A PPC területen alkalmazott trendek, stratégiák együtt változnak magával a technológiával és a vásárlási szokásokkal, így az online marketing világában való talpon maradáshoz időt és energiát kell fektetnünk ezek követésébe. Azonban ezek a trendek éppen arra valók, hogy leegyszerűsítsék a hirdetők feladatát és hatékonyabbá tegyék a kampányokat. Tehát menekülés és a régihez ragaszkodás helyett érdemes befogadni az új módszereket, hiszen ezekkel előnyre tehetünk szert a versenytársakhoz képest.
Lássunk hét, a legfrissebb statisztikákra építő PPC trendet, amelyekkel az online marketing stratégiánkat az élmezőnybe emelhetjük!
RSA-k
Most már valóban a küszöbön van a Kiterjesztett Szöveges Hirdetések (ETA) végső kivezetése, és a keresési kampányokban a Reszponzív Keresési Hirdetéseké (RSA) lesz a főszerep. RSA-k esetén a hirdetőnek csak meg kell adnia 15 címsort és 4 leírást, és a tesztelést teljes egészében a gépi tanulás végzi arra vonatkozóan, hogy milyen esetben ezek milyen kombinációja a leghatékonyabb. Azaz nem kell 3 konkrét címsorral és 2 leírással rendelkező ETA hirdetések végeláthatatlan A/B tesztelésébe időt fektetni.
First-Party adatok
A felhasználók adatvédelemmel kapcsolatos egyre fokozódó aggodalmaira válaszolva a harmadik személytől származó sütiket fokozatosan kivezetik az összes lényeges hirdetői platformról, ami az ilyen módon nyerhető adatok erős korlátozódását és az online marketing eddig bevett adatfelhasználási módszereinek megváltozását is jelenti.
Ez pedig egy kényszerítő erő, hogy fokozatosan áttegyük a hangsúlyt a first-party adatokra. Ennek előnye is van: a first-party adatok általában pontosabbak és részletesebbek.
Üzenet az adat előtt
Amiben egyelőre nem ér fel egyik gépi tanulási algoritmus sem az emberhez, az az empátia, vagyis az, hogy a potenciális vásárló problémáin és érzésein keresztül lássuk a világot. És ez nem áll meg a célközönség megtalálásánál, hanem a megszólításáig is el kell jutni. Ehhez pedig kiváló hirdetési szövegek kellenek. A célzást és az adatok elemzését rá lehet már bízni gépekre. A szövegírást nem.
Az elkövetkező időszakban mind nagyobb hangsúly fog helyeződni a szövegírói képességre a PPC mindennapi gyakorlatában is.
Mobil élmény
A legújabb kutatások szerint a felhasználók kb. 27%-a vásárol online a telefonját használva – és a legtöbbjük azonnal elhagyja az oldalt, ha az nem töltődik be 3 másodpercen belül.
Ez az oka annak, hogy a weboldalak sebessége közvetlenül összefügg az általuk generált konverziók számával. A kiemelkedő mobilélmény kulcsfontosságú ahhoz, hogy bármit is el tudjunk adni egy weboldalon keresztül. Enélkül lehet bármennyire jól megfontolt és jól végrehajtott egy PPC stratégia, az egész csak pénzégetést fog eredményezni.
Teszteld a PageSpeed Insights eszközzel a weboldalad! Ha akár desktopra, akár mobileszközre 80 pont alatti értéket kapsz, felesleges növelned az online kampányaidra fordított összegeket, ehelyett a honlapod sebességének javítására fordítsd az erőforrásaidat!
Ez tényleg ennyire lényeges és ennyire egyszerű. Lassú weboldal = pénzégetés.
Hangkeresés
Egyes statisztikák azt mutatják, hogy 2022-re a vásárlók legalább 50%-a fog használni hang alapján keresést, amikor vásárlási szándékkal keres. Ezért érdemes úgy létrehozni az online marketing kampányokat, hogy azok erre is optimalizáltak legyenek. Ennek három fő ismérve van:
- Legyen mobilbarát, hiszen a legtöbb hangkeresés mobiltelefonnal történik
- Természetes hangzású és párbeszéd jellegű (long-tail) kulcsszavak megcélzása – míg gépelve leírunk olyat, hogy ,,botmixer online házhoz’’, ez beszédben a legtöbb ember számára idegen, és inkább azt mondaná, hogy ,,botmixer online rendelése házhoz szállítással’’
- Kérdő jellegű kulcsszavak használata – jóval gyakoribb a hangkeresésekben a kérdés, mint írásban, pl. ,,hol van a közelben pizzéria’’ vs. ,,pizzéria a közelben’’.
A gépi tanulás előretörése
Korábban egy profi PPC szakember alaptudásához tartozott, hogy gépi tanulásra ne bízzon semmit, a legnagyobb hatékonyság érdekében inkább optimalizáljon minden apró beállítást manuálisan. Ez az egyébként évekkel ezelőtt sokszor valóban jobb eredményeket hozó hozzállás a gépi tanulási algoritmusok és a mesterséges intelligencia fejlődésével egyszerűen elavulni látszik.
Egyre több platformot, csatornát, kampány- és hirdetéstípust használunk a konverziók sok lépéssel való elnyerésére – vannak esetek, amikor egy felhasználó egy adott brand akár 50-100 hirdetésével is érintkezik, mire dönt a vásárlás mellett. A vásárlói útvonal komplexitása ezzel olyan mértékben megnőtt, hogy emberi lények számára lehetetlenné vált minden egyes fázis kielégítő hatékonyságú kézi optimalizálása. Egyes gépek már jobbá váltak ebben.
Persze ez nem jelenti azt, hogy az emberi kreativitás és intuíció innentől feleslegessé válik egy hatékony PPC kampányban, csupán a felhasználása helyeződött át. Nem az optimalizálás mechanikus részében, hanem a marketing stratégiai tervezésben lesz a hirdető szakértelmének igazán kiemelkedő szerepe.
Videóhirdetések
Jelenleg az egy másodperc alatt az internetre felkerülő videótartalmak száma közelíti az 1 milliót, 2022-re a legtöbb előrejelzés szerint ezt át is fogja lépni.
A rengeteg videótartalom rengeteg videós és képi hirdetési lehetőséget is jelent, azonban ennek ára is van: a megtekintési költség erősen függ a reklámvideó hosszától és az elhelyezésétől. A magasabb CPV ajánlat nyilván drágább kampányt jelent, de ilyen esetben a verseny is kisebb, alacsony CPV mellett olcsóbban kijöhet a hirdetés, de a verseny is nagyobb. Minden hirdetőnek magának kell mérlegelnie, hogy melyik éri meg neki jobban, és eszerint kell összeállítani az elhelyezési stratégiáját.
Összegezve
Az online marketing világában hirdetőként mindig mozgó célpontra lövünk, amikor a stratégiát és az alkalmazandó módszereket számba vesszük – könnyen lehet, hogy ami akár csak néhány hónapja még ,,pro tipp’’ volt, az ma már a hatékonyságot rontó, elavult taktika, mert egyszerűen maga a technológia változott, amivel dolgozunk. Így a rugalmatlanság, a jól megszokott metódusokhoz való érzelmi alapú ragaszkodás az egyik, amit egy hirdető mindenáron el kell kerüljön.
Az új PPC trendeken túl is sok egyéb online marketing témában találhatsz értékes gyakorlati tanácsokat a Klikkmánia Tudástár anyagai között!
Forrás: https://www.ppchero.com/12-important-ppc-trends-to-watch-in-2021/