Milyen a jó ügyfelek megtartási aránya az e-kereskedelmi térben? Egy ideális világban ez 100%. De a miénk nem ideális világ, ezért nehéz elérni a 100% -os arányt.
Olyan világban élünk, ahol a vállalkozások gyakran elveszítik a kapcsolatot a meglévő ügyfelekkel, (csökken az ügyfélmegtartás) miközben újabbakat keresnek.
Képzeljük el, hogy nem kell aggódnunk a közösségi hirdetések költségei, a Google Ads és az újabb látogatók megszerzéséhez szükséges további marketingtevékenységek miatt. Tehát a fenti kérdés megválaszolásához elmondható, hogy az egészséges ügyfélmegtartási arány az, amely folyamatosan javul. Ha ebben a hónapban öt ügyfelet sikerült megtartani, akkor a következő hónapban öt fölé kell lépni.
Mindezek megvalósításához üzleti stratégiával kell rendelkezni, amely hatékonyan működik. Ma négy hatékony stratégiát fogunk megvizsgálni, amelyek használatával azonnal csökkenthetjük a rendellenességet.
1. Személyre szabható ügyfélélmény
Lehetetlen beszélni a hosszú távú hűség megteremtéséről, anélkül, hogy megemlítenénk a személyre szabást.
Nincs jobb módja annak, hogy megmutassuk az ügyfeleknek, hogy törődünk velük, mint az, hogy pontosan megfelelünk az igényeiknek. Ez valóban egy jó módszer arra, hogy az ügyfelek közelebb érezzék magukat a márkánkhoz.
Amikor az ügyfélélmény személyre szabásáról beszélünk, egyszerűen csak olyan szolgáltatások és termékek tervezésére vagy gyártására utalunk, amelyek megfelelnek az ügyfél egyéni igényeinek.
A valódi személyre szabás túlmutat a felhasználók nevének ismeretén.
A vásárlói tapasztalatok példája tulajdonképpen az Amazon DNS-ében rejlenek. Az e-kereskedelmi óriás személyre szabta vásárlói élményét 2010-ben kezdte meg, amikor egy adatközpontú „Önnek ajánlott” eszközön keresztül termékeket ajánlottak az ügyfeleknek.
Az Amazon a vásárlóinak ajánlott termékeit a vásárlási előzményeik szerint dobta be. Ez a fajta személyre szabás nemcsak növelte az ügyfelek elégedettségét, hanem 56% -kal növelte a hűséget és az ismétlődő vásárlásokat. Mesterséges intelligenciát és gépi tanulást használ ügyfél-élményének személyre szabásához.
A vevői élmény személyre szabása alapvetően azt jelenti, hogy az ügyfelek boldogok és elégedettek márkájukkal való kapcsolatukban.
Forrás: https://www.invespcro.com/blog/customer-retention-5-powerful-strategies-that-guarantee-growth/
2. Kapcsolatba lépni az ügyfelekkel a közösségi médiában
Manapság egyre több ügyfél aktív a közösségi médiában, és arra számítanak, hogy a márkák ott érhetők el, ahol ők is tartózkodnak nap mint nap.
Amikor az ügyfelek a közösségi médiában követik a vállalkozásunkat, akkor kapcsolatot, bizalmat és hűséget kell kiépítenünk az ügyfelekkel, mely a vállalati stratégiánk része lesz.
A közösségi médiát platformként is használhatjuk új ügyfelek vonzására és új termékek előteremtésére, de ehhez kapcsolatba kell lépnünk az ügyfelekkel.
Amikor a közösségi médiában vonzzuk az ügyfeleket, kiépítjük a kapcsolatot és az elköteleződést, akkor időt szánunk arra, hogy hasznos információkat, segítséget és szórakozást biztosítsunk a követőinek anélkül, hogy bármit is kérnénk cserébe.
Ez azt mutatja, hogy az ügyfelekre nem csak bevételi forrásként, hanem emberként is tekintünk. Az ügyfelek egy olyan entitásként fognak látni bennünket, amely törődik velük, és rendelkezik értékekkel, személyiséggel és jövőképpel. És egy versenypiacon ez óriási változást hozhat.
De itt van a trükk a közösségi médiával kapcsolatban: A fogyasztók a Twittert, a Facebookot és az Instagramot közösségi hálózatoknak tekintik, nem pedig marketing gépeknek. Ez azt jelenti, hogy egy hiteles elkötelezettséget szeretnének, így ennek megfelelően érdemes kezelni ezeket a platformokat.
3. Kiváló ügyfélszolgálat
Ne kényszerítsük az ügyfeleket arra, hogy hosszan keressék az elérhetőségeinket. Könnyítsük meg számukra a telefonszám vagy bármely más elérhetőség megtalálását. Ha tehetjük a webhelyünk egy átfogó GYIK részt is közöljön, mivel ezzel gyorsan megadhatjuk az ügyfeleknek a keresett információt.
Az ügyfelek minden csatornával szemben más elvárásokat támasztanak.
Élő csevegés és telefonos kapcsolattartás esetén azonnali válaszokra számítanak, de néhányan e-mailt vagy más csatornákat használnak kevésbé sürgős kérdésekre, mivel a válaszok így akár hosszabb időt is igénybe vehetnek. Az ügyfeleknek eltérő elvárásaik vannak attól függően, hogy melyik csatornát használják.
4. Koncentráljon az edukáló tartalomra
Sokszor előfordul, hogy az ügyfelek nem tudják, valójában mire van szükségük.
Emiatt nem lehet lebecsülni az ügyfelek oktatásának fontosságát. Az ügyfelek oktatása valójában a kérdések megválaszolásának egyik módja.
Ha biztosítjuk a mélyebb szintű szakmai tudást az embereknek, segítve, hogy megalapozott döntéseket hozzanak, azzal megszereztük a bizalmukat. A marketingben pedig az ügyfél bizalma a legfontosabb tényező, amely segít az egyre több ügyfél megtartásában is.
Te hogyan oktatod az ügyfeleidet? Van-e valamilyen platform vagy eszköz, amelyet erre használsz? Mi ingyenes webináriumokkal segítünk, amire te is jelentkezhetsz!
Az e-mailes hírlevelek, blogbejegyzések és az élő webes szemináriumok hatékony lead generáló eszközök, amelyeket az ügyfelek megtartására használtunk. Megfelelő tartalommal egy e-mailes hírlevél és egy blog segíthet az ügyfelek edukálásában.
A kezdeti kapcsolatfelvétel után elengedhetetlen az új ügyfelek és az e-mail feliratkozók látogatása. Az oktatási e-mail küldése intelligens módszer az ügyfelek oktatására és jó okokat ad arra, hogy egyre inkább fontolóra vegyék a tőled való vásárlást – és nem a versenytársaidat választják majd.
Ha vásárláskor találkoznak értékes tartalmaiddal, nagyobb az esélye annak, hogy kitartanak és rád támaszkodnak további értékes információkért is. Mutasd meg nekik lépésről lépésre az általad kínált termék használatát, az előnyöket és akár a kulisszák mögötti videókat vagy képeket.
Következtetés
Ha valóban komolyan gondoljuk a bevételeinek növelését, akkor a fenti pontok mind a vállalati stratégiánk részét kell, hogy képezzék. Koncentráljunk az ügyfelek megtartására, és ehhez dolgozzuk ki előre az üzleti stratégiánk lépéseit.
Minden márka növekedésének gerincét a vásárlói szokások jelentik. Minél több ügyfél jön vissza újra és újra, annál nagyobb az esélye annak, hogy üzleti céljaink megvalósulnak.
De egy dolgot tudnunk kell – az ügyfelek megtartása nem egyik napról a másikra történik.
Cikkünk forrása: https://www.invespcro.com/blog/customer-retention-5-powerful-strategies-that-guarantee-growth/
(Ha pedig a Google Shopping kampányokból szeretnéd a legtöbbet kihozni, érdemes ellátogatnod Tudástár oldalunkra.)