A tartalommarketing jól használva kis befektetéssel hosszú távú eredményeket hozhat a céged számára. Nem véletlenül használja ezt egyre több vállalkozás a marketing eszközei között.
A legnagyobb eredményeket úgy érheted el a tartalommarketing segítségével, ha a hasonmás célközönségek növelésére is felhasználod.
Bármilyen formájú tartalmat gyártasz, úgy érdemes megközelíteni, hogy a jelenlegi vevőkhöz hasonló látogatókör számára legyen vonzó.
A különböző tartalmak közzétételével (blog, videó, social bejegyzések) növeled a célközönség méretét, miközben az ő kötődésük erősödik hozzád.
Az így elért közönségnövekedéssel az erre épülő hasonmás célközönséget alapozzuk meg.
A hasonmás célközönség lényege
A minden eddiginél nagyobb mennyiségben rendelkezésre álló adatok segítik a vállalkozásokat, hogy a vevőiket a korábbiaknál sokkal jobban megismerjék.
A social media felületek részletesen feltérképezik az érdeklődést, szokásokat és szándékokat a jelenlegi és jövőbeni vásárlóidról. 2021-ben a Facebook már többet tud rólunk és a célcsoportunkról, mint mi magunk.
A Facebook és egyéb social média platformok a felhasználók viselkedését széleskörűen és komplexen vizsgálják például ezekkel a szempontokkal:
- Hogyan reagálnak egy adott tartalomra
- Milyen fajta tartalmat lájkolnak vagy osztanak meg
- Milyen egyéb érdeklődési körük van – akár egészen más területeken
- Milyen szokásaik vannak, mi jellemző az életvitelükre
Ezek alapján társít a Facebook egy meglevőhöz hasonló új közönséget. Összegyűjti az adatokat és viselkedésmintákat, amik leginkább megfelelnek a hirdető vállalkozás feltételeinek.
Az elemzések és rendelkezésre álló tömeges adatok segítségével támogatja a Facebook a hirdetőket abban, hogy a számukra leghasznosabb célközönséget érjék el.
Viselkedés szempontjából a hasonmás célközönség nem más, mint egy olyan hideg célközönség, ami úgy működik, mintha mégsem az lenne.
Ezzel a célzással általában erősebb kötődésű, számunkra jobb minőségű közönséget érhetünk el, mint az egyszerű viselkedés és érdeklődési kör alapján történő meghatározással.
Hirdetőként ezeket a célközönségeket érdemes hasonmás közönségek alapjául használnod:
- Weboldal látogatók
- Facebook/Instagram követők, akik aktivitást mutattak az oldaladdal kapcsolatban
- Hírlevél feliratkozók
- Korábbi vásárlók
A hasonlóság alapján 1-10% között határozhatod meg a célközönséget, ahol 1% a legnagyobb mértékű egyezés. Ahogy halad a 10% felé úgy nő a közönség mérete, de ezzel együtt csökken az egyezőség és a hatékonyság is.
Google megtalálja és oda tereli az érdeklődőket a számukra megfelelő tartalomhoz a weboldaladon, a hasonmás közönségek segítségével pedig hozzájuk hasonló további látogatókhoz juthatsz.
3 lépés a tartalommarketing jobb kihasználásához
1. Blogposzt vagy témakör létrehozása:
Ez lehet cikk, cikksorozat vagy akár címkével megjelölt témakör is, amihez több cikk is kapcsolható.
Valószínűleg már eddig is tettél közzé tartalmat SEO szempontok miatt, vagy a közönséged számára fontos információk közlése céljából.
Mostantól a célod legyen az is, hogy megtudd, kik azok, akik igazán érdeklődnek és elkötelezettek a témád iránt.
2. Terelj forgalmat a tartalomhoz:
A tartalom tervezés során érdemes egy témakörhöz kapcsolódóan több posztot is készíteni azért, hogy jól elkülöníthető csoportokra tudd bontani a weboldalad látogatóit.
Így néhány 100 vagy 1000 olvasó elérése az első cél.
Legyenek bejáratott felületeid, ahol rendszeresen közzéteszed az új tartalmat: saját közösségi oldalad (Facebook, Instagram, LinkedIn stb), Facebook csoportok (más által üzemeltetett csoportban csak admin engedéllyel – soha nem spamelve!), saját és partneri hírlevél lista, partnerek közösségi oldalai.
3. Érd el a hasonmás közönséget
A megfelelő forgalom elérése után ezt a közönséget alapul véve hozz létre hasonmás célközönséget. Ezáltal tudod elérni ismeretlenül is az ideális célcsoportodat, jövőbeli vevőidet.
Ezzel a módszerrel tudod hatékonyan elérni, és folyamatosan építeni a közönségedet.
Amikor egy adott tartalmú oldaladat felkeresik a látogatók, feltételezhető, hogy érdeklődnek az ott elérhető tartalom iránt.
Az érdeklődők alapján létrehozott hasonmás közönséggel folyamatosan új érdeklődőket szerezhetsz és terelhetsz az oldaladra.
Minél nagyobb az elért közönség, annál nagyobb lesz a vevőszerzési folyamatban továbblépők, a vásárlók vagy szolgáltatásodat megrendelők száma is.
Speciális célzások
Minél nagyobb a weboldalra terelt és elért közönség, annál hasznosabb a szegmentálásuk. Nem minden esetben hasznos ugyanis minden látogatót alapul venni a hasonmás közönség létrehozásakor.
Van, amikor demográfiai szegmentálás elegendő, de nagy méretű közönség esetén leghasznosabb a viselkedésalapú elkülönítés.
Ezeket a szegmentálási szempontokat veheted figyelembe:
- Mikor járt utoljára a weboldalon
- Melyik tartalmat látta: pl olvasott egy blogbejegyzést, megnézett egy videót, esetleg egy webináriumon vett részt,
- Kosárba tett vagy megrendelt egy terméket/szolgáltatást. Ezeket a tartalmakat témakörök alapján is csoportba rendezhetjük.
Ezért fontos minden vállalkozás számára a hasonmás közönség:
A Facebook rendelkezésére álló adattömeg kihasználásával olyan felhasználókat célozhatsz meg, akiket más módon egyáltalán nem, vagy sokkal magasabb költségen érhetsz el.
A hasonmás közönségek használatával csökkentheted a hirdetési és ügyfélszerzési költségeket.
Témakörök fontossága a tartalommarketingben:
Ha egy témakörben többféle tartalmad is elérhető, az egyszerre növeli a hitelességet és javítja a keresőbeli organikus megjelenést is.
Így csináld:
- Jelölj ki néhány fő témakört, amire a célcsoportod kíváncsi és keres.
- Ezután ezeket bontsd tovább al-témákra, és ezekhez kapcsolódóan tegyél közzé tartalmakat.
- Gondold végig és hívd segítségül a Google keresőt, hogy a célcsoportodnak milyen konkrét problémái-kérdései vannak.
- Minden tartalmaddal ezek közül egyet járj körbe, egy-egy konkrét kérdésre mutass be megoldást.
- Ha kifogysz az ötletekből, ezzel a módszerrel bármikor találsz új témát a következő tartalmakhoz.
Ezután azokat a felhasználókat, akik elolvasták a tartalmat, tehát érdeklődést mutatnak a témád iránt, elérheted a Facebookon további hirdetésekkel.
A közönséghez igazított üzenet a siker kulcsa
A tartalmad akkor lesz sikeres, ha pontosan arra ad választ, amire a közönséged kíváncsi.
Tehát
- A tartalom mindig pontosan meghatározott céllal készüljön, és releváns legyen a közönség számára
- Gondolkodj a célcsoport fejével
- Tudd meg, mi motiválja a célcsoportod: mire reagálnak, mit kérdeznek
- Kommunikálj közvetlenül a közönségeddel, hogy minél többet megtudj róluk.
A méret igenis számít!
Fontos szempont, hogy a Facebookon mennyire szűk vagy széles közönséget szeretnél elérni, illetve hány embert érhetsz el hatékonyan.
Tehát: akkora közönséget célozz meg, akiket valóban elérhetsz a választott hirdetési megközelítéssel.
Összefoglalás
A tartalommarketing egy sokoldalúan felhasználható, kimeríthetetlen marketing eszköz.
Ha jó minőségű, releváns tartalmat juttatsz el a megfelelő közönségnek, a rájuk épített hasonmás célközönségek folyamatosan növekvő célcsoporthoz és egyre több vevőhöz segít téged hozzá.
Cikkünk forrása: https://www.searchenginejournal.com/content-marketing-lookalike-audiences