Kérdezd meg egy PPC-kampánykezelőtől, hogyan lehet a legjobban menedzselni a kampányokat és fogadjunk, hogy az esetek 95%-ban az a válasz rá, hogy „az attól függ..”. Ennek az az oka, hogy tényleg a tényezőktől függ.
De ezt szem előtt tartva az alábbiakban bemutatjuk a leggyakoribb kérdéseket, amelyeket új kampánykezelőktől, digitális marketing konferenciákon résztvevő személyektől és más érdeklődőktől hallottunk.
❎ Mi történik, ha az „x” nem működik?
Néha a beállítások sajnos nem működnek. Minden nagyobb változás előtt feltétlenül készíts nyilvántartást vagy mentsd le a meglévő tartalmat. Ha a változtatás nem éri el a kívánt eredményt, akkor tömeges „visszavonásra” van szükség.
De az egyik legfontosabb folyamat, amelyet ezt megelőzően kell lefolytatni, annak számbavétele, hogy mégis mit tanultál ebből, amit a későbbiekben felhasználhatsz.
? Hirdetéscsoportonként hány hirdetésem legyen?
A legjobb gyakorlat „Optimalizálni a rotációt: előnyben részesíteni a legjobban teljesítő hirdetéseket”. Erősen javasoljuk ennek a beállításnak a használatát, mivel a Google algoritmusa elősegítheti konverziós teljesítményét.
Javasolt, hogy egy hirdetéscsoportban 4–6 kibővített szöveges hirdetés (ETA) és legalább 1 adaptív keresési hirdetés (RSA) legyen. Az adaptív keresési hirdetések már az alapértelmezettek, de győződj meg arról, hogy mindkét hirdetés típus fut-e az összes hirdetéscsoportban.
⏳ Mikor zárhatunk le egy hirdetési tesztet?
Keresési kampány esetén általában 1000–2000 megjelenítés vagy 200 kattintás szükséges a hirdetéscsoporton belül. Ezek egyszerű döntéshozatali küszöbértékek, melyet esetenként ügyfeleinkkel közösen is megállapíthatunk.
? Mi a legjobb módja annak eldöntésére, hogy melyik hirdetés nyer egy teszt során? (Mi a legjobban használható mutató?)
Brad Geddes felvázolja az egyik kedvenc mutatónt a hirdetések teszteléséhez: megjelenítésenkénti konverziók. Ez lényegében elosztja adott hirdetés össze konverzióját az összes megjelenéssel, jelezve, hogy minél alacsonyabb a szám, annál kevesebbszer kell megjeleníteni egy hirdetést ahhoz, hogy leadet generáljon. De szintén Brad Geddes mondja, hogy a nyertesek kiválasztásához nem csak egy mutatót kell használni. Érdemes a több mutatót elnyerő hirdetést előnyben részesíteni.
? Hány kulcsszó legyen egy hirdetéscsoportban?
Ez egy általános kérdés minden keresési kampánynál. Az SKAG-ok is nagyon népszerűek, míg mások esküsznek arra a módszerre, hogy a nagy hirdetéscsoportokban is képesek a kulcsszavak kiemelkedő teljesítményre. A Google ajánlása szerint egyébként a SKAG struktúrára már nincsen szükség, nélküle is lehet eredményes a kampányunk. Általában a legtöbb kampánykezelő arra törekszik, hogy hirdetéscsoportonként 20-nál kevesebb kulcsszót tartson meg. Bár teljesen rajtad és fiókod felépítésén múlik, az elsődleges szempont a relevancia. Ha 45 kulcsszavunk van egy hirdetéscsoportban, vajon mennyire passzol a hirdetési szöveg minden egyes kifejezéshez? Bár a kulcsszószintű URL-ek segítenek a céloldal relevanciájában, feltétlenül fontolóra kell venni, hogy kreatívunk mennyire releváns mind a minőségi pontszám, mind a felhasználói élmény szempontjából. Ennek egyértelmű útmutatást kell nyújtania a kulcsszóelosztáshoz.
? Különböző kulcsszó egyezési típusok legyenek a különböző hirdetéscsoportokban, kampányokban?
Ez végső soron személyes preferencia. Egyesek kampányok szerint szegmentálják az egyezés típusát, mivel ez lehetővé teszi a kiadások és lekérdezések közötti nagyobb irányítást. Mások inkább ugyanazt a kulcsszókészletet helyezik el egyetlen kampányban, különböző kulcsszó egyezési hirdetéscsoportokkal. Mindkét megközelítés megfelelő lehet, ha helyesen használjuk!
? Honnan tudom, hogy a konverziókövetés megfelelően működik-e?
Kedvelt módszer ehhez a bővítmények használata. A Google Tag Assistant a Chrome böngésző könnyen használható és közérthető bővítménye. Nem tökéletes, de gyorsan figyelmeztet azokra a kérdésekre, amelyeket érdemes tovább vesézni. A Google Analytics Debugger is hasonló szolgáltatást nyújt, mely kifejezetten a GA követésére összpontosít. A Facebook pedig a Pixel Helper bővítménnyel segíthet a diagnosztizálásban.
? Jól működik a Google Display Hálózata?
Az elmúlt években, sőt hónapokban sokan rajongói lettek a GDN hatásnak. Mivel a Google fókusza annyira szándék-alapúvá vált, az általunk használt közönségcélzás nagy része kéznél van a Display-nél. A legsikeresebb kampányok, amelyeket használtam (és amelyekkel ajánlok kezdeni):
– a DSK (Display Select Keywords) kampány, amely olyan webhelyeket céloz meg, amelyek leggyakrabban kattintásokat eredményeznek a felhasználói közönség számára.
– és a Smart Display kampány, amelyben a rendszer optimalizálja a beállításokat, liciteket, célcsoportokat és a kreatívok megjelenítését is.
➖ Milyen gyakran adjunk negatív kulcsszavakat egy fiókhoz?
A keresési kifejezések jelentésének heti áttekintése felfedhet bizonyos nem hatékony lekérdezéseket, valamint általános keresési témákat alacsony teljesítményű vagy irreleváns tartalommal. Erősen javallott olyan kizáró kulcsszólisták létrehozása is, amelyek akár több kampányban is alkalmazhatóak.
2019 júliusában a Google bejelentette az általános egyezés módosító megszűnését. Mivel ez a frissítés új, és várhatóan hatással lehet a fiókjaidra, elengedhetetlen, hogy a keresési lekérdezésről szóló jelentéseket gyakrabban húzd le, mint a múltban. Legalábbis az új frissítés első hónapjaiban heti 1-2 alkalommal érdemes gyorsan átnézni a fiókod lekérdezési jelentéseit.
? Milyen eszközöket használjak a kulcsszókutatásához?
Gyors ötletekhez ajánljuk a Google kulcsszótervezőjét, a WordStream ingyenes kulcsszó eszközét, WordTracker-t és Keresési kifejezések jelentést, de ezeken kívül még számos eszköz fellelhető a piacon.
? Működnek a termékinformáció-hirdetések?
A Shopping kampányok szerves részét képezik az e-kereskedelmi vállalkozások digitális marketing stratégiájának. Nem csak a Google és a Bing platformokon használhatod őket, hanem számtalan lehetőség kínálkozik a közösségi médián keresztül, valamint más hirdetéscserék révén.
A Google több frissítést tett közzé a Shopping kampányok kapcsán. Az intelligens kampánytól kezdve a vásárlási hirdetési formátumok bemutatásáig, az új Google vásárlási élményig, ahol a felhasználók közvetlenül a Google terméklistájáról vásárolhatnak.
™ Hirdessek a versenytárs márkanevére?
Sokan sikereket tapasztalnak ebben. A CTR és a minőségi pontszámod valószínűleg alacsony lesz, de ha a cél az, hogy versenytársaid alkalomadtán legyőzd, ez jó lehetőség lehet.
Biztonságos kezdés, ha a licitálásod elsőként a remarketing listákra összpontosít, vagyis azokra, akik megnézték a Te webhelyedet, ezért szívesebben vásárolnak. Használd ki ezt a lehetőséget, nyűgözd le őket hirdetésedben a legjobb ajánlatokkal, árképzéssel vagy USP-vel, mielőtt végleg elveszítenéd az ügyfelet.
Fontos: Ne használj dinamikus kulcsszóbeillesztést ezekben a kampányokban, különben megsértheted a védjegyekkel kapcsolatos irányelveket!
A konkurencia hirdetés mikéntjéről a Klikkmániának is van összefoglalója.
? Hirdetnem kell a saját márkámra?
Egy szóval: igen. Ha erősen versenyképes iparágban tevékenykedsz, akkor potenciális ügyfeleket veszíthetsz azáltal, hogy mások hirdetései a Te organikus megjelenésed fölé kerülnek. Tehát minden esetben javasoljuk a Brand hirdetések használatát, inkább szánj rá egy minimális keretet, mint hogy ügyfeleket veszíts.
? Számít a minőségi mutató?
Általában. Íme a legjobb módszer annak megismerésére, hogy fiókodban mi az összefüggés a minőségi mutató és a CPA között. Ehhez egyszerűen le kell húzni egy kulcsszójelentést, amely magában foglalja a minőségi mutatót, és készíteni egy pivot táblázatot a quality score-ral, a mellette lévő oszlopban a hozzá tartozó CPA-val. Ezután készíts grafikont trendvonallal. Ez megmutatja, hogy általában jobb CPA-t látsz-e a jobb minőségi mutatóval rendelkező kulcsszavaknál.
? Hogyan növelhetem a minőségi mutatómat?
A Bing és a Google azt szeretné, hogy magas minőségi mutatóid legyenek, különös tekintettel a hirdetések relevanciájára, a céloldal élményére és a hirdetések ígéretére. Növeld átkattintási arányod jobb hirdetési szövegek megírásával, megfelelő kulcsszó-használattal.Győződj meg arról, hogy hirdetésed tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amelyekre licitálsz, és ügyelj arra, hogy a felhasználókat olyan oldalra irányítsd, amely rendkívül releváns tartalommal vagy termékekkel rendelkezik. Olvasd el, miként lehet még a minőségi mutatókon javítani.
? A legjobb kulcsszavaim CPC-je tovább emelkedik. Miért?
Ennek oka általában a verseny növekedése, a keresési mennyiség vagy a minőségi pontszámok csökkenése. A verseny meghatározásához ellenőrizd, hogy az Aukcióstatisztikában milyen eredményeket értél el, amikor a CPC-k alacsonyabbak voltak, és nézd meg, hogy új versenytársak szerepelnek-e a listán. A Google Trends segítségével ellenőrizheted, hogy csökkent-e a keresési mennyiség, és a Minőségi mutatók elemzése is fontos lépés. Ne felejtsd el azokat a háttér-fejlesztéseket, amelyek befolyásolhatják az ajánlataidat. A Google elvégezte a közeli változatok algoritmus-frissítését, amely szintén hozzájárulhat a CPC-k emelkedéséhez.
Cikkünk forrása: https://www.ppchero.com/16-commonly-asked-ppc-questions-and-answers/