A Google legújabb fejlesztései közül van pár rendkívül hasznos, amiket mindenképpen érdemes lehet kipróbálni, hogy fejlesszük a kereső kampányaink teljesítményét. Ebben a cikkben átvesszük mindazon szükséges lépéseket, melyekkel sikeresen implementálhatjuk ezeket AdWords fiókunkba.
Promóciós hirdetés bővítmény
A promóciós bővítmények segítségével olyan ügyfeleket érhetünk el, akik hirdetésünkhöz kapcsolódó akciós ajánlatokat, akciókat keresnek. A promóciós bővítmények használatára kiváló alkalmat jelentenek az ünnepek és más különleges események, például a Black Friday. De a különböző évközi események, szezonok alkalmával is használható, legyen szó esküvő szezonról, ballagásról, strand szezonról, iskolakezdésről stb.
Segítségével adatvesztés nélkül frissíthetjük meglévő hirdetéseinket, a kiemelt promóciós ajánlatok pedig növelik az átkattintási arányt (CTR) és jól látható formában megjelenve nagyobb felületet fednek le a megjelenő keresési találatok közt. Ez a bővítmény akár két sor szöveget is megjeleníthet, amely a promóció részleteit tartalmazza. A potenciális ügyfelek könnyedén észlelhetik a promóciós bővítmény által hirdetett akciót, mivel kiemelkedik a fő hirdetésszövegből -a promócióhoz kiválasztott esemény vastagított betűtípusú címkeként jelenik meg-. Amikor valaki a bővítményre kattint vagy koppint, közvetlenül a megfelelő akciós ajánlat oldalára jut.
A bővítmény használatával elkerülhetjük a hirdetések folyamatos lemásolását, vagy a jól teljesítő hirdetések szezonális ajánlataink miatti szüneteltetését, így a cím és leíró sorokban megmaradhatnak fő üzeneteink és marad elég hely az aktualitások kiemelésére is:
Ez a bővítmény kizárólag az új AdWords kezelő felületén érhető el.
AdWords Hirdetés variációk
Szintén az új AdWords kezelőfelületen érhetők el -mivel a régi, már jól megszokott interface hamarosan végleg ki lesz vezetve- a hirdetés variációk tesztelését és gyors változtatások végrehajtásához segítséget nyújtó “Vázlatok és kísérletek” fülön található beállítások.
Ezek segítségével lehetőségünk nyílik:
- AdWords hirdetésünkben megtalálni és lecserélni bizonyos főbb kifejezéseket, vagy konkrét kulcsszavakat, melyek kiemelten fontosak számunkra
- Frissíteni az összes szöveges komponenst: címsor, leírás, útvonalak
- Címsoraink felcserélése
Utóbbi remekül megmutatja melyik címsorral érhetjük el és ösztönözhetjük hatékonyabban cselekvésre felhasználóinkat.
Hirdetésváltozat megadásánál kiemelt jelentőséggel bír a kísérleti rész meghatározása. A kísérleti rész az AdWords kampányból a változat számára elkülönített költségkeretnek, illetve azoknak az aukcióknak a százalékos aránya, amelyekben a változat részt vehet.
Minél korlátozottabb költségkeret áll rendelkezésünkre a tesztelésre, annál alacsonyabb százalékot állítsunk be kísérleti résznek. Tesztidőszak megadásának minimum két hét beállítása javasolt.
Hirdetésváltozat alkalmazása
Ha kielégítőek a kísérleti eredmények, a hirdetésváltozatot alkalmazhatjuk a kampányra. Ezen kívül dönthetünk úgy, hogy lecseréljük a meglévő hirdetéseket, vagy új hirdetéseket hozunk létre a változatokkal.
Mikor érdemes használni?
A hirdetésváltozatok akkor a leghasznosabbak, amikor egy módosítást több kampányban vagy a teljes fiókban ki szeretnénk próbálni, míg a kampányvázlatok és -kísérletek több egyidejű módosítás kisebb léptékű tesztelésére a legmegfelelőbb.
Egyedi szándékolt közönségek
Az új AdWords kezelő felületen már lehetőségünk van egyedi szándékolt közönségek kiválasztására is. Ez azt jelenti, hogy olyan közönségeket célozhatunk a Google Tartalmi (Display) hálózatán, akik valamilyen termékünk vagy szolgáltatásunk iránt aktívan érdeklődnek. Ezen közönségek kialakításakor az előre meghatározott közönségkategóriáknál pontosabb célzást érhetünk el.
Kialakításukra két lehetőség áll rendelkezésünkre:
- Piacon belüli kulcsszavak és url szerint (mi határozzuk meg)
- Egyedi szándékolt közönségek automatikus létrehozása
Automatikus létrehozásuk esetén az AdWords súgóban található leírás alapján a fiókban rendelkezésre álló statisztikai adatokra építve, a rendszer a Google gépi tanulási technológiáját használva elemzi a meglévő kampányokat, és a felhasználók által az adott termékre vagy szolgáltatásra történő keresés során a leggyakrabban használt kulcsszavak és URL-ek alapján automatikusan létrehozza az egyedi szándékolt közönségeket. Az ilyen automatikusan létrehozott közönségek sajnos jelenleg csak angol nyelven állnak rendelkezésre, de addig is bátran próbálkozzunk a piacon belüli kulcsszavakkal és url-ekkel, érdemes.
Gmail remarketing
Végül, de nem utolsó sorban 2017 év végén a Google teszt jelleggel kiterjesztette a remarketing és főleg a dinamikus remarketing hirdetéseket, melynek köszönhetően gmailen keresztül is dinamikusan vissza tudjuk majd célozni a látogatóinkat. Ehhez semmilyen beállítás nem szükséges, nagyobb fiókokban, illetve webáruházaknál, ahol jelenleg is futnak dinamikus hirdetések, ott a kampányok már most automatikus megjelenést generálhatnak közvetlenül a postaládákban, ezáltal az ügyfelek azonnal böngészhetnek a számukra releváns termékeink között. Átkattintás után pedig a kiszemelt termékek oldalára jutnak és így akár rögtön vásárolhatnak.
Bejegyzésünk a WorldStream angol nyelvű blogcikkje alapján készült.