Kezdjük egy kérdéssel, amivel bizonyára már minden PPC menedzser találkozott:
“ Régóta használom a Google Ads rendszerét, és jó eredményeket érek el általa. Hogyan tudok még jobb eredményeket elérni a hirdetéseimmel, miközben izgalmasabbá teszem az optimalizálásukat? “
Nos, kartárs, a megoldás egy szó mögé bújt: scriptek!
Röviden szólva a scriptek kódrészletek, melyeket ez esetben a Google Ads rendszeréből futtatva olyan szabályokat tudnak automatikusan elvégezni, melyek elősegítik a költségek csökkentését, vagy az eredmények finomítását.
Nagyon sokan vannak, akik már hallottak a Google scriptekről, és még többen, akik ezt írják, mégsem próbálták még ki egyszer sem. Pedig a scriptek egyszerűek, személyre szabásuk sem igényel különösebb programozói vénát, plusz nem is javaslom, hogy teljesen előről írd meg a scriptet – megszámlálhatatlan mennyiségű, ingyenes scriptet találni a neten.
Ha megtaláltad azt a scriptet, ami az igényeidnek megfelel, már csak használni kell. A scriptek beállítása és futtatása a Google Ads fiókban egyszerű, és pár lépésből megvalósítható.
Ha pedig még mindig nem győztünk meg, alább 7 példa, amellyel egyszerűbbé, átláthatóbbá teheted a munkát a fiókban, és a hatékonyságon is javíthatsz!
-
A scriptek automatizálják a fárasztó és időtrabló folyamatokat, hogy a figyelmed a tényleges és fontos döntésekre fókuszálhasd.
Az első oldali ajánlatbecslés alá eső kulcsszavak, a korrekciók véget nem érő keresgélése, beállítása, majd később visszaállítása, mert a konverziós költség ezt indokolja, negatívozás a DSA és a Brand kampányokban, Szókezdő Nagybetűs Hirdetésszövegek ellenőrzése és persze a havi költés folyamatos monitorozása, számítása. Ezzel természetesen nem állítjuk, hogy ezek az optimalizálás mellőzött vagy nem fontos részei, inkább azt, hogy ezeket a repetatív és droidfeladatokat bízzuk scriptekre, hogy a rutinszerű feladatsorok ne emésszék fel időnket.
-
Növeli a fiók teljesítményét, kulcsszó szinten is!
Ugye ismerős az evidensnek tekinthető best-practice, hogy az olcsón konvertáló kulcsszavakra plusz ajánlatot adsz, míg a drágán csak a forgalmat generáló, de konverziót nem eredményező kulcsszavakat pedig visszaküldöd a SERP aljára, vagy kikapcsolod.
Ha azonban több fiókot is kezelsz, akkor a több ezer kulcsszót gyakorta figyelni elképesztő mennyiségű időt visz el, amit kiválthatsz a megfelelő sciptet. A script helyetted fogja figyelni a kulcsszavak teljesítményét, és akár minden nap beavatkozást végezhet. A jó minőségű kulcsszavak pozícióit javítja, a rossz minőségűeket pedig visszasorolja.
-
A script nem hibázik
Mindenki hibázik, te is, én is, hiszen emberek vagyunk és dolgozunk – ezen nem lehet változtatni. Pontosabban de igen, hiszen az automatizált scriptet kiküszöbölhetők ezek a hibák.
A scriptek kiszúrják, ha forgalmat terelünk 404-es oldalakra, figyelmeztet, ha egy kollégánk véletlenül vagy félreértésből lekapcsol komplett kampányokat, de akár SMS-t is küldhet, ha a fiók költségkerete merülőben van.
-
A script akkor is dolgozik, mikor alszunk vagy pihenünk
Egy promócióban lévő termék elfogyott? Karbantartás, túlterheltség miatt lekapcsolták az oldalt? Ha a megfelelő scripteket használod, a script azonnal elvégzi helyetted a beavatkozásokat!
-
Áldozz kevesebb időt a riportolásra és analitikára, többet a stratégia döntésekre
Mind tudjuk, hogy az optimalizálás jelentős részét olyan operatív feladatok elvégzése teszi ki, ami scriptekkel is elvégezhető.
Használatával több időt tudunk olyan valóban fontos döntések előkészítésére szánni, melyek a konverziós számok javítására vannak hatással hosszútávon.
-
Nyűgözd le kollégáid és főnökeid
A következő két pont főként azoknak szól, akik feljebb akarnak mászni a szakmai ranglétrán.
Az Ads Scriptek lehetővé teszik, hogy Google Sheetekben megosszuk a kollégákkal a 404-es oldalakat, az új, sikeres longtail kulcsszavakat, a főnökségnek pedig azt, hogy gyűröd le a konkurenciát napról napra.
Egy idő után mindenki látni fogja a cégnél, hogy expert vagy, ami pedig…
-
Javítja a karrier lehetőségeket
A Google Ads scriptek ismerete egy remek ütőkártya a szakmai skill szettben. Segít, hogy ne függjél a kollégáktól, és komoly értékkel ruház fel a vezetőség szemében, így jobb tárgyalási pozíciót tudsz elérni előnyösebb juttatási csomagért. Szabadúszó PPC specialistaként pedig több fiókot tudsz kezelni hatékonyan, hiszen az időtrabló repetatív feladatokat rábízhatod a scriptekre, amik jelentős mennyiségű időt és energiát szabadítanak fel, hiszen a scriptek mintegy második agyként és kézként is funkcionálhatnak munkád során!
Egy mondatban tehát: scriptre fel!