Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

4 új AdWords lehetőség webáruház hirdetésekhez

Tartalomjegyzék

Dániel Varga
2017.07.24.

A közelmúltban zajlott le a Google Marketing Next, melyen számtalan új lehetőséget és újdonságot mutattak be. A legizgalmasabb bejelentés azonban a Google Optimize és az Adwords integrációjának lehetősége, mely az Analytics alapú A/B tesztelés mellé kínál ingyenes és izgalmas alternatívát.

Google Optimize és AdWords integráció

 

De mit is jelent ez, és mi a célja?

Mindannyian tudjuk, hogy a személyre szabott tartalom a nyerő. Tegyük fel, hogy szállodai szobákat kínálunk, az AdWords hirdetésben pedig a “Szuper hotel Győrben” szöveg szerepel és a győri kiadó szobák vagy akciós csomagok landoló oldalra irányítjuk az érdeklődőket.

De mi a teendő akkor, ha tudjuk, hogy a látogatók között – akár egy, a városban zajló családi esemény, vagy szezonalitás miatt – javarészt családos emberek vannak, akik a családjukkal közösen nyaralnának? Tipikus példa lehet a Művészetek völgye, melyet sok esetben gyerekekkel együtt látogatják meg a szülők, akár 2-3 napos hétvégével, kikapcsolódással egybekötve. Ez esetben érdemes olyan hirdetés szöveget használni, mint a “Szuper családbarát hotel Tapolca”, és kifejteni, miért és milyen módon családbarát az adott hotel. Boldog családokat ábrázoló képeket használni, és természetesen olyan eseményeket, csomagokat kommunikálni a landoló oldalon, melyek elsősorban a családok számára érdekesek.

Az Optimize és az Adwords integrációja erre kínál megoldást:

  • A/B tesztelés az AdWords felületéről;
  • Google Analytics integráció;
  • Akár célzásonként külön landoló variáció;.

Életeseményen alapú célzási lehetőség YouTube és Gmail hirdetésekhez

A Facebook után a Google is kínál életesemény alapú célzást, mely Youtube-on, és ősztől a Gmail hirdetések célzásánál is használhatóvá válik.

A célzás segítségével azokat a felhasználókat célozhatjuk, akik az utóbbi 1 hónapban a következő három életesemény egyikét tapasztalták meg:

  • Diplomaosztó
  • Eljegyzés
  • Szülés

Az új lehetőség nem csak a rendezvényszervező cégeknek lehet érdekes, hanem minden egyes webáruháznak, ami valamilyen termékkel tud csatlakozni a szektorhoz, hiszen ezek az események nagyrészt ajándékozással járnak, így számtalan tevékenységi körrel rendelkező cég számára ad új lehetőséget. A szülésről nem beszélve, ami már a babavárással elindul és rendkívül jól célozható terep bármilyen baba-mama terméket árusító webáruháznak.

Azok, akik csak most ismerkednek a lehetőséggel, és azok, akik már sikeresen használták azt a Facebookon, íme három tanács, melyet megfontolva a maximumot hozhatjuk ki a hirdetésekből:

  • Használjunk általánosabb hirdetést is, valamint olyan perszonalizált üzenetet, melyek konkrétan az adott életeseményt célozzák ( Pl.: “Kreatív ajándékok diplomaosztóra” )
  • Ismételjük meg, fejtsük ki az üzenetet a landoló oldalon is.
  • A/B teszteljük a landoló oldalakat, akár Optimize segítségével.

Ahhoz, hogy ez a célzási mód működjön, a felhasználóknak bejelentkezve kell lenniük Google fiókjukba, máskülönben az életesemény alapú célzás csak historikus adatokból táplálkozhat.

In-Market közönség célzása keresési kampányokban

A Google szerint az In-Market közönség egy olyan lehetőség, “mely segítségével elérhetjük azokat a specifikus közönségeket, akik aktívan keresnek és összehasonlítanak olyan termékeket vagy szolgáltatásokat, melyeket a cég értékesít.”

Az In-Market közönség egy demográfiai bontást közöl a közönségről, melyet érdemes kis költségkerettel tesztelni. Használatához adjuk hozzá a közönséget a keresési kampányhoz “Bid only” opcióval, ajánlatkorrekció nélkül, és mérjük fel, hogyan teljesít a hagyományos célzáshoz képest.

In-Market közönség

A későbbiekben használhatunk ajánlatkorrekciót, ha szükséges, jelentős teljesítménybeli különbség esetén pedig külön kampányokra is bonthatjuk, célzás szerint.

Google Attribution – Data driven attribúciós modell

Kétségkívül a legnagyobb jelentőségű bejelentés, mellyel a Google a hirdetőket igyekszik segíteni, hogy túllépjenek az előre definiált, erősen elavult  “Last Click” konverzió mérési modellen, mely jelenleg az alapbeállítás AdWordsben.

A Google attribúciós modellek közül most már a “Data driven”, “Last Click”, “First Click”, “Linear”, “Time Delay”, valamint a “Position Based” modellekből választhatunk, és rendelhetjük hozzá a konverziók méréséhez, függően attól, milyen eseményt mérünk célként.

A “Data Driven” modell eddig csak a Google fizetős szolgáltatásai között volt elérhető, mint a DoubleClick, vagy az Analytics 360. A mérési opció már elérhető, az alábbi feltételekkel:

  • Az accountnak minimum 20.000 kattintással kell rendelkeznie
  • Az utóbbi 30 napban minimum 800 konverzió teljesülése

Az új modell segítségével pontosabb adatokat kaphatunk a konverziókról, és felmérhetjük, melyik hirdetés, elhelyezés volt a legjelentősebb állomás a konverziós csatornában.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet