Már egy ideje hirdetsz a weben, egész jó eredményeket érsz el, jönnek a kattintások, sok a látogató. De a lényeges számok nem emelkednek. Hiába csődítesz hatalmas számú látogatót a weblapodra, ha nincs mögötte egy kifinomult stratégia, amivel a Főoldalról a “Köszönjük, hogy nálunk vásárolt!” oldalra juttatod őket. Mi tévő legyél?
A problémát több oldalról meg lehet közelíteni, mi most az alapoknál kezdjük. Azaz, tudd, hogy ki a célcsoportod, a vásárlás éppen melyik fázisában tart és ott hogyan éred el. Az előbbi meghatározását rádbízzuk az utóbbit pedig ebben a cikkben találod.
A Konverziós Tölcsér (Conversion Funnel)
A konverziós tölcsér mutatja meg az utat, amit egy potenciális ügyfél bejár, mielőtt végrehajtaná az általad meghatározott célt – vásárlás, hírlevél feliratkozás, telefonhívás etc. Az utat a látogatók viselkedése határozza meg az oldaladon és a böngészőben történt kereséseik alapján.
Nagyon fontos, hogy tudd hol tartanak az ügyfelek a tölcsérben, és hogyan tudod őket a következő lépéshez segíteni, hogy végül konvertáljanak. De még fontosabb, hogy itt ne állj meg. Mert az egészben az a legszebb, hogy ha valaki végigment a konverzióhoz vezető lépéseken, akkor már könnyebben tudod rávenni, hogy ezt újra és újra megtegye. Akár élethosszig tartó elköteleződést és bevételi forrást tudsz kialakítani a meglévő ügyfélkörödből.
Hogyan kapcsolódnak ide a közönség célzások?
Search kampányoknál leginkább a kereső szavak határozzák meg, hogy a tölcsér melyik szegmensében van valaki. Például, a “női sportcipő” kereső szónál, az ügyfél még a Reseach/Awareness fázisban van. Viszont, ha már “nike airmax 40 női sportcipő”- re keres, akkor már vásárlási szándékkal rendelkezik és az Intent/Action fázisban van.
Ha jól határozod meg a tölcsér egyes lépéseit és kombinálod azzal, hogy az egyes fázisokban hogyan keresnek, akkor olyan hasznos vevői szegmenseket kapsz, akiket sokkal hatékonyabban tudsz aztán megcélozni.
Remarketing Közönségek a Research Fázisban
A keresési fázisban találod azokat a potenciális ügyfeleket, akik egyelőre még csak olvasgatják az oldalad, erősen érdeklődnek, de még nem szánták el magukat egy komolyabb lépésre. Hol keresd őket?
Oldalon töltött idő hossza
A közönségek meghatározása igényel némi kutakodást az analitikákban. Mennyi időt töltenek a látogatók az oldaladon, különösen a konvertálók? Milyen oldalakat néztek végig, esetleg hol koptak le a legtöbben?
Ha megfigyeled a viselkedésük és azt látod, hogy még a keresési fázisban is több márkanév nélküli keresést hajtanak végre, akkor fontos, hogy a terméket/szolgáltatást egyre inkább összekapcsold a fejükben a te márkáddal. Lényegében ez a márkaépítés, így amikor már vásárolni akarnak, a te márkád jut először az eszükbe.
Oldalon belüli keresőt használók
Ha Analytics-ben helyesen beállítottad a webhelyről indított keresés mérését, akkor tudni fogod, mi iránt érdeklődnek a leggyakrabban az oldaladon belül. Ez egy olyan funkció, amit kevesen használnak ki, pedig rengeteg extra és értékes információt rejt a látogatókról. Mind kulcsszó tervezésnél, mind RLSA kampányoknál nagy segítség.
Ügyfélegyezés (Customer Match)
A hírlevél feliratkozásból, pdf letöltésből, és egyéb lead szerzési tevékenységedből felhalmózódott ügyféllistádat használhatod remarketingre is. A customer matching egy lehetőség, hogy bővítsd a remarketing listád, rendkívül pontos célzással. Csak figyelj oda, hogy az adatokat szabályosan gyűjtsd.
Remarketing Közönségek az Awareness Fázisban
Az awareness fázisban azok vannak, akik magasabb szintű érdeklődést mutatnak, kifejezetten a te márkád iránt. Ha a keresési fázisban ügyesen kommunikáltál, akkor ide sikerült nagyobb csoportokat terelned.
Blog olvasók
Ha valaki már gyakorta olvassa a blogodat, akkor arról biztosan mondhatod, hogy elkötelezett követőd. A leglátogatottabb, vagy leglájkoltabb blog oldalaidra létrehozhatsz közönségeket és tesztelheted őket különböző on-site ajánlatokkal, hűségprogram feliratkozással, hirdetés szövegekkel.
Lényegében elkötelezetté teszed az érdeklődőket a márkád iránt.
YouTube követők
A YouTube, mint általában a social media csatornák, nem közvetlen konverzió generátor, de ettől függetlenül vétek elhanyagolni. Aki feliratkozik, nézi a videóidat szintén elkötelezettséget mutat, fontos tehát, hogy amikor már a döntési fázisban vannak a te hirdetéseidet lássák.
Különböző üzleti csoportok, domainek
Ha forgalmazol almárkákat, kapcsolódó szolgáltatásokat, van másik céged, az ő érdeklődőiket is bevonhatod a remarketing listáidba. A legjobb, ha a különböző domainjeid hasonló érdeklődési körű embereket vonzanak, ilyenkor tuti a siker.
Remarketing Közönségek az Intent Fázisban
Az intent fázisba már azok az ügyfelek kerülnek, akikben már komolyan felmerült a vásárlás gondolata, de még nem hozták meg a végső döntést. Mivel ők már kifejezték vásárlásra vonatkozó szándékuk, könnyű jól definiált remarketing listákat létrehozni rájuk és vezetni őket a célig.
Kosárelhagyók
Tipikus példa azok a látogatók, akik már végigböngészték a webshopod, kiválasztották a nekik megfelelő terméket, de aztán valamiért mégis kiléptek a fizetés előtt. A legegyszerűbb, ha ilyenkor valamilyen extra kedvezménnyel próbálod visszacsalogatni őket, pl.: -10%-os kupon, ingyenes kiszállítás. Display és search kampányokkal egyaránt érdemes őket megcélozni.
“Leárazás” oldal látogatók
Hasonlóan az előző csoporthoz, itt is komoly érdeklődők fordulnak meg. Viszont, ők nagyon árérzékenyek is. Valószínű szívesen vásárolnának, csak várják a megfelelő időpontot, amikor a keresett termékük le lesz árazva. Ezt a csoportot a legkönnyebben friss akcióidról szóló display vagy search remarketing hirdetésekkel tudod elérni.
Termékaloldal látogatók
Egy különösen specifikus célzás, ha a legjobban teljesítő aloldalaid látogatóit célzod meg. Gondolhatsz itt a legtöbb konverziót hozó oldalra, vagy arra, amelynek sok látogatója volt, de mégis alacsony volt a konverziós aránya. Ezeket a listákat hozzáadhatod a search kampányaidhoz emelt biddel.
Action és Loyalty Közönségek
Mi lesz azokkal, akik már konvertáltak? Elkönyvelheted a konverziójukat sikerként, de egy hosszú-távú, jövedelmező kapcsolat alapjaként is. Mi a másodikat ajánljuk.
Ismétlődő vásárlások
Olyan termékeket árulsz, amelyeket meghatározott időközönként fel kell tölteni, frissíteni kell stb.? Akkor érdemes a vásárlások közötti időintervallumokat figyelembe véve remarketingelni őket, pont akkor, amikor kifogyóban vannak a készletek.
Sőt, ha még elégedettek is voltak a márkáddal, akkor érdemes rájuk a márka kampányodban is külön figyelmet szentelni.
Konvertálók
Elsőre úgy tűnhet, hogy nem túl logikus olyanokra költeni a drága marketing büdzsét, akik már egyszer vásároltak, pedig sok esetben pont, hogy de. Ne becsüld alá a márkahűséget és a visszatérő vásárlókat, legyél ott, amikor éppen téged keresnek, vagy csak böngésznek a neten.
Hűségprogram résztvevők
Ez legyen a remarketing listáid non-plus ultrája. Ha valaki már annyira kedveli a márkád, hogy feliratozik egy hűségprogramra, akkor ne sajnáld őt kényeztetni. Gondolunk itt különleges ajánlatokra, személyes landolókra, ahol név szerint köszöntöd az ügyfelet, vagy egy listára az előző vásárlásairól. Igazából itt gondolni lehet bármire, amitől az ügyfél úgy érzi, hogy kitüntetett figyelemben részesül.
A Közönség Célzások Ereje
A kulcsszó alapú kampányok nagyon fontosak a PPC világában, és ez valószínű nem fog egyhamar megváltozni. De, ha a keresési kampányaidat párosítod specifikus célcsoport célzásokkal látványos eredményeket tudsz elérni. Ezért is áll elő a Google és a Bing is, újabb és újabb kereső célzási lehetőségekkel.
Ne hagyd a remarketing közönségeid érintetlenül, hanem vond be az általános optimalizálási feladataid közé azok kezelését és fejlesztését. Nézz az analytics számaid mögé és értsd meg mi járhat a látogatóid fejében, majd illeszd hozzájuk, a fizetett kampányaid célzásait.
Vannak már bevállt remarketing célzásaid? Oszd meg velünk kommentben!
Cikkünk a Wordstream írása alapján készült.