A tapasztalt PPC szakemberek, már könnyedén észreveszik annak a jelét, hogy egy fiók nincsen a megfelelő kezekben. Ugyanez nem mondható el a legtöbb vezető beosztású kollégáról vagy akár magáról a cégtulajdonosró sem, hiszen nem lehet mindenki avatott PPC szakértő.
Ha a fiókodban rossz eredményeket tapasztalsz, következtethetsz arra, hogy a fiókot rosszul kezelik, akár szakértelem hiányában, akár közömbösség miatt. Mik azok az alapvető jelek, amikre érdemes figyelmet fordítani?
Íme a hét leggyakoribb jelenség, amivel találkozhatunk abban az esetben, ha egy fiók nem a megfelelő kezekben van.
1. A kampányok hibás (vagy hiányos) közönség célzást alkalmaznak
Meglepő, de nagyon sokszor fordul elő, hogy a display kampányokál egyáltalán nem használnak célzásokat. Láttunk már olyat is, hogy a hirdetéscsoportot elnelvezték “custom intent”-nek, azonban ez a csoport nem rendelkezett egyedi célközönséggel, így nem is tartalmazott releváns célzást.
Ugyanez a probléma a remarketing kampányoknál is előfordulhat. Attól, hogy egy hirdetéscsoportot elnevezünk, még nem fog célközönségeket tartalmazni, ezeket külön be is kell állítani!
2. A kampányok több száz kulcsszóval és duplikált kulcsszavakkal rendelkeznek.
Kezdjük azzal a problémával, amikor több száz hirdetéscsoportot tartalmaz egy kampány.
Általános szabály, hogy kampányonként 7-10 db hirdetéscsoportot használunk és hirdetéscsoportonként legfeljebb 20 db kulcsszót.
Természetesen vannak kivételek, de az alap szabály a fenti! Ettől függetlenül még nem kellene több száz hirdetéscsoportot létrehozni ugyanabban a kampányban, hiszen így az optimalizálás nehézkessé válik és egy idő után átláthatatlan lesz a kampány.
Az ismétlődő kulcsszavak szintén problémát jelentenek! Évekkel ezelőtt, bevált gyakorlat volt a kulcsszavak többes számú használata, mint pl: “kocsi” és “kocsik”, de ez régen volt. Ha most egy fiókban ezt tapasztaljuk, akkor az egy figyelmeztető jel lehet.
A Google hivatalos állásfoglalása az ismétlödő kulcsszavakról – Itt érhető el!
3. A lokációs kampányok hibás hirdetésbővítményeket tartalmaznak.
Amikor különböző lokációk alapján állítjuk be a kampányokat és az adott üzletünk több városban is elérhető, akkor fokozottan figyelni kell a bővítményekre, hogy csak az adott régióban található üzletről jelenítsünk meg információkat.
4. A riportok középpontjában irreleváns vagy félrevezető mutatók szerepelnek
Több problémára csak akkor kapunk nyilvánvaló választ, ha alaposabban megvizsgáljuk a Google Ads fiókot a riporton túl és kielemezzük a mérőszámokat. Sajnos nem szokatlan, hogy a kampány sikerességét egy kevésbé fontos mutatóra hegyezik ki, amelyek félrevezető következtetésekkel járhatnak. Előfordult már olyan riport is, amelyben az oldal látogatók száma megegyezett a konverziók számával, holott a cél az lenne, hogy potenciális ügyfeleket érjünk el. Ez nyilvánvalóan félrevezető!
Több milliós látogatottságú weboldalnál, ha nem tapasztalunk konverziót (legyen az lead vagy eladás) akkor valószínűleg probléma van a méréssel.
5. A fiók stratégia nem igazodik a hosszú távú marketing vagy üzleti célokhoz
Időnként a helytelen irányítás, csak akkor nyilvánvaló, ha alaposabban megvizsgáljuk a céljainkat, illetve hogy ebben mennyire támogat minket a felállított PPC stratégia.
Például, ha egy vállalkozásnak fontos alkotóeleme a márkaismertség, akkor vizsgáljuk meg, hogy a jelenleg futó kampányok ehhez mennyire járultak hozzá. Használjunk display, illetve remarketing kampányokat, utóbbi a márkatudatosság szempontjából elengedhetetlen. Csoportosítsuk át a marketing büdzsét oda, ahová a legnagyobb fókuszt szeretnénk helyezni.
6. A kattintás utáni eseményeket nem vesszük figyelembe
Elképzelhető, hogy a Google Ads fiók tökéletesen be van állítva és a CTR is elképesztő! Nagyszerű!
Azonban fontos, hogy megvizsgáljuk, mi történik akkor, amikor a felhasználó a hirdetésből a landoló oldalunkra kerül. Alaposan megterveztük a landing paget, releváns oldalra irányítjuk a felhasználót?
Sokszor tapasztaljuk, hogy a landing page nincsen megfelelően felépítve, és akár egy egyszerű kapcsolatfelvételi űrlap kitöltése is komoly nehézség, illetve hiányzik az elérhetőség vagy a telefonszám a weboldalról.
7. A Google Ads Optimalizálási pontszám használata mankóként
A Google Ads optimalizálási pontszáma az utóbbi időben kiemelt figyelmet kapott. A Google minél jobban leegyszerűsítette annak a módját, hogy ellenőrizzük a fontosabb beállításokat, és hogy releváns ajánlásokat kapjunk a fiók javítására.
Azonban ez nem ilyen egyszerű!
Sajnos a Google értékelése és ajánlása nem mindig releváns a mi céljaink szempontjából, így mérlegelni kell az ajánlásokat.
Tehát amikor a PPC menedzser a magas optimalizálás számra hivatkozva azt állítja, hogy a fiókkal minden rendben van, kezeljük helyén a dolgot. A legtöbb PPC szakember egyetért abban, hogy a 100 %-os optimalizálási pontszám megszerzése nem lehet az egyetlen cél egy fióknál.
És végül mit érdemes tenni, ha a fiókodat helytelenül kezelik?
Itt fontos szempont, hogy a fiókodat házon belül vagy pedig ügynökség kezeli. Amennyiben házon belül kezelik a fiókot, beszélj a kampánymenedzserrel és nézzétek át az eredményeket, illetve a jövőbeni terveket. Elképzelhető, hogy rövid időn belül érdemes befektetni a továbbképzésbe, hogy minél tapasztaltabb szakember kezelje a fiókot.
Ha egy ügynökség kezeli a fiókot, akkor mielőtt azonnal pálcát törnél a fejük felett, a következőket javasoljuk:
- Kérj személyes konzultációs lehetőséget! Könnyen lehet, hogy csak egy banális félreértés van a dolog mögött vagy hibás, hiányos brief alapján dolgozott eddig az ügynökség.
- Keress egy másik ügynökséget, aki elvégez a fiókodon egy külsős auditot! Az audit eredményeit oszd meg az ügynökségeddel és adj még egy esélyt!
- Ha az ügynökségben megbízol, előfordulhat, hogy egy ppc menedzser csere megoldja a problémádat!
- Amennyiben nem jártál sikerrel, akkor vedd fontolóra, hogy új ügynökséget keresel magadnak, ez esetben legalább 3 másik szereplőtől kérj be ajánlatot! De ne csak az ár legyen az egyetlen döntési szempont, mert akkor könnyen csöbörből vödörbe kerülsz!
Ezen a piacon, ez egy bevált gyakorlat, és a jelenlegi ügynökség sem tiltakozhat ellene. Ha mégis, akkor keress fel minket! 🙂
Forrás: https://www.searchenginejournal.com/ppc-program-mismanagement/357092