A kisebb PPC költség melletti maximális eredmény elérése kihívást jelent, de nem lehetetlen! Ismerj meg 15 tippet a PPC kampányok költségvetésének optimalizálásához.
A legtöbbet kihozni praktikus tervezéssel és a céljainkra való fókuszálással lehet. Olvasd el a tippjeinket, ha épp ppc kampányba fognál vagy a meglévő kampányaid szeretnéd optimalizálni.
1. A fiók előkészítése
Kisebb költségvetés mellett a fiók méretére és hatókörére vonatkozó szigorítások lehetővé teszik a fókusz fenntartását.
Először határozd meg napi költségkereted. Például, ha a havonta 90 000 Ft-nál nem tudsz többet erre szánni, akkor a napi költségkereted 3000 Ft lesz a teljes Google Ads fiókodra vonatkozóan.
A napi költségkeret meghatározza, hogy hány kampányt érdemes egyszerre futtatni a fiókban, mert pl. ezt a 3000 Ft-ot kell felosztani az összes kampány között.
Ne feledd, hogy a Google Ads (és más csatornák is) időről-időre túlléphetik a napi költségkeretet az eredmények maximalizálása érdekében. Ebben az esetben nem kell aggódni – egy hónapos számlázási ciklus esetén nem számítanak fel többet, mint amennyi az átlagos napi költségkereted megszorozva 30,4-gyel.
Most, hogy ismered napi büdzsét, összpontosíthatunk a célokra.
2. A célok priorizálása
Gyakran előfordul, hogy egy hirdetőnek fiókonként több célja is van. Egy kis költségvetés viszont korlátozza a megvalósítható kampányok és célok számát. Ebből a cikkből azt is megtudhatod, hogyan válaszd ki a hirdetési céloknak megfelelő ajánlattételi stratégiát.
Google Ads célok
Ha kicsi a büdzsé, muszáj rangsorolni a célokat és a legfontosabbakra fókuszálni!
3. Konverziókövetés beállítása/ellenőrzése
Győződj meg arról, hogy a konverziókövetés megfelelően van beállítva, és fiókjaid (Google Ads, Google Analytics, Search Consol, Merchant Center stb.) össze vannak kötve egymással. Az összegyűjtött adatok kulcsfontosságúak ahhoz, hogy tájékoztassanak az optimalizálással, változtatással kapcsolatos történésekről.
Hogy a weboldaladon megfelelően szerepelnek-e a kódok, annak ellenőrzéséhez kedvelt módszer az ellenőrzéshez a bővítmények használata. A Google Tag Assistant például a Chrome böngésző könnyen használható és közérthető bővítménye. A Google Analytics Debugger is hasonló szolgáltatást nyújt, mely kifejezetten a GA követésére összpontosít. A Facebook pedig a Pixel Helper bővítménnyel segíthet a diagnosztizálásban.
4. Földrajzi célzás
A földrajzi célzás nem csak a marketing stratégia kritikus része, hanem a kis hirdetési költségkeret kezelésében is szerepet játszik.
A korlátozott költségvetés maximalizálásának jó módja, ha csak a lényeges célhelyekre összpontosítasz. Városokat, irányítószámokat vagy ezek kombinációját kell célozni.
Persze minél kisebb a földrajzi terület, annál kevesebb forgalmat ér el, ezért egyensúlyozz a relevancia és a költségvetés között.
Fontold meg olyan helyek kampányból történő kizárását, ahol nincs fizikai üzleted vagy érdekeltséged.
5. Hirdetésütemezés
A hirdetésütemezés is segíti a költségvetés szabályozását, mivel csak bizonyos napokon és napszakokban jeleníti meg a hirdetéseket.
Ha vállalkozásod meghatározott órákban tart nyitva, akkor érdemes lehet úgy beállítani a hirdetéseket, hogy csak a nyitvatartás alatt jelenjenek meg.
Ha online értékesítesz, mindig hasznos lehet a jelentések áttekintése annak megállapítására, hogy vannak-e olyan napszakok, amikor pl. nem konvertálnak a kampányaid.
Ha a jelentés feltárja a nap azon óráit, ahol a kampányok nem hatékonyak (pl. a kora hajnali órák), fontold meg a megjelenítés beszűntetését arra az időszakra.
6. Egyezéstípusok
A kulcsszavak egyezési típusai elengedhetetlenek a költségvetés optimalizálásához, különösen akkor, ha a büdzsé szűkös. Tanulmányozd az egyezési típusokat és azt, hogy az egyes hirdetések milyen kulcsszavakból konvertálnak. Korlátozott költségvetéssel dolgozva kreatívnak kell lennie, hogy a legtöbbet hozhasd ki a költségvetésből.
7. Hosszabb, „long tail” kulcsszavak célzása
Az általános egyezésű kulcsszavak kattintásonkénti költsége nagyon magas lehet. Keress egyedi és hosszabb kulcsszavakat, amelyekkel hatékonyan versenyezhetsz kisebb költségvetéssel is.
Keress ilyen típusú kifejezéseket az elemzési fiókod segítségével, tekintsd meg a webhelyedre vezető organikus kereséseket, a Google kereső automatikus kiegészítés funkcióját is használhatod, illetve különböző kulcsszótervezőket is.
8. Nagy volumenű kulcsszavak kezelése
A nagy keresési volument felmutató, általános kulcsszavak drágák lehetnek, és valódi rontást hozhatnak a költségvetésre. Ráadásul ha valaki rákeres szimplán arra, hogy pl. „bor”, az maximum érdeklődést jelez, de komoly vásárlási szándékkal talán konkrétabb kifejezést írt volna be a keresőbe.
Ha a kulcsszavad sok látogatót hoz magas költségen, és jól is konvertál, fontold meg egy saját kampányba vagy hirdetéscsoportba történő kiszervezését, és adott kulcsszó pontos egyezésének használatát. Ez is lehetővé teszi, hogy alaposabban figyelemmel kísérd és optimalizáld a kiadásaid, valamint hogy még relevánsabb hirdetéseket készíts rá.
Fontold meg, hogy felső korlátot (maximális ajánlatot) szabj, vagyis egy olyan összeget, amit még hajlandó vagy kifizetni.
A következő néhány pont is segíteni fog neked.
9. Kizáró (negatív) kulcsszavak beállítása
Csakúgy, mint az egyezési típusok, a kizáró kulcsszólista is kulcsfontosságú a költségkeret hatékony felhasználásához.
Hozz létre kizáró kulcsszavakat proaktív módon, ötletelve a kulcsszófogalmakat és nézd meg a Kulcsszavak – Keresési kifejezések menüpontot is, hogy megtaláld az irreleváns kereséseket, amelyek már kattintáshoz vezettek.
Rendszeresen frissítsd listádat, ha a kampányod kulcsszavai általános egyezési és kifejezésegyezési típusúak.
10. Csak hívás
A kisebb költségvetéssel rendelkező vállalkozásoknak nehézségei lehetnek a landoló oldalak létrehozásával és a különböző verziók tesztelésével.
Ha a telefonhívások fontosak a vállalkozásod számára, fontold meg a hívást kezdeményező kampányok futtatását.
11. Próbáld ki a Display Hálózatot
Tedd láthatóvá vállalkozásodat „mindenütt”, mutasd meg magad célpiacod különböző szegmenseinek és használj remarketinget a webhelyedre látogatók visszacsábítására.
A sok megjelenítés nem kerül annyira sokba, ha csak a kattintások után fizetsz.
A vizuális kampányok szélesebb körű elérést biztosíthatnak és növelhetik a márkád ismertségét.
Hogy miként lehet olcsó konverziókat display használatával elérni, arra egy korábbi cikkünkben már kitértünk.
12. Fókuszálj a versenyre
Használd a portfólió ajánlattételi stratégiák beállításait, hogy előnyt szerezz a versenytársakkal szemben. Hogy miként kell ezt beállítani, azzal kapcsolatban olvasd el ezt a Google útmutatót.
Válassz ki versenytársakat. Az aukcióstatisztika jelentése megmutatja, hogy mely versenytársaid versenyeznek veled ugyanazon keresési kulcsszavakért.
Dönthetsz úgy is, hogy nem törekszel az 1. helyre, hanem a hirdetési rangsor kevésbé elől lévő pozíciójában jelensz csak meg, hogy kevesebbet fizess kattintásonként.
13. Fontold meg a dinamikus keresési hirdetések (DSA) használatát
Ezeket a hirdetéseket nem az általad kiválasztott kulcsszavak aktiválják, hanem a céloldalad tartalmából merítik a kulcsszó-ötleteket.
Bár ez kényelmesnek tűnik, gyakran irreleváns megjelenítéseket és kattintásokat eredményez, ami növelheti a napi kiadásokat. Hogy miként kell a DSA hirdetéseket beállítani, arról olvasd el útmutatónkat.
14. Hirdetésbővítmények használata
A hirdetésbővítmények felhívhatják a figyelmet a hirdetésre, és olyan további információkat is megadhatnak, amelyek már nem férnek el a hirdetés leírásában.
Ezek a következők lehetnek:
· helybővítmény (cím)
· hívásbővítmény (telefonszám)
· belső link-bővítmény
· kiemelő bővítmény
· strukturált kódrészlet bővítmény
· promóciós bővítmény
· űrlap-bővítmény
· alkalmazás bővítmény
· képbővítmény
A Google dinamikus hirdetésbővítményeket is biztosíthat, amelyek olyan automatikus bővítmények, amelyeket a Google állít be, de a kikapcsolásukra van lehetőség.
15. Tökéletesítsd céloldalad
Végül, de nem utolsó sorban a célzott és konverzióra optimalizált céloldalak (landolók) elengedhetetlenek a sikerhez.
A Google a céloldal minőségét a relevancia, a tartalom eredetisége, az átláthatóság és a navigálhatóság paraméterei alapján ítéli meg. A rosszul felépített vagy elavult céloldalakról nehéz konvertálni.
Ez problémát jelenthet néhány kisebb vállalkozás számára, amelyek nem engedhetnek meg maguknak egy webfejlesztőt. Ha a landoló oldal fejlesztése számodra is akadályt jelent, még mindig megfontolhatod a hívást kezdeményező kampány használatát (lásd 10. tipp).
Konklúzió
Az alacsony költségvetésű kampányok is lehetnek hatékonyak, ha megfelelően kezelik őket.
Remélhetőleg sok ötletet adtunk, de ha konkrét segítségre lenne szükséged a PPC kampányaid kezeléséhez, keress bennünket bizalommal!
Forrás:
https://www.searchenginejournal.com/ppc-on-a-small-budget/261615/#close