Legyünk őszinték. A PPC menedzsment alapvetően nem atomfizika. Általában a meghatározott platform szerinti budget-et elköltik. Az ügyfelek is elvégezhetnék ezt a munkát, de egy nagyon egyszerű oka van annak, hogy az ügyfelek mégis úgy döntenek, hogy fizetnek egy PPC-s szakembernek: ez a szaktudás. Az ismereteknek és a tapasztalatoknak bonyolult hálózata, amelyet egyedül nem lehet megszerezni. A szakember nem csak a kampányokat kezeli, hanem optimalizálja is őket. Ilyenkor minden olajozottan működik. De mi történik akkor, ha a szuperhatékony, high-performing kampányok nem elegendőek önmagukban?
Az online marketing szakemberré válásnak egyik fontos felismerése, hogy tudjuk, a PPC csak egy darab a puzzle-ből. Amikor hátra lépünk és kirajzolódik a big picture, akkor kiderül, hogy még a legjobban fizetett médiakampányok sem működnek önmagukban. A PPC egy szolgáltatásokból és technikákból álló nagyobb ökoszisztémának a része, amely segít az ügyfeleknek, hogy üzleti tevékenységüket népszerűsítsék.
Az online marketing munkának része, hogy megértsük, ezek a különböző darabok hogyan működnek együtt, és edukáljuk az ügyfelet, hogy a megfelelő lépéseket tegye meg. Így kerül a képbe a cross-selling (keresztértékesítés) mint az ügynökség egy szolgáltatása.
A cross-selling egyesek számára ijesztő lehet. Kényelmetlenül érzik magukat egy olyan szolgáltatás népszerűsítése miatt, amelyet az ügyfél nem akart.
Aztán ott van a kellemetlen beszélgetés a díjakról.
A cross selling-től azonban nem kell félni.
Azt reprezentálja az ügyfél felé, hogy mennyire törődsz vele, az üzleti tevékenységével és a sikerével. Íme néhány módja annak, hogy a keresztértékesítés segítségével plusz értéket adj az ügyfeleidnek.
1. Ki kell lépni a komfortzónából!
A keresztértékesítés mint szolgáltatás megmutathatja, hogy az online marketinget nem csak egyetlen aspektusból ismerjük.
Ne feledd, az ügyfél fizet azért, hogy hozzáférhessen a szakértelemhez. Teregesd ki a kártyáidat, hogy támpontokat adj az ügyfélnek. A szolgáltatások közötti összeköttetés forgalmat terel a weboldalakra, ezt könnyű belátni.
2. Az igazi együttműködés
Az ügyfél már csapatjátékosként gondol rád, folyamatosan együtt dolgoztok. De amikor más partnereket hozol be a körbe, legyen az a saját cégből vagy más partner, az azt mutatja, hogy egy magasabb szintre emelted a csapatszellemet. Hajlandó vagy több szellemi és erőforrást beletenni a projektbe, hogy az ügyfél sikeresebb legyen. Ez nem marad észrevétlenül.
3. A holisztikus megközelítés fontos a problémamegoldásban
Amikor keresztértékesítést javasolsz, arra tanítod az ügyfelet, hogy az összetett problémák gyakran összetettebb megoldásokat igényelnek. Az értékesítés növekedés egy kifinomult folyamat, amely a megfelelő fogyasztót tereli a weboldalra, és segíti őket végig az értékesítési folyamatban. Minden lépés fontos az értékesítési folyamat szempontjából, de mindegyik párhuzamosan működik, és szinkronban kell maradniuk a hatékonyság maximalizálása érdekében. Képzeld el, hogy a legjobb fizetett hirdetések egy rosszul beállított weboldalra vezetnek. A felhasználói élmény befolyásolja a hirdetések minőségi mutatóit és a konverziós arányok alacsonyak maradnak.
4. Javítsd a teljesítményt más csatornákon is
A keresztértékesítés egyik előnye az online marketing tevékenység szélesebb perspektívájából való szemléletből származó hatékonysága. Hozzáférést és betekintést nyerhetünk más csatornákhoz, és ez segít megérteni, hogy az általunk kezelt csatornákon belül mi működik jól és mi nem. Megtudhatjuk, hogy az értékesítési tölcsér teteje hogyan befolyásolja az alsó tölcsér tevékenységeket, a bevétel előrejelzéséhez pedig prediktív modelleket tudunk létrehozni.
5. Tudj meg mindent az ügyfél üzleti tevékenységéről
Ez nemcsak azt mutatja, hogy érdekel a sikere, hanem mélyebb betekintést kaphatsz róla, így erősebb vagy hatásosabb ajánlatokat adhatsz a számára. A cross selling hozzáférést biztosít olyan adatokhoz és területekhez, amelyekhez nem juthatunk hozzá egyébként. És ahogy az ügyfélről szerzett ismereted növekszik, úgy nő a közöttetek lévő munkakapcsolat mélysége és értéke.
Ne feledd… a keresztértékesítés több bevételt is hoz a cégednek, ugyanakkor segít tovább erősíteni az ügyféllel való partnerséget.
A vállalkozások tulajdonosai minden bizonnyal értékelni fogják a lelkesedést, hogy segítesz az eredményesség növelésében és az értékesítési folyamat, a pipeline feltöltésében.
Végeredményben a keresztértékesítés inkább plusz értéket ad az ügyfeleknek és erősebb kapcsolatot teremt velük.
Forrás: https://www.ppchero.com/5-ways-cross-selling-adds-value-for-you-your-clients/?cn-reloaded=1