Kiemelt fontossággal bír a leadek megfelelő nyomonkövetése. Egy új lead megszerzését követően nem szabad elégedetten hátradőlni, folytatni kell a munkát: kategorizálni, figyelni és nyomonkövetni, és semmiképp sem szabad elszalasztani az ebben rejlő lehetőségeket.
A lead szerzés mellett a leadek gondozása ugyanis az egyik legfontosabb lépés, amellyel a marketingesek támogatni tudják az értékesítőket. Sok szervezetben azonban nem veszik elég komolyan ezt, és emiatt számos lehetőségtől esnek el.
Hogyan kerülhet vissza a leadek kezelése a fókuszba?
Nézzünk meg néhány kihívást és az 5 legjobb módszert, ami a segítségedre lehet.
A marketing feladata a leadek gondozása, azonban ez gyakran nem akadályoktól mentes (ide értve az idő menedzsmentet vagy a tréningeket is akár).
A felmerült akadályok kezelése és a szervezeten belüli megfelelő kommunikáció és feladatelosztás mind mind fontos része a leadek kezelésének, de nézzük meg, mi is az 5 legfontosabb tanács és szabály, ha leadekről beszélünk.
1.Határozd meg, mi számít nektek jó leadnek
Az értékesítésnek és a marketingnek együttműködve kell meghatároznia, mi a jó lead számukra. Bár nyilvánvalónak tűnik, mégis gyakran kimarad ez a lépés.
Tippek:
- Kövesd nyomon az alapvető információkat, mint a cégnév, email cím, cégméret, stb.
- Legyen cél a pontos adatok kezelése.
- Gyors válaszidő jellemezze a lead kezelésed, mely gyors konverzióhoz vezet.
- Alkalmazz lead scoringot, hogy pontosan tudd, mikor érdemes átadni a leadet az értékesítésnek.
2.Definiáld a mezőket CRM-ben
A legjobb kiindulópont az adatok tárolására egy CRM rendszer, de milyen mezők lehetnek fontosak kampányok futtatásához vagy az értékesítés támogatásához? Ez persze cégenként változó, de általánosságban igaz, hogy a demográfiai adatok, az elkötelezettség, de akár a firmográfia is kiemelt fontossággal bír.
További tippek:
- Győzödj meg arról, hogy a lead generáló kampányod összeköttetésben áll a CRM rendszerrel.
- Állíts be külön mappát a riportoknak, és automatizáld a riportolást.
- Ne felejtsd el a cookie beállításokat.
- Használj automatizálásokat és UTM paraméterezést.
- Minimalizáld a mezők számát.
- Gondolkodj átfogóan a tervezés során.
3.Szervezz
Ahhoz, hogy gyorsan elindítható legyen egy kampány, fontos a megfelelő előkészület. Ez segít abban, hogy rendben legyenek a leadek, pl. a kategorizálást illetően.
Tippek:
- Határozd meg és állítsd be a KPI-okat előre. Ez segít majd abban, hogy a megfelelő módon elemezhesd a kapott adatokat.
- Olyan bevételi ciklus kialakítása, amibe a lead is illeszkedik segíti a vásárlói életút feltérképezését.
- Tartsd tisztán és rendezetten az adatbázist.
- Törekedj az egyszerűségre és átláthatóságra.
4.A hatékonyság előmozdítása
Fontos, hogy különbséget tegyünk a lead scoring és a lead tracking között. A lead scoring a lead tracking és az értékesítés egyik fő pillére. A lead scoringot általában arra használjuk, hogy meghatározzuk, kit érdemes megkeresnie az értékesítésnek. A lead tracking ennél összetettebb folyamat.
Tippek:
- Automatizáld a lead scoringot és kapcsold össze a CRM-mel ahol csak lehetséges.
- Győzödj meg róla, hogy nem végezhet módosítást bárki.
- Vess be mindent, ami csak segít meghatározni, hogy a lead éppen MQL vagy SQL stádiumban van-e.
- Legyen egy dokumentáció, amit a marketing csapat minden tagja ismer.
- Győzödj meg arról, hogy minden definíció és cél egyértelműen lett meghatározva, hogy mindenki “ugyanazt a mozit nézze”.
5.Sales pitch
Elengedhetetlen megismerni a közönséged, hogy minden lehetséges információ a rendelkezésre álljon amikor eljön az értékesítés ideje.
Tippek:
- Erős kapcsolat kialakítása, és ennek kommunikálása szervezeten belül.
- Találkozó a sales csapattal, hogy világos legyen, mi segít nekik és mi nem.
- Alakíts ki egy automatizált módot a sales pitchek és marketing kezdeményezések kommunikálására.
- Alakíts ki testreszabott email sablonokat.
A kommunikáció és az együttműködés a kulcs
Az egész szervezet számára hasznos, ha a marketing és a sales megfelelően kommunikál egy cégen belül. Egyensúlynak kell lennie a megértés és visszajelzés terén: például ha valamilyen változás várható a sales-ben, nem lehetséges azonnal, gondolkodás nélkül végrehajtani azt. A kommunikáció megfelelő alkalmazása a kiváló csapat biztosítéka.
Hogyan segít a marketing automatizálás a lead trackingben?
A marketing automatizálása lehetővé teheti a szervezetek számára a marketing feladatok és munkafolyamatok egyszerűsítését, automatizálását és mérését.
Például, a marketing automatizálás segít a pontozást és a cselekvés meghatározását, ami alapján a sales pontosan tudni fogja, mi a dolga.
De előnyként nevezhető meg például a cookie és az IP cím alapú nyomonkövetés, az anonim látogató meglévő leadhez kapcsolása, valamint szabályok és kritériumok meghatározása, mellyel az értékesítésnek történő átadás megfelelő lesz, a megfelelő időben.
Összességében a marketing automatizálás, a kiváló szervezetekkel, a megfelelő kommunikációval és együttműködéssel kombinálva, minden képzeletet felülmúlhat.
Cikkünk a marketo írása alapján készült.