Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

10 gyorsan implementálható Google Analytics feature, amellyel sokkal pontosabb adatokat kapunk

Tartalomjegyzék

János Papp
2018.06.05.

Az Analytics megszámlálhatatlan funkcióval rendelkezik, amelyek hatással lehetnek a riportokban szereplő adatokra. Az alábbiakban bemutatunk 10 lehetőséget, amelyekkel az Analytics-nek az adatokat már letisztítva tudjuk küldeni, illetve a data-driven keresőmarketing stratégia kialakításához nélkülözhetetlen információkhoz tudunk jutni.

Flat design modern vector illustration concept of website analytics search information.

Bot forgalom kiszűrése

A robot forgalom kiszűrésével egyszerűen érhetjük el, hogy pontosabb adatokat lássunk az Analytics-ben. Hogyan is működik az adatok leszűrése? A Google a beérkező forgalmat ellenőrzi, és az IAB hivatalosan elérhető adatbázisában szereplő botok által generált forgalmat kiszűri.

bot_szures

Hivatkozók kizárása

A hivatkozók kizárása funkciót akkor fontos használnunk, ha egy másik oldalra átnavigáljuk a felhasználókat, majd utána visszatérnek oldalunkra. Például, amennyiben vásárláskor átirányítjuk egy online fizetési oldalra a usereket, majd utána visszaérkeznek az oldalunkra, alapértelmezetten a rendszer úgy kezelheti, hogy két külön munkamenet jött létre, pedig nekünk egy munkameneten belül történt a vásárlás. A probléma az imént felvázolt esetben az, hogy a konverzió forrásaként a fizetési oldalt fogjuk látni Analyitcs-ben, és nem a valós forrást, ahonnan a felhasználó érkezett.

hivatkozok_kizarasa

Lekérdezési paraméterek

A lekérdezési paramétereknél, ha túl sok különböző adat érkezik be Analyitcs-be, a Google létrehoz egy „other” értéket, és így nem tudjuk meg, hogy milyen teljesítményt nyújtott az oldalak egy része. Az „other” érték csökkentése érdekében használhatunk kizárásokat a lekérdezési paramétereknél, így tisztább képet kapunk az oldalak teljesítményéről.

lekerdezesi_parameterek

lekerdezesi_paramtererek_

lekerdezesi_parameterek_adwords

Az oldalon belüli keresések

A webhelyről indított kereséseket kielemezve jobban felhasználóbaráttá tehetjük a weboldalunkat. Ha például a legtöbb felhasználó a szállítási díjat keresi az oldalon belül, akkor nagy valószínűséggel a szállítási díj nincs egyértelműen feltüntetve az oldalon, illetve nem könnyen elérhető helyen található.

oldalon_keresesoldalon_keres

Iparági benchmarkok

Az iparági összehasonlítás az Analytics-en belül egy remek funkció, hogy a saját adatainkat összevethessük az adott iparág aggregált adataival. A fiók beállításai között tudjuk ezt a funkciót elérhetővé tenni, azonban tisztában kell lennünk azzal, hogy a funkció bekapcsolásával a Google a saját adatainkat is felhasználja az iparági átlagok kiszámításához, természetesen az anonimitás megtartásával.

iparag-benchmarking

Remarketing és hirdetési riportolás

Tulajdon szinten tudjuk beállítani az adatgyűjtés remarketing és hirdetési célokból lehetőségek engedélyezését. A szóban forgó funkciók bekapcsolásával a hirdetéshez hasznos jelentések válnak elérhetővé. Mielőtt sietve rákattintanánk a két funkció bekapcsolására, érdemes lehet átgondolni, hogy a Google policy megfelel-e a cégünknek az adott országban.

remarketing

Demográfia és érdeklődés

Az előző pontban említett riportok nagyon hasonlítanak a demográfiai és érdeklődési riportokhoz. A funkció bekapcsolásával megtudhatjuk, hogy a felhasználók milyen neműek, korúak, és mi iránt érdeklődnek a Google szerint.

demografia

Remarketing közönségek

A remarketing közönségek létrehozásával vissza tudjuk célozni az oldalon járt látogatókat, amennyiben össze van kötve az Analytics és a Google AdWords fiókunk. A közönségeket tudjuk szegmentálni, amely segíthet mélyebben megérteni, a felhasználók viselkedését.

kozonsegek

Felhasználók mutató

A felhasználók száma az Analytics eredeti beállítása szerint csak néhány riportokban látható. Fontos lehet, hogy a munkamenetek mellett a felhasználók számát is lássuk a legtöbb riportokban. Ha elérhetővé tesszük a felhasználók mutatót a beállításokban, akkor szinte mindegyik jelentésben elérhető lesz a felhasználók számát mutató oszlop.

felhasznalok

Analytics forgalomfigyelő

Míg az előbbi pontokban olyan lehetőségeket szedtünk össze, amelyek tovább fejlesztik a riport minőségét vagy az adatok mennyiségét, a következő feature az adatok elemzésében segít. Ha beírjuk a “Which pages have the highest bounce rate this week compared to last week?” kérdést azonnal választ kapunk rá. Nem szükséges magunktól kitalálnunk a teljes kérdést, hiszen a Google keresőhöz hasonlóan automatikus ajánlásokat tesz, például which esetén egyből felajánlja a nap, hét és hónap lehetőségeket.

bounce_rate

Az eredeti cikk az Analytics Pros oldalán található meg.

Konklúzió

A felsorolt funkciók implementálása egyszerű, mégis nagy mértékben teszi pontosabbá az Analytics-ben látható adatokat, illetve a felesleges adatok kiszűrésével jobban átláthatóvá teszi az elemzéseket. Nincs más dolgunk hátra, mint beállítani a számunkra releváns funkciókat, majd a kapott adatokat felhasználni a jövőbeli döntéseinknél.

 

Ha esetleg elakadna a beállítások kivitelezésében, vegye fel velünk a kapcsolatot!

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet