáccsal közösen lépett fel legutóbbi „Unfudge our Future” kampányuk során – egy új termékkínálattal, amely az ausztrál kormányt sürgeti Fosszilis tüzelőanyagok és a megújuló energia felhasználására.
Ez az a tendencia, amelyet jóslatok szerint 2021-ig és azt követően is jól fognak hordozni, mivel sok fogyasztó ma már nemcsak az aktivizmust támogatja, hanem elvárja, hogy az általuk kedvelt márkák is fontos kérdésekben foglaljanak állást.
Google Core Web Vitals
A keresőóriás 2020 közepén jelentette be, hogy a Google úgy tervezi, hogy a Core Web Vitals rangsorolási tényezőket az új oldalélmény-jelzés részévé teszi 2021-ben.
Legfontosabb tényezők a valós felhasználói élmény körül vannak, amelyek magukban foglalják az oldal betöltési sebességét és a mobil élményét. A Core Web Vitals által elemzett jelek hatással lesznek a rendszeres keresési eredmények között megjelenő oldalakra, valamint a Google “legnépszerűbb történeteire” (amelyekre korábban az AMP is hatással volt).
Nosztalgia Marketing
Ebben a rohanó, technológiák által vezérelt világban a múltba való visszatekintés sokak számára örvendetes kényelem lehet. A nosztalgia marketing arra ösztönöz minket, hogy összpontosítsunk olyan dolgokra, amelyeket már ismerünk, és használjuk a régiek ismeretségét az új innováció eladásához.
Az egyik oka annak, hogy a nosztalgia olyan jól működik a marketingben, hogy erős hatása van a mentális jólétünkre. Tanulmányok kimutatták, hogy a nosztalgia életünk értelme és a folytonosság érzetét kelti, ami az összekapcsolódás és a cél erőteljesebb érzéséhez vezet. A nosztalgia segít megszabadulni a jövő okozta szorongás és instabilitás érzéseitől is, lehetővé téve az egyének számára, hogy újraértelmezzék önmagukat a mai világban, elsajátítsák a céltudatot és reményteli szemlélettel közelítsenek a jövőhöz.
Az olyan nagy márkák által elfogadott stratégia, mint a Nike, a Pepsi, a Gucci – valamint a Cheetos, a Discover és a Mountain Dew a 2020-as Super Bowl-on bemutatott hihetetlen nosztalgia marketing-hirdetésekben – a nosztalgia marketing az elmúlt hónapokban még értékesebb eszközzé vált, amint a világ ezekben a kiszámíthatatlan és példátlan időkben közlekedik.
Mountain Dew Nosztalgia marketing videó:
Élő közvetítés
Az elmúlt egy évben az élő videó gyorsan az egyik legnépszerűbb online tartalomtípus lett. Nem csak az Instagram Live és a Facebook Live virágzik – minden ötödik Facebook-videó élő közvetítés, és egymillió Instagram-felhasználó naponta élő videót néz -, de más platformok, mint például a Twitter , a YouTube és legutóbb a LinkedIn is , mind a élő videó trend is.
Sok ember és ipar számára az élő videó a megmentője volt 2020-nak az általa nyújtott kényelem, relativitás és hozzáférhetőség miatt, és biztosak vagyunk benne, hogy ez a tendencia csak 2021-ig folytatódik.
Tehát itt az ideje, hogy a vállalkozásod 2021-es évben szárnyaljon, adj hangot a márkádnak, vezesd be az értékesítési startégiádba e az új trendeket. Mindig tartsd szem előtt a minőséget a mennyiség felett.
Cikkünk az envato írása alapján született.