Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Profession.hu interjú: járványhelyzet a munkaerő közvetítő szektorban?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.04.17.

Már több, mint 10 éve abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy folyamatosan együtt dolgozhatunk egy-egy adott szektor kiemelkedő vagy piacvezető szereplőivel. A kialakult gazdasági helyzetben úgy gondoltuk, hogy megragadjuk a lehetőséget és megkérdezzük őket, hogy miként élik meg a járványhelyzetet és hogyan reagáltak a hirtelen jövő változásokra. A megkérdezettek között szerepel a Profession.hu, a VELUX és a LAPKER csoport, de a lista folyamatosan bővül.

Interjúalany: Varga Balázs, head of marketing, PROFESSION.HU Kft.

Profession.hu interjú

Hogy látja, hogyan érinti az munkaerő közvetítői szektort, és a Profession.hu-t a kialakult járványügyi helyzet?

Alapvetően azonnali hatások voltak érezhetőek, amik elsősorban az oldalon feladott állások számában nyilvánul meg. Ez az érték különböző mértékben változott szektorokban/álláskategóriákban. YoY több, mint 50 %-os csökkenést eredményezve, amiben benne van a 90 %-os csökkenést produkáló ágazatok, mint a vendéglátás, de benne vannak növekvő keresések is a futár, árufeltöltő vagy pénztáros pozíciókra.

Mikor jött el az a pillanat, amikor egyértelművé vált, hogy reagálni kell a helyzetre?

A járványügyi helyzetre az előtt szerettünk volna reagálni HO-val, mielőtt az óvodák/iskolák bezárása megtörtént, hogy legyen aki tud otthonról vigyázni rájuk és el tudja látni a feladatát is. Szerencsére a teljes cég el tudott menni HO-ba, mire ez megtörtént.

Koronavírus járványhelyzet profession.hu

Milyen lépéseket tettek a munkafolyamatok folyamatosságának biztosítása, és a kollégák egészségének megőrzése érdekében?

Az egész cég home office-ba ment, ezzel az egészségmegőrzés a lehető legjobban lett kezelve. Azóta viszont odafigyelünk rájuk, sokkal gyakrabban van velük kommunikáció: csapat meetingek hetente többször, allstaff levelek heti 1 és allstaff meeting heti 2 alkalommal. Ezen felül tornaórákat indítottunk és lehetőség van pszichológussal való beszélgetésre is.

Varga Balázs marketing vezető

Milyen lépéseket (szervezeti, kommunikációs, marketing, értékesítési, PR) követelt meg a kialakult helyzet jelenleg, és ennek milyen várható hatásaival számolnak?

Szerencsére egyelőre nem kellett a munkaerőállományhoz nyúlni, viszont voltak, akiknek a munkája átalakult. Pl. rendezvényszervezés. Kommunikációs szempontból segítünk nagyobb frekvenciával tartalmakkal, mind a munkaadóknak és munkavállalóknak. Erre elég nagy igény van. Hasonlóan PR területen, ahol rekordszámú megjelenést produkáltunk.

 

Hogyan készülnek a járvány utáni helyzetre, mennyiben számítanak a szektoron belüli átrendeződésre?

Lesznek piaci szereplők, akik meggyengülnek, lesznek akik megerősödnek. Mivel a Profession.hu egy tőkeerős cég, mindent megteszünk, hogy az utóbbihoz tartozunk majd. Releváns termékajánlatok lesznek elérhetőek azoknak, akiknek lesz munkaerő igénye akár most, akár a válság utáni időszakban.

A tapasztalatuk alapján a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva van-e számottevő eltérés a munkaügyi kereslet és kínálat terén?

A kínálat jelenleg több, mint lefeleződött. Munkavállalói oldalon volt egy pár hetes 20-30 %-os visszaesés, azóta viszont nagyjából visszaálltak a korábbi számok. Jelentős munkavállalói „roham” azonban még nem következett be.

Mely szektorokban nőtt meg adataik alapján a munkaerő kereslet a leginkább?

Kiskereskedelem, adatfeldolgozás, elektronikai alkatrész gyártás.

Mely szektorokban nőtt meg adataik alapján a munkaerő kínálat a leginkább?

Rendezvényszervező, vendéglátás, turisztika.

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet