Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

15 tipp a keresési kampányok optimalizálására

Tartalomjegyzék

Árpád Vona
2020.09.24.

A PPC kampányok optimalizálásakor sok szempontot figyelembe kell venni. Most összegyüjtöttünk 15 tippet arra vonatkozóan, amit az optimalizálások során érdemes szem előtt tartanod. 

Mielőtt elkezdjük a kampányok optimalizálását, először is legyünk tisztában azzal, hogy mi a célunk a futtatott kampánnyal. 

pay-per-click-4297726_1920

Most pedig vegyük sorra a 15 tippet. 

1. Csatorna & Kampány

Amikor több csatornán hirdetünk és különböző típusú kampányokat használunk, akkor a meghatározott KPI alapján érdemes megnézni, hogy melyik csatorna teljesít a legjobban és azt is, hogy melyik játszhat támogató szerepet a marketing stratégiánkban. 

Például a keresési kampányok legtöbb esetben több konverziót eredményeznek, mint a Display vagy YouTube kampányok, de ez nem jelenti azt, hogy a display vagy youtube kampány nem játszik szerepet abban, hogy a keresési kampányok jól teljesítenek. 

Érdemes ezeket Analyticsben megvizsgálni, hogy mely csatornák és kampányok teljesítenek a legjobban, aztán pedig ez alapján elosztani a költségkeretet. 

 

2. Költségkeret & Megjelenítési arány 

Az optimalizálások másik fontos szempontja a költségkeret és a keresési megjelenítési arány. 

Különösen fontos ez, hogyha saját márkás hirdetést futtatunk. 

Kísérjük figyelemmel a keresési megjelenítési arányt a saját márkás kulcsszavaknál, illetve azoknál a kulcsszavaknál is, amelyek sok konverziót eredményeznek a fiókban, így számunkra fontos kifejezés. 

Ha egy jól teljesítő kampány költségkeret által korlátozott és csökken a keresési megjelenítési arányunk ezáltal, akkor vizsgáljuk felül a költségvetést és az eredmények tudatában osszuk ezt fel. 

3. A nap órája & hét napja 

Az ajánlatkorrekciókat különböző szinteken lehet elvégezni. 

A Google Ads felületén megtalálható a hirdetésütemezés szekció, ahol különböző ajánlatkorrekciókat tudunk megadni napokra vagy akár órákra lebontva. 

Az eredmények vizsgálata közben, arra is lehetőségünk van, hogy bizonyos napokat kizárjunk, így maximalizálhatjuk az eredményt. 

A hirdetések megjelenítését is tudjuk módosítani, így csak akkor jelenik meg a hirdetésünk, amikor a legaktívabb a célközönségünk. Ezeket a korábbi eredmények alapján meg tudjuk határozni. 

1-kép - hirdetésütemezés

4. Hely szerinti ajánlatkorrekciók

A hely szerinti ajánlatkorrekciók rendkivül fontosak és sok esetben figyelmen kívül hagyjuk.

Vannak olyan lokációk, amik kiemelkedően jól teljesítenek, így ott érdemes plusz korrekciókat megadni. 

Amennyiben a teljes országot célozzuk, akkor is fontos figyelemmel kísérni, hogy a nagyobb városok hogyan teljesítenek konverziós és költségvetési szempontból is. 

Ez a jelentés a Kampány – Helyek részben található!

5. Keresési kifejezések riport & Negatív kulcsszavak

A keresési kifejezések riport egy fontos jelentés, ahol megtekinthetjük, hogy a hirdetéseink milyen kifejezésekre jelentek meg. 

Azokat a kifejezéseket, amelyek irrelevánsak a kampányra nézve, felvesszük kizáró kulcsszavakba, így növelve a relevanciát és elkerülve a felesleges kiadásokat. 

6. A keresési partnerek kizárása

A Google keresési partnereknél nem alkalmazható ajánlatkorrekció, így csak két lehetőségünk van: engedélyezzük vagy pedig kizárjuk ezt a lehetőséget. 

Hasonlítsuk össze egy szegmens segítségével a teljesítményt és ha azt látjuk, hogy gyengébb teljesítményt eredményez ez a hálózat, akkor távolítsuk el. 

2-kép - keresési partnerek

7. Kulcsszavak

A kulcsszavak felülvizsgálatára mindig szánjunk elég időt és vizsgáljuk meg, hogy mennyire alkalmazkodnak az adott hirdetéshez. Mindig lesznek olyan kulcsszavak, amelyek jobban teljesítenek, ezekre adjunk magasabb ajánlatot és tartsuk szem előtt a relevanciát. 

A gyengén teljesítő kulcsszavakat nyugodtan szüneteltessük. 

8. Céloldalak

A céloldalakat gyakran figyelmen kívül hagyjuk a teljesítmény szempontjából, mert közvetlenül nem tartoznak a Google Ads fiókhoz, pedig döntő fontosságúak a fiók teljesítménye kapcsán. 

Nagyon fontos, hogy a landoló oldal megfelelően legyen felépítve és minden apró részletre figyelni kell, mint pl: egyértelmű kattintásra ösztönző gomb (CTA – Call To Action), egyszerű és letisztult design, lényegre törő tartalom. 

9. Hirdetések

A hirdetéseket folyamatosan tesztelni kell, általában az alábbi szempontok alapján:

  • Melyik hirdetés átkattintási aránya a legmagasabb?
  • Melyik eredményezi a legalacsonyabb konverziónkénti költséget?

A Google is támogat ebben minket, ezért is vezette be az RSA hirdetéseket, ahol is több címsort és leírást tudunk megadni, a rendszer pedig automatikusan teszteli ezeket és a legjobb kombinációkat jeleníti meg a felhasználóknak. 

10. Eszköz

Az eszközök szerinti teljesítmény szintén egy fontos szempont a felülvizsgálat során. Amiket figyelembe kell venni a vizsgálat során, azok az alábbiak:

  • A landoló oldalak mobilbarátak?
  • Hogyan teljesítenek a kampányok mobil vs számítógép vagy számítógép vs táblagép között?
  • Az adatok alapján szükség van-e valamelyik eszköz kizárására? 

11. Közönségek

Tekintsük át a jelenleg futó remarketing listákat és ahol szükséges avatkozzunk közbe, akár ajánlatkorrekciókkal is. 

Megfigyelési szinten számos közönséget tudunk alkalmazni a kampányokra és tudjuk elemezni, hogy ezek a közönségek hogyan teljesítenek

Amelyik lista kiemelkedően jól szerepel, ott nyugodtan alkalmazzunk ajánlatkorrekciókat. 

3-kép - közönségek

12. Konverzió számlálás

A konverziók szerepeltetése az oszlopban, komoly szerepet játszik az ajánlattételi stratégiák működésében is, hiszen ezek alapján optimalizálja a rendszer a kampányokat. 

A Google lehetőséget ad arra, hogy különböző konverziókat felvegyünk a fiókba, azonban van lehetőség arra is, hogy megadjuk mely konverziók szerepeljenek a konverziós oszlopban, ami alapján az automatikus ajánlattételi stratégia optimalizálni fogja az ajánlatokat. 

Ügyeljetek arra, hogy ezeket rendszeresen ellenőrizzétek és csak a fontos konverziók szerepeljenek a konverziós oszlopban. 

4-kép - konverzió számlálás13. Egyezési típusok stratégia

A kulcsszavakat különböző egyezési típusokba is felvehetjük, mint pl: általános egyezés módosító, kifejezés egyezés, pontos egyezés, általános. 

Az egyezési típusok különböző megjelenéseket generálnak, így mindig ellenőrizzük, hogy a választott egyezési típus, mennyire illeszkedik a kampány strukturánkhoz.  

14. Kísérletek használata 

A Google Ads gyakran figyelmen kívül hagyott funkciója a kisérletek! 

Amikor is tesztelni szeretnénk néhány változást a fiókban, de félünk, hogy ez mennyire fogja befolyásolni az eredményt a kampányban, akkor nyugodtan használjuk ezt a lehetőséget. 

Az eszköz segítségével összehasonlítást tudunk végezni, hogy hogyan teljesít a kísérlet az eredeti kampányhoz képest adott időtávon. A kísérlet osztozik az eredeti kampány forgalmán (és költségkeretén), és lehetővé teszi a kampányon végrehajtott módosítások tesztelését, hogy megalapozottabb döntést hozhassunk azzal kapcsolatban, hogy mely taktika nyújt jobb befektetésarányos megtérülést.

5-kép - kampánykísérletek

15. Adatok elemzése

A végére hagytuk az adatok elemzését, amely nagyon fontos, hogy időszakosan megtörténjen. Ez lehet akár heti riport formájában vagy akár havi jelentésben is. A lényeg, hogy folyamatosan elemezzük az adatokat és ez alapján hozzunk meg a döntéseinket a kampányokkal kapcsolatban. 

Egy szó, mint száz: folyamatos figyelmet és állandó munkát igényelnek a kampányaink, ha azt szeretnénk, hogy valóban a leginkább megfelelő módon támogassák cégünk működését.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet