Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Így használd a tartalommarketinget a hasonmás célközönségekhez

Tartalomjegyzék

Zsuzsanna Mohilla-Makó
2021.02.15.

A tartalommarketing jól használva kis befektetéssel hosszú távú eredményeket hozhat a céged számára. Nem véletlenül használja ezt egyre több vállalkozás a marketing eszközei között.

A legnagyobb eredményeket úgy érheted el a tartalommarketing segítségével, ha a hasonmás célközönségek növelésére is felhasználod.

Bármilyen formájú tartalmat gyártasz, úgy érdemes megközelíteni, hogy a jelenlegi vevőkhöz hasonló látogatókör számára legyen vonzó. 

A különböző tartalmak közzétételével (blog, videó, social bejegyzések) növeled a célközönség méretét, miközben az ő kötődésük erősödik hozzád.

Az így elért közönségnövekedéssel az erre épülő hasonmás célközönséget alapozzuk meg.

A hasonmás célközönség lényege

A minden eddiginél nagyobb mennyiségben rendelkezésre álló adatok segítik a vállalkozásokat, hogy a vevőiket a korábbiaknál sokkal jobban megismerjék.

A social media felületek részletesen feltérképezik az érdeklődést, szokásokat és szándékokat a jelenlegi és jövőbeni vásárlóidról. 2021-ben a Facebook már többet tud rólunk és a célcsoportunkról, mint mi magunk.

A Facebook és egyéb social média platformok a felhasználók viselkedését széleskörűen és komplexen vizsgálják például ezekkel a szempontokkal:

  • Hogyan reagálnak egy adott tartalomra
  • Milyen fajta tartalmat lájkolnak vagy osztanak meg
  • Milyen egyéb érdeklődési körük van – akár egészen más területeken
  • Milyen szokásaik vannak, mi jellemző az életvitelükre

Ezek alapján társít a Facebook egy meglevőhöz hasonló új közönséget. Összegyűjti az adatokat és viselkedésmintákat, amik leginkább megfelelnek a hirdető vállalkozás feltételeinek.

Az elemzések és rendelkezésre álló tömeges adatok segítségével támogatja a Facebook a hirdetőket abban, hogy a számukra leghasznosabb célközönséget érjék el.

Viselkedés szempontjából a hasonmás célközönség nem más, mint egy olyan hideg célközönség, ami úgy működik, mintha mégsem az lenne. 

Ezzel a célzással általában erősebb kötődésű, számunkra jobb minőségű közönséget érhetünk el, mint az egyszerű viselkedés és érdeklődési kör alapján történő meghatározással.

Hirdetőként ezeket a célközönségeket érdemes hasonmás közönségek alapjául használnod:

  • Weboldal látogatók
  • Facebook/Instagram követők, akik aktivitást mutattak az oldaladdal kapcsolatban
  • Hírlevél feliratkozók
  • Korábbi vásárlók

A hasonlóság alapján 1-10% között határozhatod meg a célközönséget, ahol 1% a legnagyobb mértékű egyezés. Ahogy halad a 10% felé úgy nő a közönség mérete, de ezzel együtt csökken az egyezőség és a hatékonyság is.

Google megtalálja és oda tereli az érdeklődőket a számukra megfelelő tartalomhoz a weboldaladon, a hasonmás közönségek segítségével pedig hozzájuk hasonló további látogatókhoz juthatsz.

3 lépés a tartalommarketing jobb kihasználásához

1. Blogposzt vagy témakör létrehozása:

Ez lehet cikk, cikksorozat vagy akár címkével megjelölt témakör is, amihez több cikk is kapcsolható.

Valószínűleg már eddig is tettél közzé tartalmat SEO szempontok miatt, vagy a közönséged számára fontos információk közlése céljából.

Mostantól a célod legyen az is, hogy megtudd, kik azok, akik igazán érdeklődnek és elkötelezettek a témád iránt. 

2. Terelj forgalmat a tartalomhoz:

A tartalom tervezés során érdemes egy témakörhöz kapcsolódóan több posztot is készíteni azért, hogy jól elkülöníthető csoportokra tudd bontani a weboldalad látogatóit.

Így néhány 100 vagy 1000 olvasó elérése az első cél.

Legyenek bejáratott felületeid, ahol rendszeresen közzéteszed az új tartalmat: saját közösségi oldalad (Facebook, Instagram, LinkedIn stb), Facebook csoportok (más által üzemeltetett csoportban csak admin engedéllyel – soha nem spamelve!), saját és partneri hírlevél lista, partnerek közösségi oldalai.

3. Érd el a hasonmás közönséget

A megfelelő forgalom elérése után ezt a közönséget alapul véve hozz létre hasonmás célközönséget. Ezáltal tudod elérni ismeretlenül is az ideális célcsoportodat, jövőbeli vevőidet.

Ezzel a módszerrel tudod hatékonyan elérni, és folyamatosan építeni a közönségedet.

Amikor egy adott tartalmú oldaladat felkeresik a látogatók, feltételezhető, hogy érdeklődnek az ott elérhető tartalom iránt.

Az érdeklődők alapján létrehozott hasonmás közönséggel folyamatosan új érdeklődőket szerezhetsz és terelhetsz az oldaladra.

Minél nagyobb az elért közönség, annál nagyobb lesz a vevőszerzési folyamatban továbblépők, a vásárlók vagy szolgáltatásodat megrendelők száma is.

Speciális célzások

Minél nagyobb a weboldalra terelt és elért közönség, annál hasznosabb a szegmentálásuk. Nem minden esetben hasznos ugyanis minden látogatót alapul venni a hasonmás közönség létrehozásakor.

Van, amikor demográfiai szegmentálás elegendő, de nagy méretű közönség esetén leghasznosabb a viselkedésalapú elkülönítés.

Ezeket a szegmentálási szempontokat veheted figyelembe:

  • Mikor járt utoljára a weboldalon
  • Melyik tartalmat látta: pl olvasott egy blogbejegyzést, megnézett egy videót, esetleg egy webináriumon vett részt, 
  • Kosárba tett vagy megrendelt egy terméket/szolgáltatást. Ezeket a tartalmakat témakörök alapján is csoportba rendezhetjük.

Ezért fontos minden vállalkozás számára a hasonmás közönség:

A Facebook rendelkezésére álló adattömeg kihasználásával olyan felhasználókat célozhatsz meg, akiket más módon egyáltalán nem, vagy sokkal magasabb költségen érhetsz el.

A hasonmás közönségek használatával csökkentheted a hirdetési és ügyfélszerzési költségeket.

Témakörök fontossága a tartalommarketingben:

Ha egy témakörben többféle tartalmad is elérhető, az egyszerre növeli a hitelességet és javítja a keresőbeli organikus megjelenést is.

Így csináld:

  • Jelölj ki néhány fő témakört, amire a célcsoportod kíváncsi és keres.
  • Ezután ezeket bontsd tovább al-témákra, és ezekhez kapcsolódóan tegyél közzé tartalmakat.
  • Gondold végig és hívd segítségül a Google keresőt, hogy a célcsoportodnak milyen konkrét problémái-kérdései vannak.
  • Minden tartalmaddal ezek közül egyet járj körbe, egy-egy konkrét kérdésre mutass be megoldást.
  • Ha kifogysz az ötletekből, ezzel a módszerrel bármikor találsz új témát a következő tartalmakhoz.

Ezután azokat a felhasználókat, akik elolvasták a tartalmat, tehát érdeklődést mutatnak a témád iránt, elérheted a Facebookon további hirdetésekkel.

A közönséghez igazított üzenet a siker kulcsa

A tartalmad akkor lesz sikeres, ha pontosan arra ad választ, amire a közönséged kíváncsi. 

Tehát

  • A tartalom mindig pontosan meghatározott céllal készüljön, és releváns legyen a közönség számára
  • Gondolkodj a célcsoport fejével
  • Tudd meg, mi motiválja a célcsoportod: mire reagálnak, mit kérdeznek
  • Kommunikálj közvetlenül a közönségeddel, hogy minél többet megtudj róluk. 

A méret igenis számít!

Fontos szempont, hogy a Facebookon mennyire szűk vagy széles közönséget szeretnél elérni, illetve hány embert érhetsz el hatékonyan.

Tehát: akkora közönséget célozz meg, akiket valóban elérhetsz a választott hirdetési megközelítéssel.

Összefoglalás

A tartalommarketing egy sokoldalúan felhasználható, kimeríthetetlen marketing eszköz.

Ha jó minőségű, releváns tartalmat juttatsz el a megfelelő közönségnek, a rájuk épített hasonmás célközönségek folyamatosan növekvő célcsoporthoz és egyre több vevőhöz segít téged hozzá.

Cikkünk forrása: https://www.searchenginejournal.com/content-marketing-lookalike-audiences

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet