Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

8 fundamentális AdWords hirdetés tipp, ami tényleg működik

Tartalomjegyzék

János Papp
2017.06.23.

Talán a legnagyobb közhely marketingesek körében, hogy a költésünk egyik fele kidobott pénz, csak kérdés, hogy melyik fele az. Nincs ez másképp az AdWords hirdetés terén sem. Egy rosszul felépített kampány nagyobb költséggel járhat, mint amekkora a megtérülés.

Minden cégnek más és más az üzenete a leendő fogyasztók felé, azonban vannak olyan taktikák, amelyek iparágtól függetlenül beválhatnak.

Alábbiakban 8 fontos, azonban gyakran figyelmen kívül hagyott technikát láthatunk, köztük vannak haladó és kevésbé haladó technikák is, amik mindenképp segítségünkre lesznek abban, hogy növeljük a profitunkat.

1.Tegyük relevánssá a landoló oldalt

A keresőmarketing kampányok legfőbb célja a konverziók számának növelése,  nem csupán a látogatók bevonzása a honlapunkra. Egy sikeres AdWords hirdetés optimális esetben minőségi látogatókat hoz. A minőségi látogató alatt azt értjük, hogy nem csak lekattintja a hirdetésünk, majd miután megérkezik az oldalunkra, ki is lépnek mindenféle aktivitás nélkül, hanem legalább megnézi a termékeinket vagy szolgáltatásainkat.

A legegyszerűbben úgy tudunk minőségi látogatókat bevonzani az oldalunkra, hogy konzisztensek maradunk a kulcsszavak, a hirdetésszöveg és a landoló oldal tekintetében. Ha a hirdetésszövegben is ugyanazt a cselekvésre ösztönzést használjuk és ugyanazokat a konkrét előnyöket írjuk le, mint a landolóoldalunk esetében is tettük, akkor az oldalra látogató felhasználót nem fogja meglepetés érni, és az így szerzett látogatók több konverziót is fognak hozni.

2. Hogyan használjuk a negatív kulcsszavakat?

A Google AdWords-ben elérhető a lehetőség, hogy negatív kulcsszavakkal kizárjuk az olyan szavakat és kifejezéseket, amelyek nem relevánsak számunkra. Például ha egy magasabb árkategóriába pozícionált szállodát üzemeltetünk, a negatív kulcsszavak közé érdemes felvenni az olcsó kifejezést, így nem fogunk megjelenni azoknak, akik az olcsó szálloda kifejezésre keresnek. Mivel ezzel már le is faragtunk egy kicsit a költségekből, többet tudunk allokálni olyan kulcsszavakra, melyek valószínűleg konverziót hoznak, az előző példánál maradva például a luxus szálloda kifejezésre többet fogunk tudni költeni.

Negatív kulcsszavak hozzáadhatók kampány és hirdetéscsoport szinten is, sőt akár egyetlen kulcsszóhoz is hozzá tudunk adni negatív kulcsszavakat, csupán egy külön dedikált hirdetéscsoportot szükséges létrehoznunk számára.

3. Megfelelő kulcsszóegyezés az AdWords hirdetés

Az AdWords hirdetés egy olyan marketingcsatorna, amely a felhasználók szándékát veszi alapul. Ha valaki beírja a keresési lekérdezést a Google-be, a Google hirdetéseket jelenít meg az alapján, hogy a rendszer milyen relevánsnak tartja a keresési kifejezést, és ennek megfelelően megjeleníti a hirdetést. A Google felé kulcsszóegyezési típusokkal tudjuk kommunikálni, hogy milyen kifejezésekre szeretnénk megjelenni. Az egyik legfontosabb része a AdWords kampányoknak a kulcsszóegyezések beállítása.

4 fajta kulcsszó egyezési típus használható:

  • Általános egyezés, ami egy alapméretezett beállítás minden kulcsszónál, amit feltöltünk. A hirdetések megjelenhetnek azoknál a kereséseknél is, amelyek elgépeléseket, szinonimákat, kapcsolódó kereséseket és más releváns változatokat tartalmaznak. Nagyon széles célzási lehetőséget ad nekünk ezzel az AdWords, szinte bármire megjelenhetünk, ami kapcsolódik az általunk megadott kulcsszóhoz, így nagy megjelenést érhetünk el.
  • Általánosegyezés-módosító a második legszélesebben célzó kifejezésegyezési típus. A hirdetések azoknál a kereséseknél jelenhetnek meg, amelyek tartalmazzák a módosított kifejezést, vagy annak közeli változatait, de szinonimákat nem, bármilyen sorrendben.
  • Kifejezésegyezés: a hirdetések azoknál a kereséseknél jelenhetnek meg, amelyek egy kifejezésből, illetve a kifejezés közeli változataiból állnak, tehát ez már lényegesen jobban leszűkíti azoknak a kifejezéseknek a számát, amikre megjelenhetünk.
  • A pontos egyezés nagyon hasonló a kifejezésegyezéshez, de itt már csak a pontos keresési kifejezésre fogunk megjelenni, itt zárójelbe kell tennünk a kulcsszót, amennyiben ezt az egyezési típust szeretnénk használni. A pontos egyezés használatával igaz kisebb volumenű, de annál relevánsabb forgalmat hozhatunk az oldalunkra.

4. Teszteljünk különböző kulcsszóegyezési típusokat

Ha indítunk egy új kampányt és még nincsenek historikus adataink, érdemes lehet egy rövid ideig általános egyezést használunk, és miután kellő mennyiségű adat birtokában leszünk, ésszerű az AdWords keresési kifejezési riport alapján a jól konvertáló szavakat kifejezésegyezésre vagy pontos egyezésre is beállítanunk, így később ezekre a szavakra magasabb CPC ajánlatokat adhatunk meg. Ezzel többször jelenhetünk meg a jól konvertáló szavakkal, és több konverziót érhetünk el. Amíg ezt nem lépjük meg addig a negatív szavak hozzáadásával tarthatjuk kordában a megjelenéseinket.

Természetesen mindig végezzünk kulcsszókutatást mielőtt indítunk egy új kampányt, arról nem is beszélve, hogy a költségkeret is nagyban befolyásolja, hogy mely egyezési típusok illeszkednek legjobban a cégünk stratégiájához.

5.  A kiterjesztett szöveges AdWords hirdetés használata

2017. január 31-e után az AdWords már csak kiterjesztett szöveges hirdetéseket enged létrehozni, azonban ha korábban hoztunk létre hirdetéseket, akkor azok még aktívak lehetnek.

Amennyiben nem tettük volna még meg, váltsunk át ezekre a hirdetésekre. Érdemes a korábban jól teljesítő hirdetéseket lemásolni és plusz egy címsort kitölteni, hogy a hirdetéseink még relevánsabbak lehessenek.

Kiterjesztett szöveges AdWords hirdetés

Tippek a hirdetésszövegek elkészítéséhez:

  • Végső URL: legyen egyedi és releváns a landing oldal szempontjából
  • Első címsor: írjuk bele a brand nevünk vagy a konkrét termék nevét, amit kínálunk. A legfontosabb üzenetünket a címsorokba foglaljuk bele! A nevünket akkor használjuk, ha már van márkaismertségünk. Ez esetben kifejezetten ajánlott!
  • Második címsor: itt próbáljunk valamilyen plusz előnyt kommunikálni vagy konkrétabbá tenni a hirdetésünket, így csökkentve a feleslegesen a hirdetésünkre érkező kattintások számát.
  • Útvonal: akárcsak a címsorok esetében, itt is az első útvonalban próbáljuk a fontosabb információt átadni, a másodikban pedig próbáljuk konkretizálni az üzenetünket.
  • Leírás: itt a lehetőség, hogy cselekvésre ösztönözzük a célcsoportunkat, erre mindenképp fektessünk nagy hangsúlyt! Amennyiben a keresett kulcsszót a Leírásba is be tudjuk illeszteni dinamikus kulcsszóillesztéssel, akkor még a Minőségi mutatónak is adtunk egy löketet!

6. Használjunk minden lehetséges hirdetésbővítményt

A hirdetésbővítmények segítségünkre lehetnek, hogy még információt juttassunk el a célközönséghez, és még jobban teljesítsenek a hirdetéseink átkattintási arány tekintetében.

Az alábbi ábrán láthatjuk, hogy hol tudunk létrehozni hirdetésbővítményeket:

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények számos fajtái érhetőek el, a leggyakrabban használt hirdetésbővítmények:

  • Belsőlink-bővítmények: segítenek a felhasználónak, hogy egyből arra az oldalra tudjon érkezni, ahol már az általa keresett oldal van, ami akár lehet egy termékkategória is
  • Kiemelő-bővítmények: itt megemlíthetjük azokat az előnyöket, amik már nem fértek bele a hirdetésszövegbe, mint például az ingyenes szállítás
  • Stuktúrált kódrészletbővítmények: itt speciális termékjellemzőket tudunk megadni
  • Hívásbővítmények: a legegyszerűbb megoldás, hogy telefonszámot adjunk hozzá a hirdetésünkhöz
  • Helybővítmények: a legnagyobb előnye, hogy a látogatók felé kommunikáljuk a vállalkozásunk helyét. A mobilról keresők egy pillanat rá tudnak kattintani vállalkozásunk helyéhez vezető útvonaltervre, ami egy fodrászat esetén különösen hasznos.
    A hirdetésibővítmények sora folyamatosan bővül, amint aktiválnak egy újabbat, használjuk és teszteljük!

7. Használjunk lokális ajánlatkorrekciókat

Különösen igaz az ajánlatkorrekciók esetén, hogy iparágtól függetlenül érdemes szegmentálnunk hely szerint is, hiszen a jobban teljesítő régiókra érdemes a büdzsé nagyobb hányadát szánnunk. Például egy fogászati turizmussal foglalkozó ügyfelünknél a Németországban élő potenciális pácienseket szeretnénk megszólítani. Ez esetben érdemes tartományok és régiók szerint külön célozni a kampányokban és az északi tartományokat kihagyni vagy ajánlatkorrekcióval csökkenteni a súlyát. Észak-Németországból ugyanis kevésbé jönnek már Magyarországra a fogászati turizmus miatt, inkább választják Lengyelországot. Ez ugyanúgy igaz lehet Magyarországon is minden olyan ügyfélnél, akinek lokális érdekeltségei vannak.

8. Kitörési lehetőség: kampány csak mobilról böngésző felhasználóknak

Mielőtt nekifognánk egy csak mobilra szánt kampány létrehozásának két dolgot kell megfontolnunk, először is, hogy milyen előnyünk származik ebből, másrészt mobilra optimalizált-e a honlapunk, amit a Google legújabb tesztelőeszközével tudunk letesztelni.

A következő esetekben származhat előnyünk egy mobilos kampány létrehozásából:

  • Egyedi üzenettel tudunk szolgálni a mobilos felhasználóknak
  • A konverziók jelentős része mobilról érkezik
  • A hívást kezdeményező hirdetéseket szeretnénk használni
  • A keresési kifejezések alátámasztják a mobilos kampány létjogosultságát

Az AdWords hirdetés egy befektetési lehetőség

Egy tudatosan menedzselt AdWords kampány nagyban hozzá tud járulni a cégünk bevételének növekedéséhez, de mivel a Google-nek minden kattintásért fizetünk, ezért biztosnak kell lennünk benne, hogy minden optimalizálási lehetőséget kihasználunk. Próbáljuk ki a fentebb látható javaslatokat és az eredmények meg fognak látszani a számokon is.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet